مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو :

۹۵ روستای استان لرستان، همچنان بدون آب آشامیدنی هستند

مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو از نبود آب در ۹۵ روستای لرستان شرایط بد جاده‌ها در این روستاها خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، میثم جعفرزاده،  مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو کشور درباره آخرین وضعیت آب و برق استان‌های سیل‌زده گفت: در استان لرستان از ابتدای وقوع سیل ۸۰۰ روستا دچار قطعی آب شد که تا این لحظه ۷۰۵ روستا به شرایط پایدار آب برگشته و ۹۵ روستا باقی مانده است.

جعفر زاده افزود: ۷۰ تیم عملیاتی با اضافه تانکر‌های آبرسانی و همچنین چندین دستگاه تولید آب بسته بندی برای مناطقی که امکان استقرار تانکر را نداریم، تامین آب شرب مردم را انجام می‌دهند.

وی گفت: در شهرستان‌های پلدختر، معمولان و دورود استان لرستان ۶۷۰ روستای بی‌برق داشتیم که اکنون در معمولان و دورود شرایط پایدار است و فقط بخش‌هایی از پلدختر با توجه به اینکه مردم هنوز به منازل رجوع نکرده‌اند و ممکن است اتفاقات خوبی نیفتد،ایمنی به ما اجازه برق‌دار کردن نمی‌دهد، ولی به لحاظ روشنایی شبکه پایدار است و از ۶۷۰ روستا ۵۷۵ روستا برق‌دار شده‌اند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو تصریح کرد: شهرستان معمولان مشکلات خاص خود را دارد و خیلی روستا‌ها صعب العبور هستند، با استفاده از تیم‌های ویژه خطوط را منتقل کردیم و امروز هم ۱۷ روستا برق‌دار می‌شوند.

جعفرزاده با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته سرعت کار خوب بوده است و تلاش می‌کنیم هرچه زودتر شرایط همه شهر‌ها پایدار شود، بیان کرد: به لحاظ تیم‌های عملیاتی و سرعت کار مشکل نداریم، مهمترین مسئله ما وضعیت دسترسی جاده‌ها است، ماشین آلات و تجهیزات ما از جمله تیر چراغ برق و کابل‌های بزرگ، جرثقیل و بالابر همگی سنگین هستند و مکررا در مسیر گیر کرده‌اند در حدی که مجبور شدیم وسایل را با نفر منتقل کنیم.

وی در انتها تاکید کرد: تمام تلاش ما کاهش آسیب پذیری در پایین دست سد‌ها بوده که تا این لحظه با مدیریت به خوبی جلو رفته‌ایم و توقع ما این است که در چند روز آینده هم که درگیر سیل هستیم، مردم به هشدار‌هایی که مدیریت بحران مناطق می‌دهند، توجه کنند، اگر دستور تخلیه داده می‌شود، سریعا انجام شود تا قدرت عملیاتی بالا برود.

انتهای پیام/ ر

۹۵ روستای استان لرستان  بدون آب شرب و در شرایط سخت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.