ماجرای تماس‌های مشکوک با خانواده شهدای سانچی چیست؟

رئیس امور بیمه و دعاوی شرکت ملی نفتکش ایران، ماجرای تماس‌های مشکوک با گروهی از خانواده شهدای سانچی و ادعای زنده بودن و به‌گروگان گرفته شدن خدمه کشتی را تشریح کرد.

ماجرای تماس‌های مشکوک با خانواده شهدای سانچی چیست؟به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،کاپیتان علیرضا نوذری امینی رئیس امور بیمه و دعاوی شرکت ملی نفتکش ایران در توضیح مساله تماس‌های مشکوک با گروهی از خانواده شهدای سانچی و ادعای زنده بودن و گروگان گرفته شدن خدمه کشتی گفت: اولا هدف گروگانگیری چه چیزی می تواند باشد؟ دوم اینکه چرا بعد از گذشت یک سال از سانحه هیچ خبر و نشانه و علائمی از گروگانگیران وجود ندارد و هیچ درخواستی عنوان نشده است؟ سوم اینکه مطابق بررسی‌های دقیق اطلاعات جعبه سیاه سانچی، جعبه سیاه کشتی کریستال و حتی جعبه‌های سیاه کشتی‌های اطراف سانحه و جستجوی وسیع محل سانحه تا ابعاد وسیع هیچ نشانه‌ای از خروج خدمه کشتی وجود ندارد، پس چگونه ممکن است این خدمه به گروگان گرفته شده باشند؟ نکته چهارم این است که چرا اکثر خانواده‌ها که با موضوع شهادت عزیزانشان کنار آمده اند این ادعا‌ها را مطرح نمی کنند و هیچ تماسی با آن‌ها گرفته نمی‌شود و این موضوع فقط از سوی چند خانواده مطرح می شود؟

کاپیتان نوذری امینی در عین حال بررسی موضوعات گروگانگیری و ابعاد امنیتی و پلیسی این مساله را به ارائه نظرات کارشناسی مراجع ذی صلاح امنیتی و انتظامی موکول کرده و گفت: طبیعی است که با این حجم از شایعاتی که در خصوص سانحه سانچی به وجود آمده بود، پرداختن به موضوعاتی از قبیل: گروگانگیری نیز باید با لحاظ کردن مسائل و ابعاد فنی و کارشناسی و استناد به شواهد موجود سانحه بررسی شود و اظهار نظر در این خصوص با توجه به مستنداتی که از روز‌های وقوع سانحه و ۸ روز سوختن کشتی در دمای ۹۰۰ درجه‌ای وجود دارد، انجام پذیرد.

وی در خصوص برگزاری جلسات کارشناسی و توجیهی برای خانواده‌های سانچی هم اضافه کرد: ما از روز‌های اول سانحه تا کنون مرتبا جلسات کارشناسی و اطلاع رسانی در زمینه پاسخ به سوالات خانواده‌ها را در دستور کار داشته و داریم. اکثر خانواد‌ها با توجه به توضیحات موجود و ارائه نتایج به دست آمده از تحقیقات، در این زمینه قانع شدند و فقط چند خانواده حاضر به پذیرش شهادت عزیزانشان نشدند.

نوذری اضافه کرد: آخرین جلسه‌ای که داشتیم همین دو ماه پیش بود که در آن همه ارگان ها، نهادها، افراد، تیمها، کارشناسان و مسئولان حاضر در سانحه سانچی و روز‌های وقوع و غرق شدن سانچی را گرد هم آوردیم و نشست جامعی در این زمینه برگزار کردیم. ما برای این نشست هیچ سقف زمانی قائل نشدیم و طی این جلسه ۱۰ ساعته به همه سوالات و ابهامات خانواده‌های محترم پاسخ گفته شد. در این جلسه صوت جعبه سیاه سانچی نیز به درخواست خود خانواده‌ها پخش شد.

نوذری در عین حال اعلام کرد: علی رغم دعوت گسترده و برگزاری این جلسه کارشناسی به صورت جامع، این چند خانواده که ادعای گروگان گرفته شدن خدمه سانچی را دارند حاضر به حضور در این نشست و دریافت پاسخ سوالات و ابهامات خود نشدند.

رئیس امور بیمه و دعاوی شرکت ملی نفتکش در خصوص موضوع غواصی و تفحص پیکر شهدا نیز تصریح کرد: ببینید ما از همان ساعات اولیه وقوع این سانحه، به تمام شرکت‌های معتبر دنیا اعلام کردیم که هر شرکتی که می تواند بحث غواصی و تفحص را انجام دهد ما بدون هیچ محدودیتی در هزینه با آن‌ها قرارداد خواهیم بست. با مجرب‌ترین تیم‌های داخلی و بین المللی قرارداد بستیم و کارشناسان سابق شرکت اسمیت به عنوان بهترین شرکت امداد و نجات دریایی دنیا را به استخدام خود در آوردیم.

نوذری افزود: تیم‌های غواصی و عملیات زیر آبی بیش از ۵۰ روز در محل سانحه به انجام عملیات غواصی و ارسال ربات زیر آبی به منظور تصویربرداری از لاشه کشتی و بررسی ابعاد مختلف مربوط به انجام عملیات تفحص شهدا، برش زدن کشتی، ورود به کشتی و.. پرداختند.

وی تصریح کرد: در نامه مکتوبی که از سوی "هانس وان رویج" و "جیکوب هاگن دراپ" اعضای سابق تیم عملیات شرکت اسمیت به شرکت ملی نفتکش ارسال شده است، پس از بررسی همه جانبه و انجام مطالعات تخصصی اعلام شده است که امکان انجام عملیات تفحص و یا بالا کشیدن لاشه کشتی سانچی وجود ندارد.

نوذری در پایان اشاره کرد: تیم‌های مجرب کارشناسی داخلی و بین المللی به ما اعلام کردند که طبق بررسی کلیه تصاویر دریافتی و با لحاظ تمام شرایط و جوانب حادثه و مدت ۸ روزی که سانچی در آتش با درجه حرارت بیش از ۹۰۰ درجه سانتیگراد سوخت و ذوب شدن آن بر اثر حرارت و فشار ناشی از غرق شدن، نمی‌توان به یافتن نشانه‌ای از پیکر شهدا امیدوار بود. به عبارت دیگر در شرایط فعلی این کشتی، احتمال موفقیت در یافتن نشانه‌ای پیکر شهدای سانچی غیرممکن است.

انتهای پیام/

احتمال موفقیت در یافتن نشانه‌ای پیکر شهدای سانچی غیرممکن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
خدا به دادمان برس
Iran (Islamic Republic of)
همسهری
۲۰:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
مگه نگفتید زیردریایی داریم خب کنترول کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
ایران باید تحت نظر تورامپ باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
با سلام و خسته نباشید خدمت همه شما کاربران گرامی این قضیه را باید به نهادهای امنیتی سپرده بشه ببینید مثل سپاه و اطلاعات کشور اونا اگه بخوان کارشون را بلدن همان طور که به مهمترین جاهای دنیا نفوذ کردن اینکه اثباتش غیره ممکن نیست چون اینا اگه بخوان غیره ممکن را هم ممکن میکنن در نتیجه این اما و اگرها فایده نداره فقط جگر این خونواده ها با این حرفها خون میشه و دا غشون تازه میشه از قدیم گفتن سیاست پدر و مادر نداره من که این ماجرا را تا کنون برام قابل باور نبوده و قبل حضم نبوده چرا چون چراها زیاد دارد حالا هر که هر چی میخواد بگه مگه ما از سرنوشت سردار بزرگی چون حاج احمد متوسلیان خبری داریم که چی شد هر مادر و پدرشهیدی تا حتی شده یک پلاک از فرزندشون تا براشون نیاد باور نبودنش را نمی پذیرد اگر شده صد سال از نبودش بگذرد خداوند به همه خانواده های این عزیزان صبر عنایت کند و بس
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۴:۴۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
ازهمون روزاول مشکوک بود یه خبری هست
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۳:۲۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
اگر در روزهای اول کاری میکردند که کشتی غرق بشه آتش خاموش میشد و احتمالا میتونستن افراد گرفتاد در آنرا نجات بدن !! نه اینکه بگذارن روزها بسوزه و همه چیز ذوب بشه و بعد غرق بشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
جدا!!!
استاد میشه بفرمایید کشتی ایی که داره میلیونها تن میعانات گازی جابه جا میکنه و اتش می گیره رو چطوری باید خاموش کرد !
-
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
با این تجهیزات روز دنیا ما نمیتوانیم داخل یک کشتی غرق شده تفحص کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
وقتی بهترین گروههای تفحص و غواصی دنیا می گه نمی شه .حتما نمیشه دیگه
-
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
باید موررد بررسی قرار بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
باید به خانواده ها حق بدیم خوب الکی که نمیگن باهاشون تماس گرفته شده.حتما یه چیزی هست که میگن باید این موضوع کامل ودقیق پیگیری بشه تا همه چیز کاملا مشخص بشه،هر چند یه چیزایی باهم جور در نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
الکی که نمیگن باهاشون تماس گرفته شده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
باید پیگیری بشه الکی که نمیگن باهاشون تماس گرفته شده...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۵۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
مادرشهیدی که پسرش درچنگ تحمیلی مفقود شده بود تا اخرعمرش گفت پسرم زنده است این واقعیت بخصوص مربوط به فرهنگ ایرانی است تا پیکر بی جان را نبینیم باورمان نمی شه عزیزمان مرده باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
احتمال داره که اونا بلافاصله پس از برخورد کشی واتش گرفتن آن ، با قایق یا لباس نجات پریده باشن توی آب و فقط بحث گروگانگیری نباشه والان هم تو جزیره ای دور افتاده باشن
هیچگاه نباید به راحتی از احتمالات گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
فیلم زیاد میبینی نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
بله احتمال داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
اگر عزیز خودت بود چیکار می‌کنی
Kazakhstan
Ali
۰۸:۲۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
باید این غزوه پیگیری بشه وسیع تر و بهتر این خانواده ها داغ دیده نباید با یه خورده دل گروی جوابشان داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
مردم ما الان تو صف گوشت و مرغ یخ زده ان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
خلايق هرچه لايق
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۲۳:۱۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
داغون کردین مردمو هم روحی هم روانی...
بالاخره مردم ب حقشون میرسونن خودشونو
دیر زود داره سوخت سوز نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
شما دوغتو بنوش
Iran (Islamic Republic of)
آرشام
۲۳:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
لابد باز میخوان سر مردمو گرم کنن که یه کارایی انجام بدن!
چرا با روح و روان ملت بازی میکنید.

بفکر تورم باشید که مردم زیر فشارن والا بقرآن.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خدا کمک کند بخانواده عزبزانمان ولی کستی سانچی بزرگ بود و اتش از یک سمت شعله ور بود و همه خدمه که در یک سمت نبودند بمیرند و از طرفی کشتی فله بر برخورد کننده چطور نجات یافت ولی به خدمه ما کمک نکرد . یک جای کار می لنگد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
بخارات سمی آتش،، حرارت فوق العاده،،،، اینها باعث مرگ شده حتی با وجود کمی دور بودن از مکان آتش در طرف دیگر کشتی
Iran (Islamic Republic of)
m.
۱۸:۴۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
باید از طریق اینترپل و همچنین وزارت خارجه این قضیه پیگیری بشه؟این بندگان خدا داغ دیده هستن و بخاطر اینکه جسد عزیزانشون هم ازبین رفته فشار خیلی زیادی سرشون هست آخه چرا با احساسات مردُم بازی میکنن؟به نظر من خانواده های عزیز باید یواش یواش با این جریان کنار بیان و همه چیزو به تقدیر بسپارن شاید گذر زمان در آینده جور دیگه ای باشه براشون و خبرای خوبی برسه؟هیچ چیزی بعید نیست
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۱۸:۳۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
بفکر گرانی باشید که کمر مردم شکسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اگر منافقین بگذارند مردم کمر گرانی را مثل صدام میشکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
درخواست بزنن مخابرات
پرینت تماس بگیرن
مشخص میشه که چه کسی در چه زمانی و از کجا تماس گرفته

مشکل عجیب و غریبی نیست
راحت حل میشه
اما اینکه رسانه ای میشه و سیاسی و امنیتی میشه
بوهای بدی میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
خوب شد گفتی
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اگه تماس گرفته شده باشه که یه بحث جداست باید پیگیری بشه
صدا چک بشه صدا ساختگیه یا خیر
تمام تماسهای این خانواده هها باید بررسی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خب اگر واقعا گروگانگیری بوده و اونا گروگان گرفته شدن پس گروگانگیرها باید در ازای آزاد شدن اونا تقاضای چیزی کنن مثلا پول
نه که فقط زنگ بزنن بگن گروگانگیری شده
گروگانگیر همیشه در عوض آزادی گروگانها تقاضای چیزی مطرح میکنه
پس کوو تقاضاشون؟؟
آیا گروگانگیرها تقاضای چیزی هم در تماسها کردن؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اگه عزیزای خودتون هم بود همین جواب و میدادید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
بیاید یه کم واقع بینانه فکر کنیم؟؟؟!!!!
Canada
پژمان ترکه
۱۶:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
پیداکنید چه کسی به این خانوادهای عزیزمان زنگ میزنند و ازکجاهستن. حتی خارج هم باشه پیگیری کنید و ببینید ازکدام خانه یا ارگان باهاشون تماس گرفته میشه
آخرین اخبار