خسارت سنگین سیلاب به مزارع گندم و کلزا در شوش

فرماندار شوش گفت: بیشترین حجم خسارت‌ها مربوط به اراضی گندم و کلزا است که بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عدنان غزی، فرماندار شوش با شاره به خسارت سیلاب به مزارع این شهرستان بیان داشت: سیلاب  حدود ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال به بیش از ۲۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان خسارت زده است که بیشترین حجم خسارت‌ها مربوط به اراضی گندم و کلزا بوده است بطوریکه این زمین‌ها بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده اند.

وی در ادامه افزود: حدود ۲۱ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی خسارت دیده مربوط به گندم، ۶۱۵ هکتار مربوط به کلزا، ۱۶۴ هکتار چغندر قند و ۳۰۲ هکتار سبزی و صیفی بوده و بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزارع درگیر سیل شهرستان ناهموار شده اند و باید تسطیح شوند.

غزی عنوان کرد: ۲۸ دام سنگین شامل گاو، گاومیش، شتر و اسب و ۴۴ راس دام سبک شامل گوسفند و بز بر اثر سیلاب اخیر تلف شدند و همچنین یک هزار و ۶۰۰ کلنی زنبور عسل، ۲۰ هزار مترمربع جایگاه دامی، ۶۰۰ دستگاه موتور پمپ، ۶۱ دستگاه پل وابنیه، ۱۸۰ کیلومتر انهارسنتی، ۳۰۶ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۶ کیلومتر خط انتقال از بین رفته است.

فرماندار شوش گفت: میزان خسارت در مرحله اول ارزیابی شده و کارشناسان جهاد کشاورزی در حال جمع آوری آمار دقیق و نهایی میزان خسارت‌ها هستند.

انتهای پیام/م

نابودی مزارع کشاورزی در گیر سیلاب در شوش

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.