تجمع اعتراضی برابر سفارت آمریکا در لندن در اعتراض به رفتار واشنگتن با مرضیه هاشمی

شماری از فعالان حقوق بشر و مسلمانان با تجمع برابر سفارت آمریکا در لندن رفتار دولت واشنگتن را با مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری پرس‌تی‌وی شرم‌آور خوانده و آن را محکوم کردند.

تجمع اعتراضی برابر سفارت آمریکا در لندن در اعتراض به رفتار واشنگتن با مرضیه هاشمیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از فعالان حقوق بشر و مسلمانان با تجمع برابر سفارت آمریکا در لندن رفتار دولت واشنگتن را با مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری پرس‌تی‌وی شرم‌آور خوانده و آن را محکوم کردند.

معترضان همگام با مدافعان حقوق بشر و مسلمانان در کشور‌های مختلف از جمله آمریکا در حالی که تصاویر خانم هاشمی را در دست داشتند با شعار "ما برای اجرای عدالت ساکت نخواهیم نشست"، "شما نمی‌توانید حجاب را به چالش بکشید" و "خبرنگاری جرم نیست" رفتار ریاکارانه آمریکا را درباره رعایت حقوق بشر به چالش کشیدند و نقض حقوق انسانی و دینی افراد از جمله مرضیه هاشمی را به باد انتقاد گرفتند.

احمد حنیف مسلمان کانادایی در تجمع اعتراضی برابر سفارت آمریکا در لندن در سخنانی، بی عدالتی و سرکوب گری علیه مسلمان را کاملا با نبود سازماندهی و اتحاد مسلمانان مرتبط دانست و گفت: هر چه مسلمانان بی‌سازمان‌تر و پراکنده‌تر باشند بیش‌تر در معرض قربانی شدن هستند.

وی افزود: «شکی نیست که اتحاد بین المللی در حمایت از مرضیه هاشمی نقش بسیار مهمی در دوخته شدن نگاه‌های مردم جهان به آمریکا داشته است و آمریکایی‌ها را مجبورساخت که او را آزاد کنند.»

این سخنران کانادایی گفت: «اگر کسی به حمایت از خانم هاشمی بر نمی‌خاست ممکن بود همچنان اسیر و در بازداشت باشد.»

اعتراض به اقدام دولت آمریکا در بازداشت یازده روزه خانم هاشمی - بدون آنکه جرمی مرتکب شده باشد - می‌تواند سرآغاز حرکت یک جنبش عدالتخواهانه باشد که در لندن مشکلات برگزاری تجمع و دور افتاده بودن سفارت آمریکا در انگلیس هم نتوانست مانع از این حرکت اعتراضی شود.

معترضان در این تجمع اعلام کردند خانم هاشمی نه تنها یک خبرنگار، بلکه یک مادر و مادر بزرگ بود که ظالمانه بازداشت شد و حقوق انسانی و دینی اش به دست دولت آمریکا و اف بی‌ای که مدام در پی تهدید و آزار مسلمانان است به طور شرم آوری نقض شد.

آنان همچنین تاکید کردند اعتراض به رفتار دولت آمریکا با خانم هاشمی اعتراض به بی عدالتی جاری در آمریکا بر ضد سیاهان و مسلمانان است و باید برای رسوایی بیشتر و افشای چهره واقعی دولت آمریکا همچنان ادامه یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار