در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر مطرح شد؛

تاکید بر گسترش هر چه بیشتر روابط با الجزایر

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: الجزایر با انتخاب سیاست‌های اصولی و منطقی، مواضع خوبی در قبال مسائل مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران و مبارزه با افراطی گری دارد.

تاکید بر گسترش هر چه بیشتر روابط با الجزایربه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر، با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار محمد جواد ظریف ضمن یادآوری روابط دوستانه و برادرانه میان دو کشور ایران و الجزایر گفت: این روابط بر پایه دوستی‌های بلند مدت و همکاری‌های صمیمانه میان دو کشور استوار است و دولت و مردم ایران احترام زیادی برای انقلاب، مردم و دولت الجزایر قائلند و توفیقات آن‌ها را خواهانند.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه رفت و آمد‌ها و همکاری‌های سیاسی دو کشور از سطح خوبی برخوردار است، اظهار امیدواری کرد که روابط اقتصادی دو جانبه نیز در سایه تلاش‌های طرفین گسترش بیشتری یابد.

وی افزود: الجزایر با انتخاب سیاست‌های اصولی و منطقی، مواضع خوبی در قبال مسائل مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران، مبارزه با افراطیگری دارد.

ظریف بر آمادگی ایران برای گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها و روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

«عبدالحمید سی عفیف» نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط دوستانه و برادرانه با ایران از اهمیت فراوانی برای الجزایر برخوردار است، ضمن استقبال از اظهارات محمد جواد ظریف، آمادگی کشورش را برای همکاری‌های گسترده با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی با بیان اینکه الجزایر سیاست مستقلی دارد، اظهار داشت که کشورش ضمن اجتناب از دخالت در امور داخلی کشور‌های دیگر، تحت تأثیر تبلیغات طرف‌های ثالث در زمینه روابط با ایران قرار نمی‌گیرد و تمایل دارد این روابط از گستردگی بیشتری در زمینه‌های مختلف برخوردار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار