ناپایداری در سطوح میانی جو استان مرکزی

هواشناسی استان مرکزی از ناپایداری در سطوح میانی جو خبر داد.

ناپایداری در سطوح میانی جو استان مرکزیمرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: بررسی‌ها حاکی از ناپایداری‌های ضعیفی در تراز میانی جو طی امروز می‌باشد بنابراین ضمن رشد ابر احتمال رگبار‌های پراکنده در برخی نقاط استان بویژه مناطق شمالی پیش بینی می‌شود.

مرادی افزود: بر این اساس با توجه به ریز موج‌های جوی احتمال ناپایداری دور از انتظار نمی‌باشد و رگبار‌هایی به صورت باران یا برف در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس آخرین خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی یک سامانه ناپایدار بارشی از اواخر وقت پنجشنبه از نواحی غرب و شمال غرب وارد کشور شده و بتدریج استان مرکزی را از روز جمعه تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بر این اساس برای روز جمعه و شنبه بارش‌هایی به صورت برف و باران پیش بینی می‌گرددو به دلیل سرد بودن هسته این سامانه احتمال برف در اکثر مناطق وجود دارد.

 

کارشناس هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: در صورت عدم تغییر نقشه‌ها بارش‌هایی برای روز جمعه و شنبه خواهیم داشت که جزئیات آن در صورت عدم تغییر متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: دمای هوا تا روز جمعه روند افزایشی خواهد داشت و از روز شنبه دمای هوا با عبور سامانه سرد خواهد شد.

انتهای پیام / ج

پیش بینی هواشناسی برای پانزدهم اسفندماه استان مرکزی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.