برگزاری جشن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در سفارت ایران در کابل

جشن میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) دوازدهمین امام شیعیان جهان، شنبه شب با حضور گسترده منتظران آن حضرت، در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل برگزار شد.

برگزاری جشن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در سفارت ایران در کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جشن میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) دوازدهمین امام شیعیان جهان، شنبه شب با حضور گسترده منتظران آن حضرت، در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل برگزار شد.

در این جشن علاوه بر جمع کثیری از ایرانیان مقیم کابل شمار زیادی از افغانستانی های شیفته امام عصر (علیه السلام) نیز حضور داشتند.

در شب و روز سالروز میلاد حضرت امام مهدی (عج)، مردم ایران اسلامی و شیعیان سراسر جهان با برگزاری جشن‌های مختلف، ارادت خود را به امام عصرشان نشان می دهند.

امروز یکشنبه 15 شعبان سال 1440 هجری قمری، مصادف با سالروز میلاد فرخنده دوازدهمین امام شیعیان جهان، حضرت مهدی (عج) است.

حضرت مهدی (عج) درسحرگاه  پانزدهم شعبان سال 255 هجری قمری در شهر سامرا چشم به جهان گشودند.

پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری (ع) یازدهمین امام شیعیان و مادرشان بانوى گرامى اسلام «نرجس» بودند.

استبداد حاکم و شرایط خفقان بر جامعه آن روز سبب شد تا ولادت و حضور آن حضرت، جزء برای چند تن از نزدیکان و اصحاب خاص امام حسن عسکری (ع) از همگان پنهان بماند.

با شهادت امام حسن عسکری (ع) دوران امامت حضرت قائم (عج) آغاز و در همین زمان غیبت صغرا شروع شد که 69 سال به طول انجامید.

در این زمان حضرت مهدی (عج) از راه نایبان خاص به اداره امور مردم می پرداختند و پیروان را هدایت و آنان را برای غیبت کبرا آماده کردند. این غیبت تاکنون ادامه دارد.

خواست الهی بر این استوار شده است که رهپویان راه حق با ایجاد آمادگی فکری، فرهنگی و معنوی در خود، زمینه تشکیل حکومت واحد جهانی اسلام را فراهم آورند. حکومتی که با ظهور امام زمان(عج) شکل می گیرد و در سایه آن سراسر عالم پر از عدل و داد خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.