در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تشریح برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما ایام دهه فجر و فاطمیه

حجت الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما تشریح کرد.

یحجت الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما گفت: شعار امسال شبکه قرآن و معارف سیما در این ایام «انقلاب فاطمی» است، به جهت اینکه ما در شبکه قرآن به دو محور چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه می‌پردازیم شعار خود را انقلاب فاطمی در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: همه انقلاب‌ها از آزادی و آزاداندیشی بیت رسول اکرم (ص) نشأت خواهد گرفت و آن خانه حضرت زهرا (س) است؛ لذا انقلاب ما هم به واسطه یکی از فرزندان حضرت زهرا (س) محقق شده است که همان انقلاب فاطمی است.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما پیرامون برنامه‌های شبکه قرآن در ایام دهه فجر عنوان کرد: از شب ۱۲ بهمن ماه با شب ورود حضرت امام (ره) از ساعت ۲۳ تا ۲۴ هر شب برنامه «انقلاب فاطمی» را داریم که یک این برنامه ترکیبی است و به مقوله انقلاب اسلامی و حضرت زهرا (س) به عنوان پیام‌رسان می‌پردازد.

وی افزود:  برنامه «نخ تسبیح قطره‌ها» ویژه ایام فاطمیه هر روز ساعت ۱۱:۱۵ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد موضوع آن هم اشعار آیینی است که شاعرانی که محضر رهبر انقلاب اشعار خود را سرودند درباره آن توضیح می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفاتی درباره نوگلان قرآنی و برنامه «شناسنامه مهتاب» توضیح داد: نوگلان قرآنی ویژه مخاطبان خردسالان است و برای دهه فجر ویژه برنامه خواهیم داشت. این برنامه ساعت ۶ و نیم صبح پخش خواهد شد و به شعارانقلاب، اهداف انقلاب به زبان کودکانه می‌پردازد.

وی ادامه داد:برنامه «شناسنامه مهتاب» هر روزساعت ۲۱:۵۰ پخش می‌شود و به معرفی کتاب‌هایی در خصوص حضرت زهرا (س) می‌پردازد.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما اظهار داشت: مجله صبحگاهی «روزی بهتر» با محوریت خانواده روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود اما در ایام دهه فجر به سبک زندگی فاطمی و بانوان موفق می‌پردازد که زمینه‌ساز حرکت انقلابی شده اند.

وی افزود: برنامه «پرسمان» با نیاز مخاطبان و پاسخگویی به سوالات دینی با حضور کارشناسان مطرح دینی و قرآنی روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود، در ایام دهه فجر با موضوع پرسمان انقلاب روی آنتن خواهد رفت.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به پوشش برنامه‌های کاروان قرآنی عنوان کرد: حرکت کاروان قرآنی اول بهمن ماه از حرم امام خمینی آغاز شده است و در حدود ۱۱ استان محافل قرآنی برگزار می‌کنند و شبکه قرآن هر روز از فردا تا ۲۲ بهمن محفل‌های قرآنی را پخش خواهد کرد.

وی در خصوص برنامه‌های دیگر شبکه قرآن توضیح داد: برنامه صبحگاهی دردانه به زندگی حافظان قرآن می‌پردازد همچنین برنامه «سعادتمندان» مستند‌هایی از زندگی علما را پخش می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفاتی بیان کرد: سخن انقلاب کاری که امسال به صورت مستند تولید شده است و با فعالان قرآنی گفتگو شده است، همچنین برنامه« یاد خدا » در ایام فاطمیه با رویکرد سیره فاطمی به صورت گفتگو محور پخش خواهد شد.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما توضیح داد: سیره فاطمی و سخنرانی‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار