رئیس بسیج مهندسان مطرح کرد؛

حل مشکلات حاشیه و بازآفرینی شهری با کمک بسیج مهندسان

ایلخان گفت: بسیج مهندسان در ۷ بخش فعالیت می‌کنند که حل مشکلات باز‌آفرینی شهری و حاشیه نشینی یکی از اهداف آن است.

حل مشکلات حاشیه و بازآفرینی شهری با کمک بسیج مهندسانبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود ایلخان رئیس بسیج مهندسان در مراسم گرامیداشت روز مهندس با بیان اینکه هر ساله به مناسبت سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی گرامیداشت روز مهندس برگزار می‌شود، گفت: باید فعالیت‌های مهندسان از مکتب دین و اسلام باشد و مهندسان در کنار معرفت بتوانند فعالیت‌های مهندسی خود را براساس  دین و اسلام انجام دهند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های انقلاب آن است که با تکیه بر اسلام توانستیم شاهد رشد و استحکام فعالیت‌ها در کشور باشیم و آنچه که محصول اصلی انقلاب بوده است پیشرفت و رشد چشمگیر تمامی بخش‌های اقتصادی،‌ اجتماعی،‌ سیاسی و فرهنگی است.


بیشتر بخوانید: بازسازی ۴۶۰ محله در حاشیه شهر‌ها با استفاده از نیرو‌های بسیج


رئیس بسیج مهندسان توضیح داد: دلیل مشکلات موجود در اقتصاد آن است که ما از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفته‌ایم و یکی از این آرمان‌ها بسیج است که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

ایلخان با بیان اینکه پدیده بسیج ابتکار ایران است و بسیج جناحی نیست بلکه تحقق آرمان‌های مردم سالاری جزو اهداف آن است، افزود: بسیج به معنای همه مردم است و ما باید از این ظرفیت‌ها پشتیبانی و استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید در تمامی بخش‌ها از ظرفیت‌های نیروی انسانی متعهد و  کارآمد استفاده کنیم گفت: سرمایه انسانی رکن اساسی در همه فعالیت‌هاست و همین رکن اساسی باعث ایجاد تمدن سازی می‌شود.

رئیس بسیج مهندسان گفت: اگر بخواهیم از مردم به صورت سازمان یافته استفاده کنیم بسیج مهمترین نهاد است و ما می‌توانیم با استفاده از این نیروها به اهداف و آرمان‌های خود برسیم.

 ایلخان با بیان اینکه بسیج مهندسی علاوه بر فعالیت‌های عمومی فعالیت‌های تخصصی هم انجام می‌دهد گفت: هم اکنون در وزارت راه و شهرسازی در ۷ بخش معماری، شهرسازی، مسکن، حمل و نقل،‌ مدیریت شهری، ‌آب، محیط زیست و نظام صنفی و تخصصی بسیج مهندسان فعالیت می‌کن.

وی افزود: در بسیج مهندسان کل اعضا در یک کارگروه به صورت سازماندهی شده فعالیت‌های جغرافیایی و مسائل محیطی را شناسایی می‌کنند و با کمک‌های مردم مشکلات را در تمامی استان‌‌های مختلف برطرف می‌کنند.

رئیس بسیج مهندسان با اشاه به اینکه حل مشکلات حاشیه نشینی و باز آفرینی شهری یک از اهداف اساسی بسیج مهندسان است گفت: در  سازمان بسیج مهندسان ظرفیت‌هایی داریم که با کمک تمامی دستگاه‌های دولتی می توانیم گام دوم انقلاب را محکمتر برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار