در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اجرای ۳ محور اصلی برای افزایش کارایی صنایع کوچک در سال ۹۸ / ۴۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بنگاه‌های کوچک تزریق می شود

صالحی نیا گفت: امسال با به کارگیری ۳ محور اصلی تدوین شده برای سازمان صنایع کوچک، شاهد افزایش کارایی شهرک‌های صنعتی خواهیم بود.

محسن صالحی نیا مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در سال ۹۸  برای سازمان صنایع کوچک  ۳ محور اصلی تهیه و تنظیم شده است تا با توجه به تحریم های موجود و با به کارگیری حداکثری از ظرفیت صنایع کوچک و شهرک های صنعتی شاهد رشد صنعت و اقتصاد باشیم. در کشورهای درحال توسعه و توسعه ‏یافته، صنایع کوچک و متوسط، عامل مهمی در توسعه اقتصادی هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: هدف این سازمان ایجاد شرایط لازم برای بنگاه‌های کوچک و متوسط به منظور استقرار و توسعه تولید است چراکه صنایع کوچک با ایجاد فرصت های شغلی و افزایش درآمد، می توانند سُکان اقتصاد جهانی را در دست گیرند و بطور قابل توجهی بر  اقتصاد تاثیرگذار باشند.

وی اظهار کرد: بیشترین نیاز این بنگاه‌ها جذب منابع مالی و نقدینگی است، این هدف تا  جذب ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای واحد‌های کوچک و متوسط  ادامه خواهد یافت تا بتوان با تزریق مناسب نقدینگی به افزایش بهره وری  این واحد‌ها کمک کرد.


بیشتر بخوانید: افزایش ۱۵ درصدی قیمت آجیل و خشکبار در بازار/نرخ مصوب هر کیلو پسته اکبری ۲۸۰ هزار تومان


وی اظهار کرد: یکی از محور های تعیین شده برای نقشه راه سازمان صنایع کوچک در سال ۹۸، توسعه زیر ساخت‌های واحد‌های تولیدی است تا با در اختیار گذاشتن امکاناتی نظیر آب، برق ، راه و...  بتوانیم ظرفیت‌های تولیدی را برای بهره وری بهتر آماده کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: موضوع دوم تمرکز برمسائل اشتغالزایی در قالب حمایت ازبنگاه ها، زنجیره تامین کالا و گشایش های صادراتی است تا با رفع مشکلات، فضای خوبی برای کسب و کار ایجاد شود.

صالحی نیا در پایان گفت: سومین موضوع تامین منابع مناسب در قالب تسهیلات سرمایه در گردش، کمک به نوسازی و بازسازی است تا با تامین منابع، واحد های صنعتی به بهره برداری برسند.

انتهای پیام/

توسعه زیر ساخت‌های واحد‌های تولیدی در اولویت سازمان شهرک‌های صنعتی ایران

برچسب ها: صنعت ، اخیار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار