سرریز شدن ۵ سد دراستان

پنج سد استان از جمله سدهای سورال، زیویه، گاران و عباس آباد بانه سریز شده است و برخی از سدهای دیگر استان هم در آستانه سریز شدن قرار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد معززاده مردوخی امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان گفت: تراز آب تمامی رودخانه‌های استان کردستان در حال افزایش بوده و برای جلوگیری از بحران‌های جدی باید هشدار‌های لازم به مردم به منظور دور شدن از حریم رودخانه‌ها داده شود.

وی اضافه کرد: سد‌های سورال، زیویه، گاران و عباس‌آباد بانه سریز کرده و برخی از سد‌های دیگر استان نیز در آستانه سرریز شدن است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای کردستان خاطرنشان کرد: ۹۶ درصد حجم سد قشلاق سنندج پر شده و در حال حاضر تنها ۹ میلیون مترمکعب از حجم آن باقی مانده است.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد حجم سد گاوشان پر و ۳۹ میلیون متر مکعب ظرفیت آن باقی مانده است، اضافه کرد: ۸۵ درصد حجم سد آزاد هم در حال حاضر پر شده و ۴۶ میلیون متر مکعب ظرفیت آن باقی مانده است.

معززاده‌مردوخی اظهار کرد: آستانه سرریز شدن سد چراغ‌ویس سقز ۴۷ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر ۳۴ درصد آن پر شده و در حال حاضر ۱۹ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد.

وی نسبت به خطرآفرین بودن این سد در صورت سرریز شدن خبر داد و گفت: با توجه به اینکه برخی از روستا‌های نزدیک این سد تاکنون تملک نشده است اگر حجم آب از ظرفیت ۱۹ میلیون متر مکعب ظرفیت باقیمانده فعلی تجاوز کند خطر آسیب به روستا‌ها افزایش خواهد یافت.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای کردستان اضافه کرد: با توجه به این موضوع سد چراغ‌ویس سقز یکی از سد‌های پرخطر استان است.

وی با تاکید براینکه در روز‌های آینده با توجه به استمرار بارش‌ها شاهد سرریز شدن سایر سد‌های استان خواهیم بود، گفت: انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد در بحث اطلاع‌رسانی گسترده به مردم و کاهش آسیب‌های پایاب سد‌ها کمک کنند.

منبع فارس

سدچراغ‌ویس پرخطرترین سد کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.