همتی: نگفتم دلار ۱۱ هزار تومان می‌شود/ مردم وارد دلالی ارز نشوند

همتی گفت: اگرچه بنده گفته ام که دلار ارزان می‌شود، اما هیچ گاه نگفتم که قیمت دلار به ۱۱ هزار تومان می‌رسد.

همتی: نگفتم دلار 11 هزار تومان می شود/ مردم وارد دلالی ارز نشوندبه گزارش گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در نشستی با اصحاب رسانه، با بیان اینکه یکی از دستورات نخستین جلسه شورای پول و اعتبار، بحث بازار متشکل ارزی است، گفت: روز گذشته اعضای هیأت مدیره بازار متشکل ارزی مشخص شد و با توجه به اینکه کار‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن زمان می‌برد، امیدواریم که تا پایان ماه عملیاتی شود.

وی افزود: دستور دیگر این جلسه موضوع سیاست‌های باز پولی است که امسال اجرایی خواهیم کرد و بر اساس آن نرخ سود را در کانالی تعیین می‌کنیم و بانک‌ها  باید در آن محدوده عمل کنند و برای اضافه برداشت‌ها مقررات بسیار جدی خواهیم داشت.

رئیس‌کل بانک مرکزی درباره دلیل عدم اطلاع‌رسانی در خصوص بسیاری از موضوعات به ویژه مسائل مربوط به ارز، اظهار کرد: اگر ما بخواهیم اطلاعات بدهیم دشمن از اطلاعات ما سوء استفاده و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کند، چرا که تمرکز مخالفان کشور و مردم بر این است که بازار پول و ارز را بر هم بزنند.

وی با بیان اینکه لازمه کاهش نرخ ارز هماهنگی سایر دستگاه‌های اقتصادی با بانک مرکزی است، گفت: درست است که ارز باید در خدمت تجارت باشد، اما این در شرایطی است که کشور روال عادی خود را طی می‌کند، اما زمانی که دشمن در حال حمله به بازار ارز است نمی‌توانیم بگوییم که ارز باید در خدمت تجارت باشد، بلکه اولویت با ارز است، چراکه به طور مستقیم با ارزش پول ملی و فشار‌های سیاسی وارد شده بر کشور ارتباط دارد.


بیشتر بخوانید: یک میلیارد دلار مطالبات ایران از عراق به حساب بانک مرکزی واریز شد


رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرد که دشمنان نمی‌توانند موفق شوند و جمهوری اسلامی مسیر خود را با قدرت و محکم ادامه خواهد داد، اما طبیعتاً با مشکلاتی روبرو خواهیم بود.

همتی ادامه داد: قطعاً ما این مرحله را طی می‌کنیم و وارد فاز جدیدی می‌شویم که نماد ملی در جهان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال این بود که در چهل سالگی انقلاب کار خود را به نتیجه برساند و این را اعلام هم کرده بود، تصریح کرد: من گزارش‌های محرمانه‌ای از کشور‌ها دیده‌ام که گفتند باید بازار ارز ایران را به هم بریزیم.

بل‌بشویی در نظام بانکی داریم که روی هم جمع شد/ ۱۰ برابر میزان فروش ارز، خرید داشتیم

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه خیلی اهل صحبت کردن نیستم، گفت: اکنون بل‌بشویی در نظام بانکی داریم که روی هم جمع شده، باید آن را مدیریت کنیم و در قبال آن جواب بدهیم، بنابراین زمانی که این اندازه فشار روی بانک مرکزی است، باید این موارد را پاسخ دهیم.

همتی افزود: برخی گفتند من گفته‌ام که اگر مردم ارز نخرند ارزان می‌شود، منظور من از خرید و فروش ارز این بود که مردم وارد دلالی ارز نشوند و خوشحالم که اکنون نیز وارد نمی‌شوند.

وی با اشاره به آمار خرید و فروش ارز در روز گذشته توسط صرافی‌های مجاز بانک مرکزی، گفت: در روز گذشته ۱۰ برابر میزان فروش ارز، خرید داشتیم و این ارز را به قیمت ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان خریدیم، این در حالی است که قیمت دلار در بازار ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام می‌شد، این آمار مشخص می‌کند که این قیمت‌ها واقعی نیست.

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه من به مردم نمی‌گویم این نرخ‌ها واقعی نیست، اظهار کرد: من نمی‌خواهم کسی بر اساس حرف من ارز نخرد و ضرر کند، اما می‌دانم که این نرخ‌ها واقعی نیست، اما هدف ما ثبات در بازار است، چراکه ثبات از قیمت برای ما مهم‌تر است.

به گفته وی، فعالان اقتصادی با ثبات بازار ارز می‌توانند برنامه‌ریزی کنند، بنابراین ما به همین دلیل این نرخ‌ها را می‌پذیریم تا ثبات در بازار حاکم شود.

بانک‌های ناتراز زیادند

رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه با بیان اینکه بانک‌های ناتراز ما زیادند، گفت: ما برای این بانک‌ها برنامه داریم و به طور تدریجی آن‌ها را عملیاتی می‌کنیم. اما چون این کار حساس است، زمانی که بخواهیم اجرا کنیم، آن‌ها را اعلام می‌کنیم و با توجه به تجربیات گذشته باید سعی کنیم با احتیاط پیش برویم.

همتی همچنین درباره برخی اظهارنظر‌ها در خصوص سرگردان بودن نقدینگی، افزایش حجم نقدینگی را ناشی از سود سپرده‌ها و تسهیلات دانست و اظهار کرد: نقدینگی کجا سرگردان است؟ اگر نقدینگی سرگردان باشد باید بتوانیم به راحتی ۱۰ هزار میلیارد تومان را از بخشی به بخش دیگر ببریم که چنین امکانی وجود ندارد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از نقدینگی به صورت تسهیلات ارائه شده و بیشتر از سود سپرده‌ها و تسهیلات ناشی می‌شود، چرا که سود سپرده‌ها و تسهیلات حدود ۲۰ درصد و رشد نقدینگی همین مقدار است.

رئیس‌کل بانک مرکزی اضافه کرد: از سوی دیگر هیچ‌کدام از این موارد در دست افراد نیست و به صورت الکترونیکی در حساب‌هاست و در بازار نیست.

همتی با بیان اینکه نقدینگی در دارایی بانک‌ها و شرکت‌داری آن‌ها قفل شده است، گفت: اگر بخواهیم نقدینگی آزاد شود باید دارایی بانک‌ها و شرکت‌های آن‌ها فروخته شود که به طور جدی دنبال آن هستیم و اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدایت نقدینگی یک تصور عمومی است، اظهار کرد: نقدینگی به جایی می‌رود که بازدهی وجود داشته باشد، بانک‌ها از این راه می‌توانند از اضافه برداشت جلوگیری کنند.

رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرد: ما به دنبال تغییر ترکیب نقدینگی هستیم که پایه پولی را افزایش دهیم و نقدینگی را به دست مردم برسانیم.

همتی ضمن اعلام مشخص‌شدن اعضای هیأت مدیره بازار متشکل ارزی و عملیاتی شدن آن تا پایان ماه جاری در مورد قیمت ارز و حواشی ایجاد شده گفت: هیچ‌گاه نگفته‌ام که دلار ۱۱ هزار تومان می‌شود، من فقط به کاهش قیمت اشاره کردم، اما برخی از رسانه‌ها تیتر زده‌اند که قیمت دلار ۱۱ هزار تومان می‌شود.

انتهای پیام/

بازار متشکل ارزی تا پایان ماه عملیاتی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
مدیرانی که مدیریت بلد نیستن باید خودشان کنار بروند
جاشونو بدن به جوانان تحصیلکرده پر توانمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
مگه داریم مگه میشه ......................
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
دوستان نظر ایشان این بوده که ، مردم وارد دلالی ارز نشوند...
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
فساد واقعا بیداد میکنه چرا ؟
-
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
پیشنهاد من اینه که کلیه کارمندان رده بالای دولت و مدیران فقط یک حساب بانکی داشته باشن و همه افراد جامعه از موجودی اون بتونن با خبر بشن مثل بعضی از کشور های اروپایی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۸:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
به هیچ کدام از مسئولین اعتماد نیست و همه آنها با کلمات دارند بازی میکنند و دارند مشکلاتی ایجاد میکنند و مردم زیر فشار اقتصادی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
باید قیمت ها برگرده به قبل ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
با سلام و عرض تبریک اعیاد شعبانیه خدمت شیعیان جهان

ولله تکذیب یا تائید چیزی رو نکنید همه چیز سر جای خودش خواهد موند
وقتی یکی از حضرات مثل شما فرموده که : "نگفتم دلار ۱۱ هزار تومان می‌شود/ مردم وارد دلالی ارز نشوند " خواه ناخواه هم دلار میکشد بالا هم مردم هجوم میبرند به سوی خرید دلار .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
"به گفته وی، فعالان اقتصادی با ثبات بازار ارز می‌توانند برنامه‌ریزی کنند، بنابراین ما به همین دلیل این نرخ‌ها را می‌پذیریم تا ثبات در بازار حاکم شود."

اولا بجای فعال اقتصادی بگین دلال اقتصادی
ثانیا مردم باید چکار کنن که با این قیمتها نمی تونن چیزی بخرن ، یعنی از نظر شما مردم باید قربانی فعالیت دلال ها شوند
و ثالثا اگر واقعا حرف از فعال اقتصادی ست اتفاقا با کم شدن قیمت ارز قدرت خرید مردم بالا میره و فروش اون فعال هم بیشتر و سودش افزایش پیدا میکنه
و رابعا شما که اینقدر دنبال ثبات اقتصادی هستید ما حرفی نداریم ، دلاری که از زیر 4 تومن رسوندید به 14 تومن رو حداقل بیارید رو 8 تومن دلار نیمایی ، اونجا هر چی خواستید قیمت رو ثابت نگه دارید
United States of America
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
دلار رو میخاین بکنین 11 هزار تومن ؟؟؟؟؟ دلار 4 تومنی تحویل گرفتید دلار 19 تومنی تحویل دادید !
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
سلام
علت گرونی امروز دلار هم مشخص شد
خرید دلار توسط بانک مرکزی اونم در سطح وسیع با نرخ ۱۳هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
اقتصاد وزندگیمان براساس دلاراست؟؟!! دلاری که جان مردم راگرفته؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
همتی با اشاره به آمار خرید و فروش ارز در روز گذشته توسط صرافی‌های مجاز بانک مرکزی، گفت: در روز گذشته ۱۰ برابر میزان فروش ارز، خرید داشتیم و این ارز را به قیمت ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان خریدیم، این در حالی است که قیمت دلار در بازار ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام می‌شد، این آمار مشخص می‌کند که این قیمت‌ها واقعی نیست.
رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه من به مردم نمی‌گویم این نرخ‌ها واقعی نیست، اظهار کرد: من نمی‌خواهم کسی بر اساس حرف من ارز نخرد و ضرر کند، اما می‌دانم که این نرخ‌ها واقعی نیست، اما هدف ما ثبات در بازار است، چراکه ثبات از قیمت برای ما مهم‌تر است.
به گفته وی، فعالان اقتصادی با ثبات بازار ارز می‌توانند برنامه‌ریزی کنند، بنابراین ما به همین دلیل این نرخ‌ها را می‌پذیریم تا ثبات در بازار حاکم شود.


فعالان اقتصادی واقعی ارز را می گیرند که علاوه بر واردات بتوانند صادرات نیز داشته باشند یا اینکه محصولات با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برساند و برای آنها ارز با قیمت واقعی و با ثبات مهمتر از این وضعیت هر دقیقه یک قیمت است و ارز صادراتی را نیز به بازار درست بفروشند.
وقتی بانک مرکزی خودش بازداشتی هایی در بخش ارزی داشته یعنی هنوز این در لق روی پاشنه برنامه های نفر یا گروه قبلی می چرخد حالا برای فشار سیاسی یا موارد مشابه آن نه آرامش مردم یا فعالان اقتصادی.
بازاری که رکود دارد یعنی تولید به علت گرانی محصول صرف نکند و با قیمت جهانی قابل رقابت نباشد یعنی کمر اقتصاد تولیدی شکسته می شود.
شیوه نیز جایگزین کردن تولید با خدمات یا واردات است دقیقا همان چیزی که دشمن می خواهد.
دقت کنید در کشورهای که در کنار آمریکا بر علیه ما ایستاده اند بخش تولیدی و بخش خدماتی به موازات همدیگر برای جذب سرمایه های سرگردان در تلاش است
Iran (Islamic Republic of)
ای کاش
۲۳:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
ای کاش اینقدر قدرت و توانایی داشتم که ارز ( دلار) به زیر قیمت 3800 تومان می رسوندم تا همه مردم مستضعف ایران از این همه گرونی نجات می دادم!
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آقای همتی شما هر حرفی رو میزنید بعد تکذیب میکنید چرا ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۳:۰۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آقای همتی واقعا اگر دولت از گرانی دلار سود نمیبرد اعلام کنید هرکس واردکشور میشود دلارتحویل و جایش ریال بگیرد و هرکس هم خارج میشود ارز بدهید بعدم تمام ارز خانگی بیرون خواهد آمد.ولی تمام این گرانی ارز دست خودتان هم مردم میدانند بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
موافقم
می توانند پول ملی را دلارقراردهند وریال را حذف کنند همه ی مشکلات تورمی ازبین خواهدرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
ما همچنان محکم تَکرار میکنیم تا ببینیم اصلاح طلبان همیشه مدعی میخواهند ملت را در کدام سیاه چاله بیندازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
سال هاي ٩٠-٩١ رو فراموش كردي عزيز؟؟
اونموقع هم دلار سه برابر شد،و جاي صف گوشت؛صف برنج تشكيل ميشد.
-
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
به کدوم از این وزرا میشه اعتماد کرد که جماعت روی حرف این اقا حساب باز کردن
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۲۲:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
ازماست که برماست
اون جوری رای دادن اینجوری هم تاوان داره
کجان اونایی که می گفتن رییسی رای بیاره تحریمهاشدیدترمیشه دلارمیشه 8000
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۲:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
سیاست گرانی دلار دست دولت بود .ایشالا با اومدن آقای ریسی درست بشه این فساد سیستماتیک و گرانی های افسار گسیخته خودرو و مافیای اونها.
Netherlands
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
انشالله که آقای همتی همت کنن و قیمت ارز به زیر 4000 تومن برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
شما واقعا فکر میکنید اگه بخوان نمیتونن
اگه امریکا دستگاه دلارش رو به ایران هدیه کنه دلار همین قیمت میمونه
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۲۲:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
بلد نیستید استعفا بده با زندگی مردم بازی نکن .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آقای محترم مثل اینکه دوره شما هم داره تمام میشه چون هرچه در چنته داشتی ریختی بیرون و زندگی مردم بدتر شد.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۰۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آقاي همتي هر روز كه ميگذره شما قدم به قدم از حرفهای اولیه خود عقب نشینی می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
عزیز دل میشه شما هم فقط از سیل حرف بزنید؟؟؟؟نگران نباش بنام سیل و لطف شرکتهای خصولتی تورم 200درصد به بالا رو منتظرشیم----
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
بیشتر گرانی های دلار به خاطر شایعات موجود در تلگرام و اینستاگرام هست با فیلتر کردن آن به پایین آمدن قیمت دلار کمک کنید جناب آذری جهرمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
غلطه
کارکارخودشونه ینی دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
1دلار آمریکا=13000ایران
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
شد140000واحد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
11تومن هم خوبه بازم برای دلال سود بسیار داره بانک مرکزی مچکریم هیچی فکر نمی‌کرد دلار بشه 11 تومن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
رییس توگفت توصدروز اقتصاد رادرست میکنم بعد گفت نگفتم حالا از تو وبقیه دولت توقعی نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
والله اقتصادمملکت روبدین دست سپاه بی ادعا مشکلات مردم حل میشه
یاردرخانه وماگردجهان میگردیم
بخدانجات پیدامیکنیم
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
اون شب كه مهمان برنامه گفت و گوي خبري ٢٢:٤٥ شبكه ي دو بود؛اقاي قاليباف ازش پرسيد :دلار از كانال ١١ وارد كانال ١٣ شده؛برنامتون چيه؟
و همين آقا بود كه گفت :اون برميگرده(خودش بر ميگرده)
ايها الناس معني اين چي ميشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آقای همتی تو بدترین موقع سود بانکی رو کم کردین و پولها رو وارد دلال بازی تو بازار کردین
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۹:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
اگه دست دلالان هست چرا یک دفعه دلار میشه ۱۷ هزار تومان بعد چند روزه میرسه به ۱۲ هزار تومان ؟؟؟؟!!!

دولت تزریق کننده دلار به جامعه هست و خودش هم قیمت رو تعیین می‌کنه ، چرا صرافی بانک ملی دلار چهار هزار تومانی عرضه نمیکنه ؟؟؟ ببینم فردا کسی می‌تونه دلار بازی کنه یانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
جناب شما هم بلدین فقط شعار بدین،هیچ کار مهمی انجام ندادین.
Germany
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آقای همتی!
میفرمایید ، مردم وارد دلالی ارز نشوند !
شما که یک کارشناس با تجربه هستید چرا این حرف را می زنید؟!!
جنابعالی ، مسئولین وزارت اقتصاد ، اساتید دانشگاه و یک لشکر کارشناس اقتصادی چرا نمی توانید نقدینگی موجود در جامعه را به سمت و سویی که صلاح است هدایت کنید؟!!!!!!
اگر این کار انجام بشود ، آنوقت میتوانید بگویید مردم به دنبال دلالی ارز نروند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۸:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
والا امروز 200تومن گرونتر شد
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
مثل اینکه هیچ امیدی نبست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
امروز خرما خریدم کیلوئی 16 هزار تومن !
پیازخریدم 12000 هزار تومان !
سیب زمینی خریدم 11000 تومان!
جالب بدونید حتی با دلار 13000 تومنی قیمت این اقلام در کشورهای خیلی گران اروپائی رفتم دیدم پائین تر از این هست !
تا کی باید مردم تاوان پولدار شدن یه عده از ما بهترون بدن آخه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
دلار زیر 4000 تومان بود حالا می گید نمی تونید به 11000 تومان برسونید
Netherlands
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
حال واسه اونم جواب دارن که دوران مسئولیت بنده نبوده و...
India
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آقای همتی ارز به میزان مورد نیاز وجود نداره ، اگرارز هست چرا دست دانشجو از آن کوتاه هست ؟ چرا دانشجو باید ارز رو به قیمت بازار آزاد تهیه کنه ؟ چرا تاوان بی کفایتی شما در حفظ ارزش پول کشور را من دانشجو باید بدم .
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۰۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
منهم بچه دانشجو در هند دارم و همین مشکل ارز دیوانه ام کرده چون شدیدا تحت فشاریم. واقعا شرم اوراست دانشجو مجبور باشد با ارز آزاد درسش را ادامه دهد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۲:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
قرار نیست کسی که قصد داره در خارج از کشور تحصیل کند مردم پول تحصیلش را بدهند کسی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارد باید از عهده مخارجش هم بر بیاید آن پیر مرد یا پیر زن روستایی محروم چرا باید مخارج عده ای که میخواهند در خارج از کشور تخصیل کنند را پرداخت کنند در صورتیکه عده ای از آنها به کشور برنمیگردند و در همان کشور ها بکار میپردازند و آن عده هم که بر میگردند
-
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
مجبوری بری اون طرف درس بخونی. اینجا نتونستی قبول شی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
به نظر من به اون كسي كه ميخاد خارج از كشور درس بخونه بايد ارز با قيمت پنج برابر بهش بدهند
پول مردم رو ميخاد بگيره كه بره كشور خارجي درس بخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
قیمت دلار رو از ۳۷۰۰ رسوندین به ۱۳۷۰۰ حالا سر مردم منت هم میزارید
Iran (Islamic Republic of)
ایراندوست
۱۶:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
اقای رییس کل بانک مرکزی
شما که به قول خودت ارز( دلار) را سیزده هزارتومان خریدی هیچوقت انرا کمتر از این قیمت نخواهی فروخت . بنابراین به مردم نگویید ارز را قیمتش را متعادل میکنیم.
قیمت ارز دلار تا زمانی که این دولت سر کار است همین سیزده هزارتومان یا بیشتر است -
بیخود مردم را امیدوار نکن.
France
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
همش دلال دلال دلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
همین شما گفتین درشبکه های تلویزیونی که دلار را ۱۱که سهله ۸تومان میرسونم چندماه پیش بعدش هم که مردم اعتراض بحق خود را نسبت به قیمت اقلام که ارزون نشد همراه با دلار باهماهنگی دولت قیمت را آوردین بالای ۱۳تومان که باز میگین ثبات ازکدام ثبات حرف میزنین
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۰۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
واقعا . از کدام ثبات حرف میزنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
پول ملی رابی ارزش کردید بهتراست دلاررا درکشوررواج دهید وپول ملی راحذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آقای همتی عزیز شما وقتی نمیتوانی کنترل کنی نباید مسئولیت قبول میکردی
United States of America
روح الله موسوی
۱۶:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
گروهی خرابکار جو فاسدی را راه انداخته اند و قیمت را بالا پایین میکنند.. اکنون که مملکت به دلار نیاز دارد تا مشکل سیل زده ها را بر طرف کند ، مشغول موج سواری هستند...دولت باید همه را بازداشت و محاکمه کند تا درسی بشود برای هر کشی که به فکر خرید دلار است
United States of America
اکبری
۲۰:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
همه رو دستگیر کنن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
من متوجه نشدم یعنی الان باید خوشحال باشیم اگر روزی دلار شد 10 هزارتومان و ان را از دستاوردهای شما بدانیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آقای همتی زمانی که شما رئیس کل بانک مرکزی شدید دلار 10هزار تومان بود قیمت آن را پایین که نیاوردید هیچ به13000 تومان هم رساندید.این طوری می خواهید ثبات ایجاد کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
اقای همتی با کلمات بازی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
عجب
Canada
حسین
۱۵:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه دلالعارو که خون مردم کردن تو شیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
دست دلال نیست دست دولت هست
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۲:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
شما دیگه چقدر ساده هستید . دلال کجا بوده . همش کار دولت هست بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
خیلی متاسفم برای اقای همتی چون اینجوری با عدم گفتن واقعیت بازار کنترل نمی شود امروز تو فردوسی قیمت ۱۳۶۵۰کسی نمی فروخت ایشان میگن مردم بالای ۱۳نمی خرند اینا همان برنامه دولت وبانک مرکزی برای افزایش است بدون این که خودشان را مقصر جلوه دهند دیگه مهلت دلار۱۳تومانی کم کم مثل دلار ۱۰تومانی تمام شد.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
فقط همین
آخرین اخبار