مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

۱۳۰ وکیل به رفع مشکلات حقوقی مددجویان اردبیلی کمک می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۱۳۰ وکیل نیکوکار برای رفع مشکلات حقوقی خانوار تحت حمایت با کمیته امداد همکاری دارند که خدمات آن‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به همکاری ۱۳۰ وکیل خیر با کمیته امداد استان اردبیل، گفت: معاضدت حقوقی خانوار تحت حمایت از جمله اقدامات موثر کمیته امداد است که با همکاری وکلای خیر تلاش داریم به احقاق حق مددجویان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه به ۷۱۲۴ مددجوی تحت حمایت در طول سال‌جاری خدمات حقوقی ارائه شده است، افزود: پرونده‌های حقوقی خانوار تحت حمایت توسط وکلای نیکوکار به صورت رایگان رسیدگی شده است و بسیاری از آن‌ها به حقوق خود دست یافته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه خدمات حقوقی بر مبنای توانمندسازی به خانوار تحت حمایت ارائه می‌شود تا با احقاق حقوق خود بتوانند در کنار سایر آحاد مختلف مردم به زندگی ادامه دهند، بیان کرد: تعداد بیشماری از خانوار تحت حمایت پس از احقاق حق خود به استقلال مالی دست یافته و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند که در این زمینه از وکلای نیکوکار قدردانی می‌کنیم.

دشتی با بیان اینکه ۱۲۹۰ مددجوی تحت حمایت در سال‌جاری از مشاوره حقوقی بهره‌مند شده‌اند، گفت: بیشترین مسائل مددجویان در زمینه نفقه، ارث، مسائل حقوقی زنان مطلقه و خانوار زندانیان بوده که وکلای نیکوکار به مشکلات آن‌ها رسیدگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری وکلای خیر تلاش گسترده‌ای را برای ارائه مشاوره حقوقی به خانوار تحت حمایت به انجام می‌رسانیم، اعلام کرد: تعیین وکیل معاضدتی برای خانوار تحت حمایت که دارای مشکلات حقوقی هستند از جمله راهکار‌های کمیته امداد استان اردبیل در رسیدگی به مسائل آن‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۷۹۲ مورد اظهارنامه، دادنامه، شکوائیه و دفاعیه مددجویان توسط حوزه حقوقی این نهاد برای ارائه به مراجع قضایی در سال‌جاری تهیه، تنظیم و بررسی شده است، افزود: یکی از فعالیت‌های مهم کمیته امداد در توانمندسازی خانوار تحت حمایت ارائه خدمات و مشاوره‌های حقوقی به مددجویانی است که دارای مشکلات حقوقی هستند تا با احقاق حقوق‌شان بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.

دشتی با اشاره به اینکه وکلای مجرب و متخصص در اختیار مددجویانی که دارای مشکلات حقوقی، کیفری و ثبتی هستند قرار می‌گیرد، اعلام کرد: مشکلات حقوقی و قضایی، خانوار تحت حمایت را دچار مسائل و گرفتاری‌های بسیاری می‌کند که کمیته امداد برای کاهش مسائل پیش روی این مددجویان خدمات قابل توجهی را ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه ۵۸۰ خانوار زندانی تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: خانوار زندانیان تحت حمایت کمیته امداد اردبیل از همه خدمات این نهاد در زمینه‌های حمایتی، بیمه اجتماعی و درمانی، مستمری، تسهیلات خوداشتغالی و وام کارگشایی بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه با حمایت‌های کمیته امداد هفت نفر از زندانیان جرائم غیرعمد نیز از زندان آزاد شده و به آغوش خانوار خود بازگشته‌اند، بیان کرد: ۷۵ میلیون تومان در قالب «وام محکومان» به زندانیان جرائم غیرعمد که برای نخستین بار دوره محکومیت خود را می‌گذراندند پرداخت شد تا گرمابخش کانون خانوار خود باشند.

دشتی به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی حقوقی برای افرادتحت حمایت اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور افزایش سطح آگاهی حقوقی مددجویان صورت می‌گیرد تا آن‌ها بتوانند به خوبی از حقوق خود دفاع کنند.

وی با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی با کانون وکلا، مرکز مشاوران قوه قضاییه و شورای حل اختلاف داریم، گفت: مددجویان تحت حمایت که با مشکل دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی مواجه هستند به کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی می‌شوند تا از خدمات آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ح

۱۲۹۰ مددجوی تحت حمایت در سال‌جاری از مشاوره حقوقی بهره‌مند شده‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.