رئیس شورای عالی صلح افغانستان:

گفتگوهای صلح به مرحله حساسی رسیده است/ تعقیب روند صلح از مجاری مختلف به شکست می انجامد

رئیس شورای عالی صلح افغانستان گفت: اگر دولت و احراب سیاسی هر کدام به تنهایی روند صلح را پیگیری کنند، این پروسه به شکست خواهد انجامید.

 

گفتگوهای صلح به مرحله حساسی رسیده است/ تعقیب روند صلح از مجاری مختلف به شکست می انجامدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان در یک نشست خبری در کابل تاکید کرد که دولت و احزاب سیاسی باید مشترکا و با هماهنگی یکدیگر در روند صلح شرکت کنند.

رئیس شورای عالی صلح افغانستان از سران حکومت وحدت ملی، حلقه های سیاسی و مردم خواست که با پروسه صلح، یکدست و به عنوان یک گروه واحد برخورد کنند نه اینکه برای ناکامی و حذف یکدیگر تلاش نمایند.

خلیلی اظهار داشت: روند گفتگوهای صلح به مرحله حساسی رسیده است و باید با وحدت و همدلی با این روند برخورد صورت گیرد.

وی تاکید کرد که اگر حکومت و رهبری حکومت وحدت ملی بخواهد از آدرس حکومت به تنهایی روند صلح را تعقیب کند، صراحتا می‎گویم که ناکام است و اگر احزاب سیاسی که شکل مخالفت یا دیدگاه متفاوتی با حکومت دارند نیز به تنهایی پروسه را تعقیب کنند باز هم ناکام خواهند بود.

رئیس شورای عالی صلح افغانستان افزود: نباید بگذاریم روند کنونی صلح به ناکامی بینجامد و بر خلاف خواسته های مردم سمت و سو بگیرد.

وی با اشاره به حمله تروریستی روز پنجشنبه هفته گذشته به مراسم سالگرد «عبدالعلی مزاری» در کابل تاکید کرد که هرگز اینگونه حرکت ها آنها را از صلح خواهی و پشتیبانی از صلح باز نخواهند داشت.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار