در سال 91؛

سردار احمدی‌مقدم: از تردد خودرویی در مرزهای سیستان‌وبلوچستان جلوگیری می‌شود

فرمانده ناجا گفت: با اقدامات فیزیکی انسداد مرز، در سال آینده تردد خودرویی در مرزهای سیستان و بلوچستان انجام نمی‌شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران سیستان و بلوچستان، بازدید از اقدامات و طرح‌های انسداد مرز، ارزیابی آمادگی یگان‌های مرزبانی، مشاهده میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها را از مهم‌ترین اهداف سفر خود به سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
وی افزود: در بازدیدی که از منطقه داشتیم، تقریباً اکثر نقاط مرزی به ویژه نقاطی که طرح‌های انسداد مرز در آنجا در حال انجام است را ارزیابی و گام‌های تکمیلی را نیز در این راستا پیش‌بینی کردیم.
فرمانده ناجا بیان داشت: امیدواریم هم برای امسال و هم در پایان سال 91 مرزهای مطمئنی را در سیستان و بلوچستان داشته باشیم.
احمدی مقدم ادامه داد: تلاش این است در سال عمرانی جاری طرح‌های اجرایی در دست اجرا، شرایطی را فراهم کند که تردد خودرویی در مرزها نداشته باشیم که با تلاش‌های انجام شده این هدف در حال تحقق است.
فرمانده ناجا اضافه کرد: سال آینده تلاش می‌کنیم مسیرهایی که حتی برای عبور حیوانات و انسان میسر است را نیز سخت کنیم که لازمه آن اعتبارات جدید، احداث راه‌ها و پاسگاه‌های جدید و تقویت نیروی انسانی است.
وی بیان داشت: ارزیابی عملکرد مرزبانی و فرماندهی انتظامی استان نشان می‌دهد که سال 90 سال بسیار خوبی برای هردو فرماندهی بوده و به کاهش جرائم خشن و جنایی و کاهش تصادفات انجامیده است.
احمدی‌مقدم در پاسخ به خبرنگار فارس در زمینه وضعیت مواد مخدر صنعتی در کشور نیز گفت: از وضعیت تولیدات مواد مخدر صنعتی در کشور آماری در دست نیست زیرا ثباتی نداشته و مانند موادمخدر سنتی نیست که سطح زیر کشت داشته باشد.
وی ادامه داد: امسال سه تن کشفیات مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه داشته و کارگاه‌های متعددی را کشف و منهدم کرده‌ایم.

فرمانده ناجا گفت: هم‌اکنون کشفیات نیروی انتظامی در مرز و در استان سیستان و بلوچستان افزایش دارد در حالی که ما در مجموع کشور افزایش نداریم که این نشان می‌دهد کارها هدفمندتر می‌شود و کشفیات به جای اینکه در داخل باشد، عمدتاً در نقاط مرزی رخ می‌دهد.
احمدی مقدم عنوان داشت: در زمینه کشفیات در این استان تقریباً حدود 50 درصد افزایش عملکرد نسبت به سال گذشته داریم که امیدواریم با ادامه این طرح‌ها امنیت استان ارتقا پیدا کند.
وی افزود: هم اکنون با توجه به ارزیابی‌های انجام شده با حذف عوارض مرزی، در سایر جرایم شاخصه‌ها وضعیت طبیعی دارد.
فرمانده ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی شاید در پنج سال گذشته سالی 500 گروگانگیری داشته اما در نه ماه امسال تنها 22 گروگانگیری داشتیم که اغلب آزاد شدند.
احمدی‌مقدم بیان داشت: هم اکنون تقریباً شرایط از حالت بحران و التهاب خارج و کاملاً عادی شده که امیدواریم با تشدید طرح‌ها بتوانیم به طور کامل شرایط را کنترل کنیم./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.