ممنوعیت برداشت از رودخانه‌ها حتی با مجوز

برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال آینده حتی در صورت دارا بودن مجوز ممنوع است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه حفظ حقوق بیت المال استان مازندران در امور شیلاتی گفت: ورود هرگونه ماشین آلات حتی برای اصلاح و عملیات اجرایی عمومی به رودخانه‌ها در مدت اعلام شده نیز ممنوع خواهد بود.

وی با بیان اینکه قضات باید توجه به مساله فوق الذکر را جدی بگیرند، تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفین برخورد جدی و قانونی شده و ماشین آلات و ادوات صید چه مجاز و چه غیرمجازدر ایام ممنوعیت صید، توقیف خواهد شد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران با انتقاد از عدم حضور مدیرکل محیط زیست استان و مدیرکل صمت مازندران در جلسه، گفت: امروز همه مدیران قضایی مرتبط با توجه به اهمیت موضوع در جلسه حضور دارند، ولی متاسفانه برخی مدیران اجرایی مرتبط استان هنوز به ضرورت و اهمیت تکثیر طبیعی ماهیان  نرسیدند و نیاز به تذکر جدی دارد.

حجت الاسلام تقوی فرد با قدردانی از مدیرکل صدا و سیما استان به دلیل تولید برنامه‌های مفید با موضوع محیط زیست افزود: صدا و سیما می‌تواند در راستای فرهنگ سازی برای حفظ آبزیان  نقش مفید و موثری داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه زایشگاه ماهیان نباید تخریب شود، افزود: توجه لازم برای تکثیر طبیعی ماهیان انجام نشده و انسان، محیط زیست سایر موجودات را بر هم زده است.

حجت الاسلام تقوی فرد گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان مازندران در راستای مدیریت سد‌ها برای تامین آب مورد نیاز جهت تکثیر آبزیان، باید موارد لازم را مد نظر ویژه قرار دهد.

این مقام قضایی در ادامه با تقدیر از اقدامات دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران در راستای ورود جدی به مساله شکار غیرمجاز پرندگان، افزود: دادستانی مرکز استان به مساله صید غیرمجاز آبزیان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد و برخورد قانونی با متخلفین را مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام تقوی فرد گفت: مدیرکل شیلات استان با مدیر آب منطقه‌ای و سایر مدیران مرتبط با تکثیر طبیعی ماهیان، تفاهم لازم را برقرار نموده و نتیجه را قبل از ۱۵ اسفندماه امسال به دادگستری استان اعلام کنند.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه تکثیر طبیعی آبزیان بسیار کم هزینه و پر نتیجه است، افزود: همه مسئولین از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیریت شرکت آب منطقه‌ای و ادارت محیط زیست، منابع طبیعی و راه و شهر سازی استان در هنگام ساخت پل‌ها بر روی رودخانه باید به مسیر حرکت آبزیان توجه کنند و هماهنگی لازم را با اداره کل شیلات داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: اداره کل شیلات نیز باید پیگیری جدی را در ممنوعیت صید از پانزدهم فروردین هر سال داشته باشد، چون از این تاریخ به بعد تخم ریزی و زاد و ولد ماهیان بطور گسترده شروع می‌شود و صید ماهی موجب کاهش ذخایر شیلاتی می‌شود.

انتهای پیام/ک



ممنوعیت برداشت شن و ماسه

برچسب ها: دادستان ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.