همایش ترویج فرهنگ وقف در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیبهای اجتماعی

همایش ترویج فرهنگ وقف در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیبهای اجتماعی برای اولین بار در کشور در بیرجند برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،حجت الاسلام وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی هدف از این همایش را سوق دادن واقفان به سمت وقفهایی برای کنترل آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرد.

وی افزود: وقف ها می تواند به خانواده های بی سرپرست و خود سر پرست، کودکان کار، افراد بهبود یافته و جویای کار و همین طور زندانیان آزاد شده و افراد بی سرپناه تعلق گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه وقف باقیات صالحات و صدقه جاریه است، گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب موقوفات باید با احتیاجات روز جامعه هماهنگ باشد.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به گلایه مندی مردم از واگذاری برخی مکان ها به آموزش و پرورش و مراکز بهداشت در روستاها گفت: برخی از این مراکز به خاطر کاهش جمعیت بلااستفاده شده اند.

امام جمعه موقت بیرجند نیز با اشاره به پیشرفتهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف اشاره کرد و ادامه  داد: آسیبهای اجتماعی در شان جامعه اسلامی نیست و باید برای رفع آنها بازنگری صورت گیرد.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه هر جایی که تکیه بر فرهنگ قرآن و اهل بیت (علیهم الاسلام) داشتیم موفق عمل کرده ایم، افزود: فرهنگ ناب اسلامی که فرهنگی خدامحوری است را در زندگی خود باید بکار گیریم.

اعراب شیبانی معاون دادستان بیرجند نیز مهمترین وقفیات در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را وقف خانه برای خانواده های بی پناه، آسایشگاه و مراکز نگه داری برای افراد آسیب دیده، وقف برای تامین هزینه درمان معتادان و کارگاه های اشتغالزایی بهبود یافتگان، وقف برای تامین هزینه های بهداشت و درمان معتادان و خانواده هایشان، وقف تامین هزینه های ساماندهی متکدیان نیازمند، وقف برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شبکه های مجازی و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی این مقوله عنوان کرد.

در این مراسم از دیده بان های افتخاری پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیبهای اجتماعی خراسان جنوبی تجلیل شد.

انتهای پیام / ط ا

تجلیل دیده بان های افتخاری پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیبهای اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار