بارش سنگین برف در بهار گردنه ژالانه را مسدود کرد

 بخشدار هورامان ازمسدود شدن گردنه ژالانه محور ارتباطی سروآباد هورامان در اثر  بارش سنگین برف و کولاک شدید خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صباح محمدیگفت : بارش برف از بامداد امروز در منطقه آغاز شده است و باعث کندی تردد در محور‌های ارتباطی منطقه هورامان شده است.

وی با اشاره به مسدود شدن گردنه ژالانه گفت: بارش سنگین برف باعث مسدود شدن گردنه ژالانه شد و به دلیل کولاک شدید نیرو‌های راهداری در حال حاضر قادر به برف روبی و بازگشایی مسیر نیستند.

بخشدار هورامان یادآور شد: پیش از مسدود شدن گردنه ژالانه، سقوط یک بهمن سنگین باعث مسدود شدن مسیر شده بود و بیش از ۲۰۰ خودروی سواری در طرفین بهمن گرفتار شدند.

وی تاکید کرد: با تلاش نیرو‌های راهداری مسیر از بهمن سقوط کرده پاکسازی شده و خودرو‌های سواری رهاسازی شدند، اما ساعت بعد به دلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید مجددا این مسیر مسدود شد.

محمدی افزود: راهداران با ۱۶ دستگاه ماشین آلات برفروبی در راهدارخانه ژالانه مستقر هستند که به محض مساعد شدن هوا عملیات برف روبی را آغاز می‌کنند.

وی از رانندگان و مسافران خواست از تردد‌های غیرضروری در گردنه ژالانه خودداری کنند و در صورت تردد حتما با زنجیر چرخ و همراه داشتن وسایل ایمنی و گرمایشی در این مسیر تردد کنند.

گردنه ژالانه در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان‌های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهر‌های نودشه و نوسود در استان کرمانشاه و همچنین محور ارتباطی شهر هورامان تخت و ۱۰ روستای تابعه آن با ۱۲ هزار نفر جمیت است.

منبع ایرنا

بارش سنگین برف گردنه ژالانه را مسدود کرد

برچسب ها: بارش برف ، مسدود شدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.