صبح امروز و در پی تعویق مطالبات فرهنگیان خارج از کشور؛

معلمان خارج از کشور مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند

معلمان مدارس خارج از کشور در اعتراض به تعویق یکساله مطالبات خود، مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

پیگیری معلمان خارح از کشور برای احقاق حقوقشان در مقابل وزارتخانهبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مطالبات فرهنگیان و پرداخت معوقات آن‌ها سابقه‌ای طولانی دارد؛ معضلی قدیمی که معلمان همواره با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند و اغلب پرداخت حق‌التدریس، پاداش پایان خدمت و حقوق برخی از معلمان با تاخیر‌های طولانی به دستشان رسیده است.

امسال با توجه به مشکلات ارزی پیش آمده اوضاع پرداختی‌های معلمان خارج از کشور نیز با دشواری‌هایی روبرو شده است، معلمان برای دریافت حقوق و مزایای خود دچار مشکل هستند و برای گذران زندگی، آن هم در کشور‌های دیگر ناگزیر هستند از سفارتخانه کمک بگیرند.

در حال حاضر اوضاع مالی و ارزی برای این مدارس شرایطی سخت دارد و آن‌طور که هفته گذشته سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش  گفته بود با اتخاذ روش‌های جدید هیچ مدرسه‌ای در خارج از کشور تعطیل نمی‌شود، اما برای جبران معلم راهکار‌هایی در نظر گرفته خواهد شد.

وی همچنین درباره پرداخت معوقات معلمان خارج از کشور اظهار کرده بود که با تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش بخش عمده مطالبات باقی مانده از جمله حقوق معلمان خارج از کشور پرداخت می‌شود.

هرچند وزیر آموزش و پرورش پیش از این پرداخت نشدن معوقات را تنها مشکل کمبود بودجه عنوان کرد و انتقال ارز به برخی کشور‌ها ممانعت از این تبادل را نیز عاملی دیگر برای پرداخت نشدن مطالبات دانست.

با وجود این شرایط، اما معلمان خارج از کشور حالا با مشکلاتی عدیده‌ مواجه شده‌اند و برای احقاق حقوق خود به وزارتخانه آمده‌اند تا مطالباتشان را پیگیری کنند، معلمانی که قریب به اتفاق برای دریافت حقوق و مزایایی مانند حق مسکن و افزایش ۳۰ درصدی آن به وزارتخانه آمده‌اند.

یکی از این معلمان که سابقه تدریس در کشور‌های آسیایی را داشت به خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: عمده‌ترین مطالبه ما دریافت ۱۲ ماه حقوق و اجرای ۳۰ درصد افزایش حقوق بنابر حکم است که اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: برخی از ما با وجود اینکه زمان اعزاممان منقضی شده است و به کشور برگشته‌ایم، اما هنوز مطالبات پرداخت نشده است و همکارانی که هنوز مدت اعزام آن‌ها باقی مانده برای گذران زندگی از سفارتخانه‌ها کمک می‌گیرند، امروز به وزارتخانه آمده‌ایم تا پیگیر حق و حقوقمان باشیم.

انتهای پیام/

تعویق یکساله مطالبات معلمان خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار