رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت دانشگاه شیراز گفت: کنترل سوانح و حوادث ترافیکی نیازمند نهادی راهبردی است که باید زیر نظر مستقیم رئیس جمهور اداره شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لنکرانی رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت دانشگاه شیراز در نهمین همایش بین المللی کاهش حوادث ترافیکی و جالش‌ها و راهکار‌های پیش رو اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵ دستکاه مختلف در زمینه سوانح و تصادفات جاده‌ای درگیرند، ولی یک مدیریت واحد لازم است که این معضل بزرک را در کشور حل کند.

وی با بیان اینکه موفقیت‌هایی در زمینه کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در کشور به دست آمده است، ادامه داد: تعداد کشته‌ها در این نوع حوادث از ۳۵ هزار نفر به حدود ۱۷ هزار نفر در سال رسیده، ولی در دو سال اخیر این آمار افزایش یافته و لازم است برنامه ریزی مدونی زیر نظر مستقیم رئیس جمهور صورت کیرد.

وی بیان کرد: طی هشت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال کشته‌های ناشی از تصادفات در جاده‌های روستایی ۹ درصد افزایش یافته که باید این معضل جدید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت دانشگاه شیراز تصریح کرد: استان فارس در بین استان‌های کشور در تعداد مرگ و میر ناشی از تصادفات رتبه نخست را دارد.

انتهای پیام/چ

همایش بین المللی کاهش حوادث ترافیکی و جالش‌ها و راهکار‌های پیش رو

برچسب ها: حوادث ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
aziz
۱۰:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
به نظر من باید درشهرهائی مثل تهران و دیگر شهرهای بزرگ مثل شیراز واای غیر که این همه ترافیک وآلودگی دارن از منو ریل استفاده کرد فکر راحل درست باشن مترو خوبه ولی اگر بودجه وامکانات بود میشود از منو ریل استفاده کرد
آخرین اخبار