کرانچار: برخی رفتار مربیان باشگاهی را درک نمی کنم/ صیاد منش و قائدی در استقلال بازی نکردند به تیم ملی هم نیامدند

سرمربی تیم فوتبال امید گفت:رفتار مربیانی که به ما بازیکن نمی‌دهند و از آن‌ها استفاده هم نمی‌کنند برای من قابل درک نیست.

کرانچار: درک مربیانی که به بازیکن بازی نداده و آن‌ها را به تیم امید هم نمی‌دهند برای من سنگین استبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان زلاتکو کرانچار سرمربی تیم ملی امید کشورمان درباره آغاز دور جدید اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال امید ایران برای مرحله اول رقابت های مقدماتی المپیک 2020 بیان کرد:  ایده اصلی ما این بود 15 روز پس از تورنمنت موفقی که در قطر داشتیم تشکیل اردو داده و بتوانیم جو مناسبی ایجاد کنیم.نمی خواستیم کار تیم امید متوقف شود و پس از پشت سر گذاشتن 2 اردوی دیگر فهرست 30 نفره و اصلی خود را برای حضور در مقدماتی المپیک انتخاب می کنیم.

درک مربیانی که به بازیکن بازی نداده  و آنها را به تیم امید هم نمی دهند برای من سنگین است

او درباره غیبت برخی بازیکنان در این اردو گفت: تمام اردوهای خود را در تاریخ های فیفا برگزار کرده ایم تا به ساختار تمرینات باشگاه های لیگ برتری لطمه وارد نشود. اکنون هم این اردو و اردوی بعدی ما در تاریخ فیفا دی نیست اما چاره ای نداریم چراکه وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال تمام توان خود را به کار گرفته اند تا تیم ملی امید پس از 44 سال به المپیک راه یابد. از آنجاییکه به تاریخ اصلی برگزاری مسابقاتمان نزدیک می شویم مجبور هستیم در 2 یا 3 نوبت اردوهایی که خارج از تقویم فیفا هستند برگزار کنیم. مربیان محترم لیگ برتری را درک می کنم چراکه آنها از بازیکنان تیم امید در ترکیب اصلی تیم خود استفاده می کنند اما درک مربیانی که به ما بازیکن نمی دهند و از آنها استفاده هم نمی کنند برای من سنگین است. امیدوارم در اردوهای بعدی مربیان و باشگاه ها وضعیت تیم ملی امید را درک کرده و اگر بازیکن آنها به اردو دعوت شد با ما همکاری کنند.در این شرایط به همراه هم می توانیم جو ورزشی مناسبی را برای حضور در المپیک ایجاد کنیم.

صیادمنش و قائدی یک دقیقه هم برای استقلال بازی نکردند اما به اردوی تیم امید نیامدند

کرانچار درباره اینکه غیبت بازیکنانی مانند اللهیار صیادمنش و مهدی قائدی در تمرینات تیم ملی امید با وجود اینکه آنها برای استقلال هم بازی نمی کنند، اظهار داشت: این مسئله در جلسه روز گذشته من با حمید استیلی و برخی اعضای کمیته فنی مطرح شد. اگر بازیکنان در ترکیب اصلی تیم بودند  غیبت آنها در تمرینات تیم ملی امید مانعی نداشت و ما باید با مربیان تیم ها همکاری کرده و آنها را درک می کردیم اما صیادمنش و قائدی حتی یک دقیقه هم در دیدار استقلال و پیکان بازی نکردند. این موضوع به من ارتباطی ندارد که سرمربی استقلال برای تیمش چه تصمیمی می گیرد و می خواهد چگونه رفتار کند اما دست کم می توانستند 2 بازیکن را در اختیار تیم امید قرار بدهند. می توانیم این بار را صبور باشیم و با تمام باشگاه ها همکاری کنیم اما به جز استقلال اگر هر باشگاهی بازیکن هایی که در فهرست این تیم نیستند و حتی روی نیمکت ذخیره ها حضور ندارند به ما تحویل ندهد نسبت به این موضوع اعتراض شدیدی می کنیم. از دور بعدی تمریناتمان که 5 اسفند آغاز می شود و به ویژه از 12 اسفند که مرحله اصلی اردوی تیم امید شروع می شود باید تمام باشگاه ها با ما همکاری کنند.

اگر باشگاه ها به ما بازیکن ندهند این نفرات را کنار می گذاریم

او درباره احتمال خط خوردن بازیکنانی که در اردوی تیم ملی امید شرکت نکنند، گفت:  باید جلسه ای را با مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ و اعضای کمیته فنی برگزار کرده و برای 2 اردوی بعدی خود راهکار پیدا کنیم تا بتوانیم بازیکنان را در اختیار بگیریم. اگر در آن زمان هم باشگاه ها به تیم امید بازیکن ندهند باید نفراتی که در بازی های آسیایی، تمام تورنمنت ها و اردوها با ما بودند کنار بگذاریم و از نفرات دیگری استفاده کنیم چراکه چاره دیگری نداشته و نمی توانیم در مسابقات شرکت نکنیم. اگر با وجود تمام راهکارها بازهم بازیکنان به اردو نیایند، تصمیم های شدیدتری می گیریم.

اصلی ترین شرط ما برای تضمین موفقیت در اختیار گرفتن بازیکنان و برگزاری اردوهای خوب است

سرمربی تیم ملی امید درباره نیاز اصلی این تیم برای حضور در المپیک 2020 اظهار داشت: بی شک ابتدا باید اردوهای آتی خود را به خوبی برگزار کرده و بازیکنانی که آنها را گلچین و غربالگری کرده ایم در اختیار داشته باشیم. این اصلی ترین شرط ما برای تضمین موفقیت است. همچنین به حمایت هواداران نیاز داریم چراکه آنها کسب نتیجه را به ما نوید داده و انگیزه بازیکنان را افزایش می دهند. در این مرحله نیاز به حمایت هوداران و باشگاه ها داریم و در صورت صعود از دور اول برای مرحله اصلی انتخابی المپیک برنامه ریزی می کنیم.

اگر بازیکنان در تیم های خارجی هم پیشرفت نمی کنند باید به اردوی تیم امید بیایند

کرانچار درباره ایجاد هماهنگی با باشگاهای بازیکنان لژیونر تیم امید برای حضور آنها در اردوهای آتی تصریح کرد: من باشگاه های خارجی را برای استفاده از قوانین بین المللی و آئین نامه های فیفا درک می کنم. از آنها انتظار داریم در تاریخ فیفا بازیکنان را در اختیار ما قرار بدهند. برای کادرفنی تیم امید اهمیت دارد بازیکنانی که در داخل و خارج از کشور در اختیار داریم برای تیمهایشان بازی کنند. با این وجود اگر خود باشگاه های خارجی دیدند بازیکن در تیم آنها پیشرفت نمی کند بهتر است آنها را تحویل ما بدهند تا با آنها کارکرده و بازیکنان را آماده نگه داریم.  ضمن اینکه باشگاه هایی مانند استقلال، پرسپولیس، پیکان و سایپا اگر قرار است از بازیکنان تیم امید استفاده نکنند بهتر است آنها را در اختیار ما بگذارند چراکه این موضوع به سود همه است.در این وضعیت بازیکنان تحت شرایط رقابتی و فشار تمرینات قرار می گیرند.

باشگاه ها 50 روز را به تیم ملی بزرگسالان دادند و دلیلی ندارد با ما همکاری نکنند

کرانچار درباره احتمال دعوت شدن بازیکنان جدید به اردوی تیم ملی امید، گفت: تمام بازیکنان بازیکنان دعوت شده تجربه خوبی از حضور در جام جهانی زیر 17 و زیر 20 سال دارند. همچنین از بازیکنان لیگ برتری هم استفاده می‌کنیم تا شرایط خوبی ایجاد شود اما همانگونه که باشگاه‌ها با تیم بزرگسالان برای حضور در جام ملت‌های آسیا تفاهم کردند و حدود ۵۰ روز بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی بزرگسالان قرار دادند چه دلیلی دارد که این اتفاق برای تیم امید رخ ندهد؟ حتی می‌توان با هماهنگی زمان بازی‌های لیگ برتر را جابجا کرد تا فشار کمتری به بازیکنان وارد شده و آنها بتوانند در تیم امید حضور داشته باشند.


بیشتر بخوانید

۱۰ بازیکن کرانچار پا به توپ شدند/ غیبت چهاراستقلالی در تمرین

تمرین شاگردان کرانچار در پک


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.