هراس دشمن از عظمت سپاه و پیوند ناگسستنی اش با مردم

استاندارخراسان شمالی گفت: دشمن از عظمت و بزرگی سپاه و پیوست ناگسستنی مردم و سپاه در مباحث نظامی، اقتصادی و جهادی، هراس دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان این که دشمنان از پیوستگی و وحدت مردم و بسیجیان و سپاهیان ترس دارند، گفت: دشمن از عظمت و بزرگی سپاه و پیوست ناگسستنی مردم و سپاه در مباحث نظامی، اقتصادی و جهادی، هراس دارد.

وی بر مشارکت دستگاه‌های مرتبط برای حفظ و ثبت و تدوین آثار و مستندات دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: برای فرهنگ سازی ایثار و شهادت به ویژه برای دانش آموزان و دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور باید بهتر تلاش کنیم.

سرهنگ امیری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هم با اعلام چاپ ۲۳۳ عنوان کتاب در این حوزه گفت: تعهد این اداره کل، چاپ سالانه ۳۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار دانشجو در ۴۴ دانشگاه خراسان شمالی از آموزش دو واحد درسی در این حوزه برخوردار شدند و به زودی دوره سبک زندگی جهادی نیز با همکاری آموزش و پرورش برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

سرهنگ امیری گفت: خراسان شمالی در زمینه حوزه تاریخ شفاهی و چاپ کتاب، رتبه دوم و چهارم کشور را کسب کرد و یکی از پنج انتشاراتی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور است.

وی در خصوص گردآوری دانشنامه استانی دفاع مقدس در قالب مقاله افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید نقش خود را در آن دوران بازگو کنند که تاکنون از ۳۰ دستگاه اجرایی این مقالات جمع آوری شد.

گفتنی است: ساخت هشت یادمان شهدای گمنام در شش شهر استان در ۶ ماهه ابتدای امسال، مشخص کردن قطعه‌ای در هر شهرستان توسط فرمانداران و شهرداران ویژه جانبازان و والدین آنان در مدت دو هفته، ورود و خاکسپاری شهید گمنام در دانشگاه دولتی بجنورد و حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی، از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام / ب


اعلام چاپ ۲۳۳ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در خراسان شمالی

برچسب ها: استاندار ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.