کاهش شدید بیماری های دامی نتیجه فعالیت دامپزشکی فهرج

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان گفت: از زمانی که شبکه دامپزشکی دراین شهرستان راه اندازی شده کاهش شدید بیماری های دامی را شاهد هستیم.

کاهش شدید بیماری های دامی نتیجه فعالیت دامپزشکی فهرجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: قبل از شهرستان شدن فهرج با توجه به اینکه این منطقه در مسیر تردد دام‌های قاچاق قرار داشت انواع بیماری‌های دامی از جمله تب برفکی در این شهرستان دیده می‌شد.

وی افزود: خوشبختانه بعد از راه اندازی شبکه دامپزشکی در این منطقه تاکنون با اقداماتی که انجام شده است هیچگونه بیماری در این شهرستان مشاهده نشده است.

وی گفت: اقدامات انجام شده طی ۱۲ سال راه اندازی شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج شامل دو بخش فنی و عمرانی می‌باشد که اجرای عملیات واکسیناسیون دام‌ها جهت پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله اقدامات فنی بوده است.

وی همچنین از انجام تست‌های تشخیصی سل، بروسلوز و مشمشه به صورت رایگان توسط این شبکه خبر داد و گفت: تاکنون ۳۵۵۰ مورد تست بروسلوز در شهرستان فهرج انجام که از این تعداد ۶ راس دام سنگین مثبت گزارش شد و بلافاصله جداسازی و به کشتارگاه اعزام شدند.

بماندشتی بیان کرد: در راستای بالا بردن سطح آگاهی افراد نسبت به تشخیص مواد خام دامی سالم و بهداشتی و همچنین آشنایی با بیماری‌های مشترک بین انسان ودام تعداد ۷۴۰ کلاس آموزشی در روستا‌ها و مدارس شهرستان فهرج از زمان تاسیس شبکه دامپزشکی برگزار شده است.

وی اظهار کرد: عملیات سمپاشی جایگاه و بدن دام و مبارزه با انگل‌های خارجی دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام خصوصا تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به صورت رایگان در این شهرستان انجام شده است.

رییس شبکه دامپزشکی فهرج کنترل و نظارت مستمر دامپزشکی را در ارتقای وضعیت بهداشتی مراکز حائز اهمیت دانست و گفت: دامپزشکی زیر بنای سلامت و امنیت غذایی جامعه است و کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و تاکنون تعداد ۲۰۱۸۲ بازدید بهداشتی انجام و مقدار ۵۸۵۰ کیلوگرم فرآورده‌ی غیر قابل مصرف ضبط شده است.

وی در ادامه به اقدامات عمرانی شبکه دامپزشکی فهرج در دوران انقلاب اشاره کرد و یاداور شد: پیگیری واگذاری زمین به شبکه دامپزشکی شهرستان، ساخت ۳۰۰ مترمربع ساختمان فنی آزمایشگاهی، راه اندازی داروخانه دامپزشکی در بخش نگین کویر، راه اندازی کلینیک و مرکز مایه کوبی در شهرستان از مهم‌ترین اقدامات عمرانی انجام شده در این سازمان بوده است.

انتهای پیام/ح

دامپزشکی فهرج مانع قاچاق دام وبیماری های دامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار