رئیس کل دادگستری کرمان:

کرمان رتبه سوم صلح و سازش را در کشور دارد/تشکیل کارگروه‌های پیشگیری جرائم برای نخستین بار در کشور

رئیس کل دادگستری کرمان گفت :کرمان رتبه سوم صلح وسازش را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین افتتاحیه پروژه های عمرانی دستگاه قضایی استان که با حضور دادستان کل کشور و رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد با اشاره به اینکه کرمان از پهناورترین استان های ایران است گفت: استان کرمان از استان‌های مهم و تاریخی کشور به شمار می‌آید و به نوعی در بخش های صنعتی ،فرهنگی ،سیاسی، کشاورزی، دانشگاهی _علمی، مذهبی و سایر شاخص ها در میان استان های منطقه جنوب شرق کشور مرجع است.

وی افزود: کرمان  با بیش از ۶۶۰ اثرملی ثبت شده از استان های تاریخی ایران است که هفت اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو دارد و رتبه نخست ایران را از این حیث دارد.

این مقام ارشد قضایی به عملکرد دادگستری استان کرمان از سال ۹۳ تا کنون اشاره کرد و گفت : متراژ کل ساختمان های دادگستری از ۷۱ هزارو ۴۲۳ متر مربع در سال ۹۳ به ۹۰ هزار و ۷۱۳ مترمربع در سال ۹۷ رسیده است که ۲۷ درصد رشد داشته است و همچنین متراژ کل شوراها از ۱۲ هزار و ۷۰ مترمربع در سال ۹۳ به ۱۶ هزار مترمربع در سال ۹۷ سیده است که ۳۳ درصد رشد داشته است.

موحد به پروژه‌های تکمیل شده در سال جاری اشاره کرد و گفت : دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان ،دادگستری انار، نمازخانه دادگستری کل، دادگاه عمومی بخش ساردویه ،دادگستری نرماشیر ،دادگستری ریگان ،دادگستری فهرج، شورای حل اختلاف شهید فولادی ،دادگستری رودبار جنوب ،کلینیک دندانپزشکی، دادگستری قلعه‌گنج، منازل ساختمانی دادگستری جیرفت، و مجتمع قضایی شهید باهنر از پروژه های تکمیلی در سال جاری بوده است.

وی به پروژه های در حال ساخت دادگستری استان کرمان اشاره کرد و گفت: ساختمان فرهنگی آموزشی دادگستری بافت، دادسرای عمومی و انقلاب زرند، دادسرای عمومی و انقلاب بافت ،دادسرای عمومی و انقلاب شهربابک، دادگستری راور، شورای حل اختلاف شهید توکلی کرمان، دادگاه عمومی بخش زهکلوت، استخر مجموعه ورزشی عدالت، منازل ساختمانی دادگستری کرمان، آسایشگاه سربازان دادگستری کل ،مجتمع تفریحی رفاهی هفت باغ از پروژه های در حال ساخت دادگستری استان است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به دیگر پروژه های در حال ساخت اشاره کرد و بیان کرد : شورای حل اختلاف یزدانشهر زرند، شورای حل اختلاف تکاب شهداد، شورای حل اختلاف اختیارآباد، شورای حل اختلاف چترود، شورای حل اختلاف سیرجان، مجتمع آموزشی فرهنگی دلفارد جیرفت و مجتمع فرهنگی رفاهی شهدای مدافع حرم از دیگر پروژه های در حال ساخت این استان است.

وی اظهار کرد : متراژ کل ساختمان های در حال ساخت دادگستری استان ۱۹ هزار و ۴۰ متر مربع است.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینکه استان کرمان در حوزه فناوری و اطلاعات دادگستری جزو استان‌های پیشرو است بیان کرد : ۸۰ درصد ابلاغ ها در دادگستری استان به صورت الکترونیکی است که بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است.

موحد افزود : تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قصایی در حال فعالیت در استان کرمان ۱۵ دفتر و تعداد دفاتر در حال راه‌اندازی ۳۴ دفتر در کل استان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۱۰ جلسه ویدیو کنفرانس در دادگستری استان کرمان برگزار شده است گفت : برآورد صرفه‌جویی مجموعه جلسات ویدیو کنفرانس بالغ بر ۲ میلیارد تومان بوده است.

این مقام ارشد قضایی در ادامه افزود: استان کرمان در بحث پابند الکترونیک جز ۵ استان اول طرح مراقبت الکترونیکی در کشور است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به کارگروه‌های ابتکاری پیشگیری و مقابله‌ای که برای اولین بار در کشور در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان راه اندازی شد اشاره کرد و گفت: کارگروه مبارزه با اخلال در نظام اقتصادی و گرانفروشی احتکار و رصد بازار کارگروه حفظ حقوق عامه کارگروه رصد فضای مجازی ، ارتقاء امنیت غذایی و بهداشت عمومی کارگروه مبارزه با رباخواری ، مقابله با جرائم مشهود کارگروه کاهش حوادث و سوانح اجتماعی ، کاهش حوادث ناشی از کار از کارگروه‌های راه اندازی شده در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان است.

انتهای پیام/ی

افتتاح چند طرح دادگستری در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار