استان مرکزی استان کارخانه ساز تولیدات است

خطیب جمعه اراک ، در اولین نمازجمعه سال ۹۸ رونق تولید را مهم ترین مسئله سال جدید دانست.

استان مرکزی استان کارخانه ساز  تولیدات استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر اراک ضمن تبریک عید باستانی و فرخنده نوروز گفت : تقارن بهار طبیعت و اعیاد رجب فرخنده است و تحول زمین در طبیعت مطابق ایات قران از عظمت و حکمت  خداوند بزرگ و ذات اقدس احدیت  است. اگر انسان از یاد خداوند غافل نشود جلوه های حق در آسمان دل انسان میدرخشد.

یکی از مسائل مهم در رونق تولید امانت داری است

وی با اشاره به نام درخور و مناسبی که مقام معظم رهبری برای سال ۹۸  انتخاب کرده اند گفت: یکی از مسائل مهم در رونق تولید امانت داری است و باعث کیفیت تولید می شود. افتخار ما این است که پیامبر بزرگوارمان امین همگان بوده است . در کشور بزرگ شیعه باید امانت داری نهادینه شود. تمام ارگان های کشور و تمام کسانی که مسئولیت دارند حتی کوچکترین مسئولیت ممکن را باید با امانت داری انجام دهند . 

حمایت از تولید  زمینه ساز تقویت پول ملی

نماینده مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از مسائل مهم در نظر رهبری تقویت پول ملی است . که تنها چاره آن حمایت از تولید است . پشتوانه تقویت پول ، تولید است .و اگر تولید اضافه نشود تورم به وجود می آید . الان در برابر تحریم ها باید فداکاری کرد که کنر دشمن شکسته شود.سیاسیت های ارزی و تنظیم نقدینگی برای حمایت از پول ملی باید درست نهادینه شوند. ارز ما عرض ماست . باید کیفیت نقدینگی توسط بانک ها درست سیاست گزاری شود. تمام ارگان ها باید حامی تولید باشند چرا که یک ملت مولد زنده می ماند. تولید صحیح است که کشور را زنده می دارد.

استان مرکزی استان کارخانه ساز است

 وی با اشاره به ظرفیت های متعدد استان مرکزی گفت :  استان مرکزی استان کارخانه ساز است . نه تنها باید نیاز های داخل را تامین کند بلکه در بازار های جهانی هم  خود را مطرح کند.باید همه کشور بسیج تولید ناخالص داخلی شوند  ما در استان مرکزی بیش از ده هزار پروانه تولید صادر کرده ایم که متاسفانه این کارگاه های صنعتی با میانگین ۳۵ درصد فعالیت نمی کنند. در بخش های صنعتی افراد با مهارت و متخصص و محقق نمیشود.
کارخانه هپکو  ما قابلیت این را دارد که بیش از ۲۶ نوع ماشین آلات را طراحی کند.ما باید خود یک برند بزرگ در زمینه راهسازی و تولید باشیم . ما با سابقه بیش از نیم قرن در تولید باید خود مادر صنایع در استان مرکزی باشیم.

مشکل ما تعدد میز و صندلی های تشریفاتی نیست بلکه رونق تولید است

او لزوم تربیت افراد متخصص را ضروری دانست و گفت : دانشگاه های ما باید با صنعت و کشاورزی و تولیدات در ارتباط مستقیم باشد و گرنه با درس خواندن تئوری مسئله ی متخصص شدن افراد محقق نمیشود.مشکل ما تعدد میز و صندلی های تشریفاتی نیست بلکه رونق تولید است.
مردم ایران میتوانند با زحمات بیشتر در صنایع رونق تولید ایجاد کنند . بدین ترتیب است که تحریم ها به فرصت تبدیل میشود.



وی با اشاره به مشاغل خانگی کوچک و اهمیت انان گفت : ما همان ملتی هستیم که همیشه در همه جا روسپید هستیم . و اگر بیشتر کار کنیم روز به روز به ابادی کشور می افزاییم.

حضرت زینب سلام الله الگوی همه زنان و ولایت مداران عالم است

خطیب جمعه اراک ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب سلام الله و با اشاره به مقام والای حضرت زینب سلام الله  گفت:  سومین بانوی باعظمت اسلام ، حضرت زینب سلام الله است .الگوی همه زنان و ولایت مداران عالم است.است در عظمت  حضرت زینب همین بس که بانوی شجاع کربلاست . برخی از زنان در تاریخ از مردان هم با عظمت تراند و ایشان من جمله این بانوان است.

فرهنگ غرب یعنی برخورد دوگانه و جنایت و ادم کشی بی رحمانه

وی با محکوم کردن جنایت نیوزلند و کشته شدن انسان های بیگناه  در مسجد گفت: فرهنگ غرب یعنی برخورد دوگانه و جنایت و ادم کشی بی رحمانه. در روز گذشته رییس جمهور امریکا با اقدامی مستکبرانه ارتفاعات جولان که متعلق به کشور سوریه است در اقدامی نا شایست به اسراییل واگذار کرده است.ما نباید به هیچ چیز از غرب دلخوش باشیم.

انتهای پیام / الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.