صادقلو در تور رسانه‌ای معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری مطرح کرد؛

ممانعت شورای عالی امنیت از ساخت و ساز‌های غیرقانونی در منطقه طالقان

فرماندار طالقان گفت: طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی، هر گونه ساخت و ساز خارج از بافت روستا و شهر ممنوع شده است.

ممانعت شورای عالی امنیت از ساخت و ساز‌های غیرقانونی در منطقه طالقانبه گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد صادقلو فرماندار طالقان در دیدار با خبرنگاران تور رسانه‌ای نهاد ریاست جمهوری با اشاره به طرح‌های اشتغال روستایی در شهرستان طالقان گفت:۳ هزار نفر ساکن شهرستان طالقان  و ۱۴ هزار نفر ساکن روستا‌های آن  هستند که در طول تابستان به این صد هزار نفر خدمت رسانی می‌کنیم و مشکلاتی که مصوبه شورای عالی امنیت ملی ایجاد کرده باعث شده نتوانیم برای جوانان و کارجویان در این منطقه به تعداد کافی اشتغال ایجاد کنیم.

فرماندار طالقان افزود: با وجود همه مشکلات تمامی ۷ میلیارد تومان تسهیلات این منبع را توانستیم در بخش اشتغالزایی جذب کنیم.

وی بیان کرد: طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی، به دلیل وجود سد در شهرستان طالقان،  هر گونه ساخت و ساز خارج از بافت روستا و شهر در این منطقه  برای حفظ سلامت آب سد ممنوع شده  است.

صادقلو تصریح کرد: این مصوبه در بند‌های متعددی به نفع مردم بوده، اما در بند ساخت و ساز مشکل‌ساز شده است. همچنان که ۹۲ درصد زمین‌های منطقه جزو منابع ملی و تنها ۸ درصد جزو منابع خصوصی است و ۹۰ درصد از منابع خصوصی نیز در حریم رودخانه واقع شده و غیرقابل استفاده است.

وی افزود: بر اساس این مصوبه همچنین هیچ مقدار  از پسماند نباید در طالقان دفن شود که این موضوع هزینه‌های گزافی را برای کنترل پسماند  به این شهرستان تحمیل کرده است.

صادقلو با بیان اینکه ۲۰ هزار اراضی کشاورزی در منطقه وجود دارد، گفت: به دلیل عدم امکان استفاده از کود شیمیایی هزینه زیادی بابت کشاورزی بیولوژیک به کشاورز تحمیل شده و  از کشاورز  پشتیبانی نمی‌شود.

فرماندار طالقان خاطر نشان کرد: از سوی دیگر در حالی که ظرفیت پرورش ۲ هزار تن ماهی در منطقه وجود دارد، اما به دلیل نبود امکان ساخت و ساز و منابع قابل استفاده تنها ۱۵۰ تن تولید می‌شود.

وی یادآور شد: تمامی این مشکلات در حالی است که چندی پیش طالقان به عنوان منطقه ویژه گردشگری تعیین شده، اما در عمل به دلیل وجود مصوبه بالادستی شورای عالی امنیت ملی، امکان توسعه ساخت و ساز برای رونق گردشگری در این منطقه فراهم نمی‌شود.

شایان ذکر است؛ دومین تور‌رسانه معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در استان البرز با هدف بازدیداز طرح‌های اشتغالزایی روستایی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
جا قحط بود نزديك شهر سد زدن ؟
آخرین اخبار