مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در شهرکرد:

۳۲۰ هزار میلیارد ریال برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیاز است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در بودجه ۹۸، ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیش بینی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان وجود یک میلیون و ۴۲۱ هزار بازنشسته در کشور گفت: تا یک و نیم سال آینده، ۵۰۰ هزار نفر دیگر به مجموع بازنشستگان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال ۹۸ افزود: این همسان سازی به ۳۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تقی زاده اضافه کرد: هم اکنون ۹۵ و پنج دهم درصد از بازنشستگان کشور زیر ۳۰ میلیون ریال و مابقی به طور میانگین ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال حقوق می‌گیرند.

وی ادامه داد: همسان سازی حقوق بازنشستگان و رساندن دریافتی آنان به ۸۰ درصد حقوق افراد شاغل، از مهم‌ترین اهداف صندوق بازنشستگی است.

تقی زاده گفت: در  سال گذشته ۱۷ هزار و طی سال جاری ۴ هزار میلیارد ریال برای بیمه تکمیلی بازنشستگان کشور هزینه شد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشور، تأکید کرد: اشتغال فرزندان بازنشستگان در این شرکت‌ها از اولویت‌هاست.

وی افزود: هم اکنون وضعیت بازنشستگان کشور در شرایط مطلوبی قرار ندارد و باید برای تسهیل در امور آنان تلاش بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/ز

سفر مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور به شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار