سردار ذوالقدری خبر داد

انهدام باند قاچاق اتباع افغانستانی در شهرری

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت از انهدام یک باند ۶ نفره قاچاق اتباع افغانستانی در شهرری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، اظهار کرد: در اواسط دی ماه سال جاری خبری مبنی بر تیراندازی و درگیری مسلحانه در محله ۱۳ آبان شهرری که به مجروح شدن یکی از شهروندان در محدوده شهرری منجر شده بود، در فضای مجازی منتشر شد که به رعب و وحشت اهالی محله انجامید.

وی با بیان اینکه علت اصلی درگیری اختلاف حساب مالی و تسویه حساب‌های شخصی بود، افزود: مأموران پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

سردار ذوالقدری تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه شناسایی متهمان و محل اختفای آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با شناسایی متهمان و مخفیگاه آنان 5 تیم عملیاتی مأموران به محل اختفای متهمان اعزام شدند و توانستند هر 6 متهم این پرونده را دستگیر کنند.


بیشتر بخوانید: انهدام باند ۳ نفره تهیه و توزیع موادمخدر در غرب استان تهران/ کشف ۲۳۰ کیلوگرم مرفین


رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت، گفت: متهمان در ابتدا منکر جرایم خود بودند، اما در بررسی‌های تکمیلی از سوابق متهمان مشخص شد که این افراد مدتی پیش در یک اقدام مجرمانه ۵۱ تن از اتباع افغانستانی را به صورت قاچاق از مرز‌های کشور عبور دادند و در سال ۱۳۹۵ به جرم قاچاق انسان نیز تحت تعقیب قضایی بودند و با همدستی هم اقدام به قاچاق مجدد اتباع افغانستانی کردند که در این خصوص با هم درگیر شدند.

وی افزود: در بازجویی‌های انجام شده از متهمان مشخص شد که این افراد، با چند دستگاه خودروی سواری اقدام به جابجایی اتباع غیرمجاز افغانستانی کردند و از هر نفر نیز 3 میلیون تومان وجه نقد دریافت کردند تا در بخش‌های مختلف شهر تهران اسکان دهند، اما به خاطر اختلاف‌های مالی و درگیری‌های متعدد با این اتباع اقدام به تیراندازی کردند.

سردار ذوالقدری خاطر نشان کرد: در این درگیری کسی مجروح نشد، اما وقوع این مساله و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی، موجب رعب و وحشت شهروندان شد که در همین راستا با توجه به مشهود بودن جرم و حسب دستور مرجع قضایی، تمامی اتباع حاضر در محلی که برای نگهداری از آن‌ها تعبیه شده بود، به مرز منتقل شدند و هر ۶ متهم پرونده برای تحقیقات بیشتر با قرار وثیقه میلیاردی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

انتهای پیام/

دستگیری اعضای باند قاچاق اتباع افغانستانی در شهرری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار