فرود مرگبار بمب‌ افکن روسی +فیلم

هواپیمای جنگنده روسی در هنگام فرود بر روی باند برقی ناگهان دچار حادثه‌ای مرگبار شد.

فرود مرگبار بمب‌افکن روسی +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هواپیمای بمب‌افکن هسته‌ای روسی که برای انجام عملیات آزمایش به پرواز درآمده بود، در هنگام فرود در باند برفی دچار حادثه‌ای مرگبار شد.

در این جنگنده روس چهار نفر خدمه و خلبان حضور داشتند که متأسفانه در پی این حادثه که منجر به ایجاد حریق و انفجار قسمتی از هواپیما شد، سه نفر از چهار نفر حاضر در هواپیمای نظامی کشته شدند. این هواپیمای نظامی که Tu-22M3 نام داشت، در منطقه مورمانسک روسیه ناحیه‌ای واقع در شمال غربی این کشور دچار حادثه شد.

علل این صانحه هوایی همچنان در دست بررسی است ولی کارشناسان هوانوردی روسیه غفلت خلبان در کنترل دقیق هواپیما را یکی از عوامل اصلی حادثه بیان کردند. وزارت دفاع روسیه  ضمن تأیید خبر حادثه هوایی تاکید کرد خوشبختانه در زمان این حادثه هواپیما مسلح نبوده و همین مسئله باعث کمتر شدن ابعاد حادثه شد.

تحقیقات در مورد این جنگنده روسی به طور گسترده‌ای ادامه دارد و مسئولان وزارت دفاع روسیه اعلام کردند به زودی گزارش دقیقی از این حادثه را به همه مردم ارائه می‌دهند. این نوع هواپیما اولین بار در سال ۱۹۸۰ به خدمت نیروی هوایی روسیه درآمد و از آن سال تاکنون بار‌ها در عملیات‌های نظامی از آن استفاده شده است. روسیه به تازگی در جنگ سوریه برای بمباران مواضع تروریست‌های داعش از این هواپیما استفاده کرد.

روسیه از بمب‌افکن Tu-22M3 در دوران جنگ سرد نیز به دفعات برای ارعاب دشمنان در سوریه استفاده کرده بود. آخرین مأموریت‌های آموزشی این هواپیما در تاجیکستان صورت گرفت. نیروی هوایی روسیه با وجود روی دادن این حادثه اعلام کرد برنامه‌ای برای کنار گذاشتن هواپیماهای Tu-22M3 ندارد و با انجام تست‌های سلامت، جنگنده همچنان به بهره‌گیری از این هواپیماها ادامه می‌دهد و در عملیات‌های آموزشی و نظامی از آن استفاده خواهد کرد.

در ادامه فیلم این حادثه را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: سرعت تقریبی یک هواپیما هنگام فرود چقدر است؟ +فیلم


انتهای پیام/

حادثه‌ای وحشتناک برای بمب‌افکن روسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
برقی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ی برفی؟