حمله به پاپ فرانسیس و پادشاه مراکش در شهر سلا +فیلم

جوان ناشناسی که قصد ضرب و شتم پاپ فرانسیس و پادشاه مراکش را داشت، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پاپ فرانسیس که برای جلوگیری از دامن زدن به جنایات جنسی، ترویج گفتگو‌های مذهبی و روبرو شدن با ادیان مختلف به کشور‌های مختلف سرکشی می‌کند این بار مراکش را انتخاب کرد تا برای دومین بار در هشت هفته گذشته میهمان کشوری مسلمان شود.

بنا بر این گزارش در زمان ورود پاپ به سلا یکی از شهر‌های مراکش در حالی که او در رژه سلطنتی همراه با محمدالسادس پادشاه این کشور قرار داشت مورد حمله جوانی ناشناس که قصد ضرب و شتم او و پاداش را داشت، قرار گرفت، اما به سرعت توسط ماموران امنیتی و گارد‌های حفاظتی محاصره و کنترل شد.

پاپ در آغاز سفر دو روزه‌اش گفت همه مؤمنان باید در برابر تعصب و بنیادگرایی همبستگی داشته باشند. رهبر کاتولیک‌های جهان همزمان از میزبانش، ملک محمد ششم، خواست که آزادی مذهب را به طور کامل برقرار سازد. پاپ نسبت به "ماسک‌ها و کلیشه‌هایی" هشدار داد که باید از آن‌ها گذشت تا بتوان بر ترس و کشمکش غلبه کرد. پاپ در این میان از آرامگاه ملک محمد پنجم و نیز یک مدرسه دینی بازدید کرد. اسلام در مراکش دین رسمی کشور است. طبق آمار واتیکان، ۲۳ هزار نفر در مراکش کاتولیک هستند که بیشتر آنان مهاجرند.

انتهای پیام/

جوان ناشناسی که قصد جان پاپ فرانسیس را داشت

برچسب ها: پاپ فرانسیس ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار