در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

مقدم‌فر: ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخ تحریم‌ها را خواهند داد/امیرآبادی‌ فراهانی: کشورها به امنیت ما غبطه می‌خورند

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با موضوع فرصت‌ها و چالش‌های ایران در طلیعه دهه پنجم انقلاب برگزار شد.

مقدم‌فر: ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخ تحریم‌ها را خواهند داد/امیرآبادی‌ فراهانی: کشورها به امنیت ما غبطه می‌خورندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری امشب (یکشنبه ۲۱ بهمن ماه) با موضوع فرصت‌ها و چالش‌های ایران در طلیعه دهه پنجم انقلاب و با حضور احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و حمیدرضا مقدم فر کارشناس مسائل سیاسی برگزار شد.

امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس در ابتدای برنامه ضمن گرامیداشت دهه فجر و یادشهدای مدافع حرم، گفت: این امر مسلم است که همه ساله راهپیمایی ۲۲بهمن مهم بوده است، ضمن اینکه یک‌سال در میان ما برگزاری انتخابات‌ را هم شاهد بودیم و‌ مردم به صورت رسمی از انقلاب و‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند؛ راهپیمایی ۲۲بهمن و‌ روز قدس نشان دهنده میزان ارادت مردم نسبت به انقلاب است.

وی تصریح کرد: در ۱۳ ماه اخیر اتفاقات مهم در منطقه افتاد و بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا که توسط مقام معظم رهبری احمق درجه یک نامیده شد و این کشور طی همکاری و‌ هماهنگی با محمد بن سلمان و‌دامادش و همین طور اسرائیلی‌ها در منطقه یک‌ فرایندی را برنامه ریزی کردند که آخرین ضربه را به ملت و‌ نظام جمهوری اسلامی وارد کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: این داستان از موضوع نخست وزیری لبنان شروع شد و‌ بعد به قصه یمن، کودتای علی عبدالله صالح، انتخابات کردستان عراق و ... ختم شد که همه این موارد پیش زمینه‌ای بود که به زعم خودشان ضربه نهایی به ایران وارد کنند؛ بعد هم طی هماهنگی با سلطنت طلبان و‌ منافقین سعی داشتند که موضوع ایجاد اختلافات داخل کشور را ابتدا از بستر فضای مجازی آغاز کنند که در این زمینه داستان دی ماه ۹۶ را کلید زدند و‌ در نهایت توسط جان بولتون اعلام کردند که ما نمی‌گذاریم ایران جشن ۴۰سالگی خود را برگزار کند، که البته آن‌ها کور خواندند. صدام هم در گذشته ادعای گرفتن تهران را داشت اما اکنون ملت ایران با قدرت هستند و صدام به درک واصل شده است.

امیرآبادی فراهانی افزود: این برنامه ریزی پیش آمد تا اینکه تحریم‌ها را شدت بخشیدند و‌ نارضایتی مردم را در داخل کشور به وجود آوردند که طی چند مرحله از جمله پروژه‌های تابستان داغ، تحریم‌های سیزده آبان و‌... در دستور‌کار خود قرار دادند که خوشبختانه در تمامی مراحل با آگاهی ملت ایران و‌ تدابیر‌مقام معظم رهبری با شکست مواجه شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها تیر آخر را درکمان قرار دادند، یادآور شد: چون آن‌ها از همه حربه‌ها از اوایل انقلاب شروع کردند و با ناکامی‌روبه‌رو‌شدند. مردم ایران با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن قطعا می‌توانند در ادامه نقشه‌های دشمن نقش آفرینی کنند. ترامپ یک آدم عجول است و‌ مقام معظم رهبری تعبیر احمق‌ درجه یک را برای وی به کار بردند، اما امید می‌رودکه با حضور مردم در راهپیمایی فردا ترامپ عقب نشینی می‌کند.

در ادامه مقدم فر کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه چهل سالگی یک‌نقطه فصل به حساب می‌آید، تصریح کرد: چهل سالگی در معارف دینی و‌ادبیات سیاسی مهم به حساب می‌آید یعنی در ادبیات دینی و‌ معرفتی چهل سالگی سن پختگی و عقل است این انقلاب یک مرحله تا چهل سالگی آمده است و از فردا گام دوم و‌مرحله بعدی انقلاب را آغاز می‌کند؛ دشمنان آرزو‌ می‌کردند که ما به این نقطه فصل نرسیم و‌ چهل سالگی خود را نبینیم.

وی افزود: در ادبیات سیاسی وقتی انقلابی به چهل سالگی رسید و‌ پای آرمان‌ و شعار‌های ایستاد یعنی تبدیل به یک درخت تناوری شده است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز شاخه‌هایی در یمن، سوریه، لبنان، غزه، منطقه و فرا منطقه پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی به قدرت جهانی تبدیل شده است، ولی چهل فصل مهمی است و‌ راهپیمایی فردا مهمترین راهپیمایی در طول چهل سال از امر انقلاب به شمار‌ می‌رود.

مقدم فر اظهار کرد: انقلاب وقتی پیروز شد به معجزه قرن معروف شد. انقلاب‌ها معمولا با کودتا و‌ حمایت خارجی پیروز می‌شوند اما انقلاب اسلامی ایران علی رغم خواسته‌های قطب شرق و‌غرب حرکت کرد، امام با شعار استقلال قیام کرد و‌ پیروز میدان شد. پیروزی انقلاب معجزه قرن بود در حال حاضر هم به نقطه چهل سالگی رسیدیم و این امر معجزه قرن به حساب می‌آید.

در ادامه برنامه ربیع غصن، کارشناس مسائل سیاسی در بیروت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس صداقت، اعتماد به ملت و‌ توجه به رهنمود‌های انقلابی و‌ قرآنی ایجاد شد، گفت: این انقلاب تاکنون در مبارزه با ظلم موفق بوده است. زمانی که انقلاب در ایران‌ رقم خورد آرا و دیدگاه‌هایی در خصوص انقلاب اسلامی وجود داشت که هدف این انقلاب چیست ؟در آخر ملت ایران اعلام کردند که این انقلاب نه غربی نه شرقی جمهوری اسلامی است. الان ۴۰ بهار از پیروزی انقلاب می‌گذرد و ایران تبدیل به یک کشور بزرگ منطقه‌ای شده است و پیشرفت‌های متعددی در تمامی ابعاد به همراه داشته است. ایران در شرق و غرب و روابط بین الملل تاثیر گذار است نقش جمهوری اسلامی در منطقه مهم است. 

وی با اشاره به تاثیر انقلاب بر ملت‌های منطقه، تصریح کرد: اولین تاثیری که انقلاب در ملت‌های منطقه گذاشت باعث هوشیاری ملت‌ها شد و از طرفی توجه ویژه‌ای به واسطه انقلاب اسلامی به فلسطین اشغالی داشتند.

مقدم فر در ادامه افزود: قدرت منطقه‌ای ایران به اصطلاح قدرت نرم به حساب می‌آید این انقلاب الهام بخش است و نفوذی که در منطقه دارد ناشی از پیام انقلاب است.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه ما در بحث منطقه و مقاومت کمترین هزینه را کردیم اما بیشترین دستاورد را داشتیم، گفت: در بحث سوریه آنچه مشخص و مسلم است این بود که آن‌ها داعش را درست کردند تا علیه ملت ایران باشد، آن‌ها می‌خواستند سوریه را بگیرند و امکانات و تجهیزات ارتش را به دست بیاورند و بعد وارد عراق و نهایتا وارد جمهوری اسلامی ایران شوند، ما در سوریه داعش را گرفتیم و در هزاران کیلومتر آن سوی مرز‌ها دشمن این ملت را از پای درآوردیم و این عین عقل است و کار درست و بهترین تدبیر بود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های جمهوری اسلامی ایران را در منطقه با هزینه‌های سعودی‌ها باید مقایسه کرد، افزود: سعودی‌ها ۴۰ میلیارد دلار در سوریه هزینه کرده اند، برای فرماندهان داعش ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار در ماه حقوق می‌دادند، برای سربازان داعش و زندان‌های لیبی و تونس و جا‌های مختلف هزینه‌های زیادی را صرف کردند، در بعضی از نقاط یک گردان سلاح هایشان را برروی زمین می‌گذاشتند و می‌گفتند که آن‌ها حقوقشان را ندادند و این کار را انجام نمی‌دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: امنیت مرز‌های غربی برای ما مهم است، اما در مرز‌های شرقی با مشکل روبه‌رو هستیم، زیرا برخی از همسایگانمان همراهی کافی را در مرز‌های شرقی برای مبارزه با تروریسم ندارند و این یک واقعیت است، دولت دوست و همراهی در عراق مستقر است. امنیت مرز‌های غربی خیلی مناسب‌تر از امنیت مرز‌های شرقی است به طوری که تروریست‌ها خیلی کمتر از آن سمت وارد می‌شوند، ما در بحث عراق واقعا هزینه نداشتیم، زیرا دولت عراق درآمد دارد و نیازی به درآمد‌های ما ندارد، ما همراهی و کمک‌های مستشاری داشتیم، اما کمک مالی برای عراق نداشتیم و این یک واقعیت است.

وی با اشاره به اینکه ما دشمن اصلی این ملت را در هزاران کیلومتر در آن سوی مرز‌ها از بین بردیم، خاطرنشان کرد: هزینه‌های امنیتی ما بسیار پایین است لذا کشور‌ها به امنیت ما غبطه می‌خورند، انقلاب ما انقلاب صداقت است و ما در دل‌ها نفوذ پیدا کرده ایم، دشمن نمی‌خواهد ما الگوی ملت‌های منطقه و دنیا باشیم.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه ما نتوانستیم مدیران در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم، اظهار کرد: جوانان تحصیل کرده ما در مسئله هسته‌ای و نانو به خوبی وارد شدند و مشغول فعالیت هستند، باید به جوانان فرصت داد تا به میدان بیایند، آقایانی که در این ۴۰ سال بودند باید برخی از جا‌ها را خالی کنند تا جوانان وارد میدان شوند.

حمیدرضا مقدم‌فر، کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اولین پیام انقلاب اسلامی کرامت، انسانیت و استقلال است، افزود: ملت ایران فردا در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخ تحریم ها، تغییر محاسبات و رفتار را می‌دهند، از فردا گام دوم انقلاب آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما ملت با افتخاری هستیم و نمی‌توانیم ذلیل شویم، هیچ وقت تحت استعمار نبوده‌ایم و ظلم‌پذیر نیستیم، ادامه داد: سرمایه‌های ملی ما باید در اختیار خودمان باشد، ما می‌خواهیم ملتی عزیز بزرگ و آرمانی باشیم لذا به دنبال پیشرفت هستیم. یکی از اساسی‌ترین دعوا‌های آمریکا با ما در این است که می‌گویند به مسائل هسته‌ای راه یافته‌ایم، طبق فتوای رهبر معظم انقلاب داشتن سلاح اتمی حرام است به طوری که آن‌ها دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند و نمی‌خواهند که پیشرفت کنیم.

مقدم فر با اشاره به اینکه دشمنان ما کشور مستقلی مانند ایران را نمی‌خواهند، بیان کرد: می‌خواهیم خدا محور و با کرامت باشیم لذا ملتی که آرمان ندارد چیزی ندارد، قبل از انقلاب با جنگ روانی، شایعه، دروغ، بزرگنمایی و کوچک نمایی روبه‌رو بودیم، اما امروزه از مدیریت ادراک با جنگ شناختی و معرفتی که سخت‌ترین نوع جنگی است روبه‌رو هستیم، آن‌ها سال‌هاست که تلاش می‌کنند پیشرفت را از ملت ایران بگیرند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۰۶:۲۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
تحریمها ۱۰۰%در ایران اثر داره.برای مثال پسر ۱۷ساله معلول خیلی شدید دارم.اول قرص آلمانی میخورد تشنجش کلا خوب شد و در حال خوب شدن کامل بود ولی بعد از تحریمها حتی قرص ایرانی بی کیفیتش هم بزور پیدا میشه و گران.پسرم متاسفانه کلا گوشه خانه افتاده.در شرکت تفت ۱۶ساله کار میکنم میگن چون پیمانکاری هستی خدماتی به شما نمیدیم.باعث تاسفه.آیا این عدالته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
ما راهپیمایی رو میایم
آخرین اخبار