باگ‌های امنیتی iOS به نرم افزار‌های پرطرفدار نیز رخنه کرده است

مشکلات امنیتی نرم افزار‌های iOS همچنان ادامه دارد و این‌بار پای نرم افزار‌های پر طرفدار مانند اسپاتی‌فای و بازی پرنده‌های خشمگین به میان آمده است.

باگ‌های امنیتی iOS به نرم افزار‌های پرطرفدار نیز رخنه کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دو غول دنیای فناوری یعنی گوگل و اپل به واسطه داشتن دو سیستم عامل مطرح اندروید و iOS رقابت سخت و حساسی با یکدیگر دارند.

یکی از مهم‌ترین (شاید مهم‌ترین) جنبه‌های رقابت این دو شرکت مربوط به مسئله امنیت این سیستم عامل‌ها است. گوگل به تازگی با اجرای یک برنامه ریزی جدی به مبارزه با نرم افزار‌های مخرب پرداخته، به صورتی که هر چند وقت یک بار اخبار منع فعالیت و نابودسازی این نرم افزار‌ها توسط گوگل شنیده می‌شود، این شرکت حتی به کسانی که بتوانند در سیستم عامل اندروید باگ‌های امنیتی و مشکلات فنی پیدا کنند، جایزه نقدی می‌دهد.

اما در طرف مقابل، مشکلات امنیتی محصولات اپل در حال افزایش است که این موضوع انتقادات گسترده عمومی و کارشناسان را به همراه داشته است. مشکلات امنیتی فاجعه باری مانند باگ نرم افزار فیس تایم که به طور کلی حریم شخصی افراد را نابود می‌کند و حفاظت ضعیف از رخنه به نرم افزار‌های درون سازمانی اپل، قابل چشم پوشی نیست و اعتبار این شرکت بزرگ آمریکایی را زیر سوال برده است.

باگ‌های امنیتی iOS به نرم افزار‌های پرطرفدار نیز رخنه کرده است

به گزارش رویترز پس از خبری که از مشکلات امنیتی جدی نرم افزار‌های قماربازی و مستهجن در گوگل و فیسبوک منتشر شد حال نقضی مشابه در برنامه‌های درون سازمانی اپل پیدا شده که توسط آن می‌توان نرم افزار‌های پرطرفداری مانند اسپاتی‌فای، بازی پرندگان خشمگین، پوکمون گو، ماینکرفت و دیگر برنامه‌ها را که شاید بر روی میلیون‌ها گوشی آیفون نصب باشند را هک کرد و اطلاعات آن را به سرقت برد، یا آنکه حساب‌های غیر قانونی در آن ایجاد کرد. این برنامه‌ها در بازار اپ‌های موبایلی آزادانه توزیع می‌شوند و مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند.

باگ‌های امنیتی iOS به نرم افزار‌های پرطرفدار نیز رخنه کرده است

برخلاف گوگل، اپل از نصب برنامه‌هایی که منبع مشخصی ندارند جلوگیری می‌کند، اما گروهی از توزیع کنندگان غیرمجاز مانند شرکت‌های TutuApp، Panda Helper، AppValley و TweakBox از گواهی برنامه‌های درون سازمانی استفاده کردند تا تائیدیه اپل استور را دور بزنند. در واقع این شرکت‌ها با تائیدیه جعلی اقدام به پخش غیرقانونی موسیقی می‌کنند یا با دروغ‌هایی مانند کاهش هزینه نصب یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی‌های مطرح، کاربران را به نصب برنامه‌های خود متقاعد می‌کنند.

باگ‌های امنیتی iOS به نرم افزار‌های پرطرفدار نیز رخنه کرده است

در حال حاضر مشخص نیست که این برنامه‌ها از کی فعالیت می‌کنند و چه ضرر‌های مالی را برای اپل و شرکای این شرکت به همراه داشته‌اند. رویترز اعلام کرده که این توزیع کنندگان غیرقانونی بیش از ۶۰۰ هزار دنبال کننده در تویئتر دارند که نشان می‌دهد کاربران زیادی از نرم افزار‌های آنان استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید: گوشی آینده شیائومی همراه با پردازنده Snapdragon 855 ارائه می‌شود +تصاویر


انتهای پیام/

باگ‌های آی او اس روز به روز افزایش پیدا می‌کند

برچسب ها: فناوری ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.