آزادی یک رئیس سابق متهم به فساد گروه بن لادن در عربستان

رئیس سابق شورای اداری گروه بن لادن پس از پانزده ماه از بازداشت در چارچوب عملیات «مبارزه با فساد» در عربستان، آزاد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سه منبع آگاه دیروز پنجشنبه اعلام  کردند مقامات عربستان سعودی به طور موقت بکر بن لادن، رئیس سابق شورای اداری گروه بن لادن، را پس از پانزده ماه از بازداشت در چارچوب عملیات «مبارزه با فساد»، آزاد کردند.

به گفته این منابع آگاه، بکر بن لادن روز چهارشنبه با هواپیما از زندان الحائر در ریاض به شهر جده منتقل شد تا در مراسم تشییع جنازه یکی از نزدیکان خود مشارکت کند. احتمالا وی به بازداشتگاه بازگردد، اما این منابع گفتند اطلاعی در این زمینه ندارند.

یکی از منابع آگاه -که نخواست نامش فاش شود- گفت: وی از زندان خارج شده است، اما نمی‌دانیم که برای همیشه آزاد شده است یا خیر.

این اقدام در بحبوبه تحقیقات وبررسی‌های دقیق وضع حقوق بشر در عربستان پس از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی، به دست مزدوران سعودی و همچنین در پی آزادی عمرو الدباغ بازرگان و دو نفر از مشاوران برجسته وی صورت گرفت.

بکر بن لادن یکی از برجسته‌ترین افرادی است که مقامات عربستان وی را در نوامبر ۲۰۱۷ به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، در جریان پاکسازی داخلی بازداشت کردند، این عملیات شامل بازداشت برخی شاهزادگان و وزرا بود که منتقدان، آن را باج خواهی، تهدید و تلاشی برای تمرکز قدرت در دست ولیعهد می‌دانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، فساد مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار