فیسبوک تعداد زیادی حساب کاربری جعلی را از دسترس خارج می‌کند

فیسبوک ۲۶۳۲ حساب جعلی از کشور‌های روسیه، مقدونیه، کوزو و ایران را خواهد بست.

فیسبوک ۲۶۳۲ حساب کاربری جعلی را از دسترس خارج می‌کند به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه اجتماعی فیسبوک که یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رود که در سال ۲۰۰۴ و در آمریکا تاسیس شد. کاربران در این شبکه اجتماعی مثل شبکه اینستاگرام با پیدا کردن و دنبال کردن دوستان خود می‌توانند عکس، فیلم و مطالب آن‌ها را مشاهده کنند و یا به صحبت کردن با آن‌ها بپردازند. این شبکه اجتماعی در ابتدا فقط مختص دانشجویان دانشگاه هاروارد بود، اما با گذشت زمان، این سایت به تمامی افراد بالای ۱۳ سال اجازه نام نویسی و استفاده از آن را داد. این شبکه اجتماعی در زمان تاسیس، به دلیل تازگی و نبود شبکه‌ای با امکانات فیسبوک، توانست نظر بسیاری از کاربران را جلب خود کند و در زمانی کوتاه محبوب شد.
اما این شرکت به تازگی اعلام کرده است که ۲۶۳۲ اکانت و گروه تقلبی که قوانین این شرکت را نقض کرده‌اند، بسته خواهند شد. بنابر اعلام فیسبوک صاحبان این حساب‌ها مربوط به کشور‌های کوزو، روسیه، مقدونیه و ایران بوده‌اند، اما ارتباطی بین این افراد وجود نداشته است.

فیسبوک تعداد زیادی حساب کاربری جعلی را از دسترس خارج می‌کند
کشور روسیه با ۱۹۰۷ اکانت، بالاترین درصد از حساب‌های کاربری جعلی را به خود اختصاص داده است که این حساب‌‍‌ها مطالب هجو و یا مطالبی را قرار می‌دادند که ضد کشور اوکراین بود. ۵۱۲ حساب و گروه مربوط به کشور ایران بود که با انتشار مطالب از رسانه‌های ایرانی باعث ایجاد تشویش و درگیری در منطقه خاورمیاهنه می‌شدند. ۲۱۲ حساب و صفحه هم مربوط به کشور مقدونیه و کوزو می‌شدند که از طریق صفحات خود، باعث ایجاد تجمعات سیاسی در کشور‌های استرالیا، انگلستان و آمریکا می‌شدند و از این طریق تجمع کنندگان را رهبری می‌کردند. به صفحات جعلی کشور روسیه حدود ۱.۷ میلیون نفر و به صفحات ایرانی حدود ۱.۴ میلیون نفر پیوسته بودند و از این مطالب استفاده می‌کردند.

شبکه فیسبوک مدت‌هاست با صفحات جعلی و صفحاتی که مطالب بیهوده منتشر می‌کنند مقابله می‌کند، به گفته خود شرکت فیسبوک این فرآیند توسط روبات‌های پیشرفته شناسی، توسط افراد ماهر شرکت فیسبوک تشخیص و در انتها بسته می‌شوند. تاکنون این شرکت صفحات زیادی را از دسترس خارج کرده است، اما همه‌ی آن‌ها هجو و بیهوده نبوده و در میان آن‌ها صفحات افرادی که مطالب سیاسی و یا دینی منتشر می‌کردند نیز بار‌ها بسته شده است و نمی‌توان گفت این شرکت صرفا حساب‌های هرز را از دسترس خارج می‌کند.


بیشتر بخوانید: ترفند خواندن پیام‌های اینستاگرام بدون اطلاع فرستنده +آموزش تصویری


انتهای پیام/

خداحافظی با  ۲۶۳۲ حساب جعلی فیسبوک

برچسب ها: فناوری ، فیس بوک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار