پس لرزه های انتقاد از آمریکا؛

مقامات آمریکایی با مشاور امنیت ملی افغانستان قطع رابطه کردند!

در پی انتقاد اخیر مشاور امنیت ملی افغانستان از نماینده ویژه آمریکا در روند صلح با طالبان، آمریکا کلیه روابط خود با این مقام ارشد افغانستان را قطع کرد.

مقامات آمریکایی با مشاور امنیت ملی افغانستان قطع رابطه کردند!به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی انتقاد اخیر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان از زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در روند صلح با طالبان، آمریکا کلیه روابط خود با این مقام ارشد افغانستان را قطع کرد.

 دیوید هیل، معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا طی یک تماس تلفنی با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفت: «محب دیگر در واشنگتن پذیرفته نخواهد شد و آمریکا نه در کابل و نه در واشنگتن کاری با او نخواهد داشت.»

آژانس خبری رویترز به نقل از برخی مقامات آمریکایی اعلام کرده است که کنگره این کشور نیز با قطع روابط با مشاور امنیت ملی افغانستان موافق است و تاکید دارد که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز باید برای پایان دادن روابط با محب راضی شود.

گفتنی است که حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان اخیرا در سخنانی اعلام کرد که زلمی خیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در روند صلح با طالبان، به دنبال پیگیری اهداف شخصی خود از این مذاکرات است.

وی گفته بود که آمریکا به دنبال مشروعیت بخشیدن به طالبان و منزوی کردن دولت افغانستان و همچنین تشکیل حکومت موقت است تا خود در راس آن قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار