آغاز به کار کلینیک تخصصی یووییت در شیراز

کلینیک تخصصی بیماری یووییت در مرکز چشم پزشکی پوستچی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد حسین نوروززاده رییس مرکز چشم پزشکی پوستچی گفت: بیماری یووییت به التهاب داخل چشمی گفته می‌شود که در بسیاری از موارد ناشناخته باقی می‌ماند و می‌تواند تاثیر دائمی بر روی بینایی داشته باشد، این بیماری در صورت درمان نشدن، منجر به نابینایی افراد شود.

وی افزود: علت‌های متعددی برای یووییت مطرح می‌شود که مهمترین آن‌ها بیماری‌های «روماتیسم» و «بهجت» است؛ این بیماری‌ها به دلیل عوامل قارچی، انگلی، ویروسی و گاهی به دلیل سیستمیک در نقاط دیگر بدن و آسیب به چشم ظاهر می‌شود.

نوروززاده اظهار داشت: در این کلینیک اختصاصی برای درمان این بیماری پیچیده از سیستم تشخیصی و درمانی همه جانبه و گروهی استفاده می‌شود و در کنار اساتید گروه چشم، از حضور اساتید گروه روماتولوژی نیز استفاده می‌شود.

استادیار گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در حالتی که سیر یووییت آهسته باشد، ممکن است ظاهر چشم طبیعی به نظر برسد و تنها با معاینه دقیق، التهاب داخل چشم مشخص می‌شود؛ برای درمان بعضی از انواع این بیماری ممکن است بیمار تا پایان عمر تحت نظر چشم پزشک قرار گیرد.

نوروززاده با اشاره به پیش بینی تمامی امکانات تشخیصی و درمانی در این کلینیک گفت: امید است با راه اندازی این کلینیک تخصصی در کمترین زمان ممکن به تجربه کافی در زمینه درمان این دسته از بیماران برسیم و بتوانیم در جایگاه بالاتری نسبت به سایر مراکز درمانی کشور در این بخش قرار گیریم.

کلینیک تخصصی یووییت روز‌های سه شنبه هر هفته از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۹، در مرکز چشم پزشکی پوستچی دایر است.
انتهای پیام/م

راه اندازی کلینیک تخصصی یووییت در شیراز

برچسب ها: چشم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار