راه‌های برفی استان مرکزی به استقبال نوروز میروند

راهداری استان مرکزی همچنان در حالت زمستانی و آماده‌ی آمدن نوروز است.

راه‌های برفی استان مرکزی به استقبال نوروز میروندعلی زندی فر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: راهداری در حالت زمستانی خود باقی مانده است و تا ۱۵ فروردین همین حالت زمستانی حفظ میشودواین موضوع باعث غفلت راهداری نوروزی نشده و از حدود ۴۰ روز پیش برنامه ریزی‌های نوروزی صورت گرفته است.

زندی فر افزود: قسمتی از برنامه ریزی‌ها که به شرایط جوی بستگی نداشته است مانند تعمیر گاردریل، نگهداری روشنایی، چراغ‌های چشمک زن، اصلاح شیب شانه جاده، نیوجرسی و تیغ زنی کناره جاده، شست و شوی تابلو‌ها و علائم، آشکار سازی مناطق پر خطر، اطلاع رسانی و آگاه سازی قوانین و مقررات از طریق بیلبورد صورت گرفته است اما بعضی از کار‌ها نیاز به شرایط جوی مساعد دارد مانند خط کشی محور ها، لکه گیری و روکش آسفالت که به علت بارندگی‌های بسیار خوبی که شاهد بودیم به تعویق افتاده است.

وی اضافه کرد:اداره راهداری جهت روکش و لکه گیری با ۵ پیمانکار قرارداد امضا کرده است و در ضمن آسفالت گرم برای تمامی استان تهیه شده است.۵ دستگاه خط کش مستقر در راهداری‌ها حدود ۷۰۰ کیلومتر خط کشی راه‌ها را انجام داده اند این در حالی است که از اول اسفند تا ۲۵ اسفند که اجازه تردد ماشین‌های راهداری وجود داشت تنها ۱۰ روز کاری داشتیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: با وجود شروع سفر‌های نوروزی هنوز در محور‌های فرعی و چند محور شریانی همچنان به صورت شبانه روزی لکه گیری انجام میشود. کشیک نوروزی مستقر در مرکز مدیریت راهنما تمام اطلاعات راه‌ها را به فاصله‌ی زمانی ۱۵ دقیقه به روز رسانی میگردد که میتوانند با شماره گیری ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها و شرایط جوی را به دست بیاورند.

وی در خصوص وضعیت حمل و نقل گفت:شرکت‌های مسافربری، امداد خودرو، معاینه فنی و مجتمع‌های رفاهی بین راهی در ایام نوروز با حداکثر توان خود آماده خدمت رسانی به مسافران و هم استانی‌های عزیز میباشند. قابل ذکر است که مراکز معاینه فنی در این ایام به صورت ۲۴ ساعته هستند.

انتهای پیام/ی

آمادگی راهداری استان مرکزی برای سفر‌های نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.