درخواست سه بانک افغانستان برای ایجاد نمایندگی در چابهار

معاون اقتصادی و سرمایه ‌گذاری منطقه آزاد چابهار (جنوب شرق ایران) گفت: سه بانک افغانستان درخواست ایجاد نمایندگی در منطقه آزاد چابهار دادند که پس از طی مراحل اداری و موافقت بانک مرکزی فعالیتشان را آغاز می کنند.

درخواست سه بانک افغانستان برای ایجاد نمایندگی در چابهاربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون اقتصادی و سرمایه ‌گذاری منطقه آزاد چابهار (جنوب شرق ایران) گفت: سه بانک افغانستان درخواست ایجاد نمایندگی در منطقه آزاد چابهار دادند که پس از طی مراحل اداری و موافقت بانک مرکزی فعالیتشان را آغاز می کنند.

«غلامرضا پناه» روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیشتر بانک‌ های ایرانی در منطقه آزاد چابهار شعبه دارند و بر این اساس بانک های افغانستان نیز پس از طی روند اداری می توانند در این منطقه فعالیت کنند.

معاون اقتصادی و سرمایه ‌گذاری منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای راه اندازی شعب بانک های خارجی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بیش از 160 شرکت از کشور افغانستان در منطقه آزاد چابهار فعال هستند. 

وی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه تصریح کرد: چابهار یکی از بهترین نقاط برای فعالیت اقتصادی و تجاری است.

بندر چابهار ایران به دلیل موقعیت راهبردی و نزدیک‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای مرکزی (افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان) به آبهای آزاد از اهمیت بسیار برخوردار است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.