آذربایجان غربی قطب گردشگری شمال غرب ایران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: تنوع جغرافیایی، تاریخی، دینی و قومیتی آذربایجان غربی را در جایگاهی ارزشمند در جذب گردشگر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در نخستین نشست توسعه گردشگری در استان غرب کشور با تشریح ظرفیت‌های گردشگری در آذربایجان غربی رونق این صنعت پر سود و اشتغال زا را در کشور وابسته به هماهنگی و تعامل استان‌های همجوار برای ارائه خدمات منسجم به گردشگران و جذب سرمایه گذاران این صنعت عنوان کرد.
 
وی تکمیل زیرساخت‌های رفاهی و ارتباطی، تربیت نیروی انسانی علاقه‌مند و مجرب، جذب مشارکت بخش خصوص و تبلیغات را راهکار‌های اصلی سوددهی در صنعت گردشگری دانست.
 
پیمان آرامون نیز در ادامه این جلسه  گفت: آذربایجان با طبیعت بکر و چشم نواز و آثار تاریخی منحصر بفرد و با داشتن پنج پایانه فعال مرزی درحوزه گردشگری و سه فرودگاه از ظرفیت کم نظیری برخوردار است و با توجه به پیشران بودن این صنعت در صدر برنامه‌های توسعه‌ای استان قرار دارد.
 
وی طبیعت گردی را ازحوزه‌های تاثیر گذار در رونق گردشگری استان دانست و افزود: براساس مصوبات ستاد خدمات سفر استان برای سال‌های ۹۷ و ۹۸ ضمن اینکه بر استفاده از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد برای معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری تاکید شده است، هریک از شهرستان‌ها نیزموظف به راه اندازی ۲ سایت بوم گردی با هدف آماده سازی امکانات و ترویج طییعت گردی در استان شده اند.
 
سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی فعال سازی Ngo (سازمان‌های مردم نهاد) درحوزه گردشگری، رونق دهی به صنعت گردشگری سلامت در استان را از اقدامات مهم استان عنوان کرد و خاطرشنان ساخت: در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به استان نیز با توجه به دغدغه‌های که درمدیریت ارشد استانی در این حوزه وجود داشت با مصوبه دولت ۴۳۰ میلیارد ریال اعتباربرای توسعه و تکمیل و بازسازی زیرساخت‌های بخش کردشگری استان تخصیص یافت؛ که از آن جمله به مصوبه توسعه و تکمیل مجموعه فرهنگی تاریخی شمس تبریزی در خوی اشاره کرد.
 
پیمان آرامون همچنین به برنامه تکمیل زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز و ارتقاء درجه راه‌های ارتباطی بویژه منتهی به مرز‌ها در استان اشاره کرد وافزود:با توجه به تمهیداتی که در شورای ترافیک، کمیسیون ایمنی راه‌ها و ستاد اجرایی خدمات سفر استان در بسیج تمامی ظرفیت‌ها و امکانات اقدام شده است، نوروز امسال آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران در آذربایجان غربی هستیم.
 
جباری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هم از آمادگی ۹۳ مرکز اقامتی با ۵ هزار تخت برای استقبال از میهمانان آذربایجان غربی در ایام نوروز خبر داد و گفت: به تازگی ۳۰ مجوز جدید برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری آذربایجان غربی صادر شده است.
 
امسال سرمایه گذاران بخش خصوصی ۴۵ میلیارد ریال در صنعت گردشگری استان سرمایه گذاری کرده اند.
 
انتهای پیام/م

 

سفر معاون گردشگری به ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.