هکرهای چینی دانشگاه‌های آمریکا را هدف قرار دادند

هکرهای چینی برای دستیابی به اهدافی خاص، به سیستم‌های امنیتی و آموزشی تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا نفوذ کرده و آن‌ها را دچار اخلال کرد.

هکرهای چینی دانشگاه‌های آمریکایی را هدف قرار دادندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه وال استریت ژونال به تازگی اسنادی را منتشر کرده است که حاکی از نفوذ هکرهای چینی به سیستم‌های امنیتی و آموزشی ۲۷ دانشگاه در ایالات متحده آمریکا است.

شرکت iDefense که در زمینه امنیتی شبکه اینترنت فعالیت می‌کند با ردیابی و شناسایی برخی از این عوامل نفوذکننده در سیستم دانشگاه‌ها توانست تا حد زیادی مانع انجام عملیات‌های اطلاعاتی و خرابکارانه هکرهای چینی شود. این شرکت هدف اصلی این هکرها را نفوذ به مراکز آموزش نظامی ایالات متحده آمریکا دانست.

این هکرها برای نفوذ در سیستم‌های این دانشگاه‌ها روش بسیار ساده‌ای را انتخاب کردند. آن‌ها با ارسال ایمیل‌هایی به این مراکز آموزشی سوالاتی در خصوص چگونگی تحصیل در آن مرکز آموزشی را مطرح می‌کردند و زمانی که این ایمیل‌ها مورد مطالعه قرار می‌گرفت، هکر‌ها با روش‌هایی تخصصی به سیستم آن مرکز نفوذ می‌کردند.

منابع غیررسمی اعلام کردند نفوذ به سیستم‌ دانشگاه‌های ماساچوست و واشنگتن شدیدتر از ۲۵ دانشگاه دیگر در خاک ایالات متحده آمریکا بوده است. در سال‌های اخیر این دو دانشگاه به دلیل ارتباط نزدیک با نیروی دریایی آمریکا بیش از سایر دانشگاه‌ها در معرض نفوذ و خطر هکرها قرار داشته‌اند.

هکرهای چینی دانشگاه‌های آمریکایی را هدف قرار دادند

مقامات چین با تکذیب اخبار اعلام شده، هرگونه ارتباط شهروندان این کشور در موارد بیان شده، از سوی آمریکایی‌ها را رد کرده‌اند. سیاست‌مداران آمریکا بارها چین را به حملات سایبری به سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا متهم کرده‌اند. کارشناسان امنیت فضای مجازی معتقدند چین و آمریکا به دلیل رقابت شدید اقتصادی با یکدیگر با توسل به هر روشی به دنبال ضربه زدن به یکدیگر هستند. 

آنچه در این میان مسلم است وارد شدن آسیب‌های شدید دیپلمات به روابط هر دو کشور در صورت ادامه چنین رفتارهایی است. چین و آمریکا به عنوان کشورهایی تاثیرگذار در اقتصاد جهان با در پیش گرفتن سیاست‌های غلط به جریان زندگی عادی شهروند سایر کشورهای جهان نیز ضربه وارد می‌کنند.


بیشتر بخوانید: اطلاعات ۷۵ هزار نفر در سرویس مراقبت‌های بهداشتی آمریکا هک شد


انتهای پیام/

دانشگاه‌های آمریکایی طعمه هکرهای چینی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.