صادرات ۵۷۰ میلیون دلار کالا از استان قزوین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت:در ۹ ماه امسال ۲۰۵ واحد صادراتی استان، ۵۷۰ میلیون دلار کالا به کشور‌های خارجی صادر کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در ۹ ماه امسال، ۲۰۵ واحد صادراتی استان ۵۷۰ میلیون دلار معادل ۵۹۰ هزار تن شامل کالا‌های صنعتی، صنایع تبدیلی و محصولات خام کشاورزی از گمرکات کشور به خارج از کشور صادر کرده اند.

پر زحمت افزود: از این میزان، ۵۱۴ میلیون دلار معادل ۴۳۵ هزار تن کالا شامل محصولات پلیمری، محصولات غذایی، مواد شوینده، شیشه، مفتول‌های مسی، کاشی و سرامیک، آهن آلات و فولاد و مواد شیمیایی از گمرک استان قزوین به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، امارات متحده عربی، سوریه، ارمنستان، هلند و عمان صادر شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: همچنین در ۹ ماه امسال ۷۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۶ میلیون دلار کالا از ایران به سوریه صادر شده  که عمده‌ترین اقلام صادراتی به این کشور عبارتند از لوله و پروفیل‌های فولادی، شیرآلات بهداشتی، دارو و شیر خشک و سرلاک، کاشی و سرامیک، شیشه و قطعات خودرو بوده است .

وی در ادامه از برگزاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان در چهارشنبه هفته جاری خبر داد .

انتهای پیام/ک

صادرات ۵۹۰ هزار تن کالا در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.