وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد؛

لزوم ورود جوانان به عرصه‌های عملیاتی

غلامی گفت: انتصاب رؤسای جوان برای دانشگاه‌های کشور و کاهش فاصله سنی میان رؤسای قدیم و جدید از ضروریات امروز ماست.

لزوم استمرار گفتمان جوان‌گرایی/ بهره مندی از استعداد‌های جوانان در مسیر توسعه کشوربه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین جلسه کمیته ملی جوانان کمیسیون ملی یونسکو ایران در دفتر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به دستاورد‌های مهم این وزارت در حوزه جوانان گفت: انتصاب رؤسای جوان برای دانشگاه‌های کشور و کاهش فاصله سنی میان رؤسای قدیم و جدید از جمله اقدامات انجام شده توسط وزارت علوم به منظور حمایت و بهره‌مندی از ظرفیت جوانان کشور بوده است.

وی با بیان اینکه گفتمان جوان‌گرایی در صورت استمرار نهادینه خواهد شد، افزود: استعداد‌های جوانان ایرانی فوق‌العاده است و انتقال تجربه‌های مدیریتی نسل گذشته به جوانان از ضروریات امروز محسوب می‌شود.

غلامی با اشاره به لزوم حرکت تشکل‌های مردم نهاد به سمت امیدوار کردن جوانان برای آینده بهتر، بر توجه به علایق اجتماعی و فرهنگی جوانان تاکید کرد.

ضرورت تشکیل کمیته ملی جوانان کمیسیون ملی یونسکو ایران

در ادامه نامور مطلق، معاون مطالعاتی و مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو با قدردانی از حمایت‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تبیین دلایل تشکیل کمیته ملی جوانان در این کمیسیون پرداخت و گفت: این کمیسیون اهداف جمهوری اسلامی ایران را در یونسکو دنبال می‌کند و تمامی این اهداف باید به زبان یونسکویی ترجمه شود.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های بالای جوانان و پیشروی ایران در عرصه‌های مهم جهانی، به ضرورت تشکیل کمیته ملی جوانان کمیسیون ملی یونسکو ایران اشاره کرد و اظهار داشت: دنیای امروز از آن جوانان است و باید ضمن اعتماد به جوان‌ها، آن‌ها را به عرصه‌های عملیاتی وارد کنیم؛ زیرا این موضوع از توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری نیز است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.