دستگیری شرور فضای مجازی در رشت

عامل شرارت از طریق اکانت جعلی تلگرام و اینستاگرام در رشت دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرگرد ایرج پورمستمند، سرپرست پلیس فتای استان گیلان گفت: فردی که با ایجاد صفحه جعلی در فضای مجازی با نیت اخاذی و رسیدن به نیت شوم خود از کلمات رکیک و تهدیدآمیز استفاده و منجر به هتک حیثیت یک زن جوان شده بود، دستگیر شد.

وی افزود: پس از ارجاع یک فقره پرونده با موضوع تهدید و اخاذی در فضای مجازی به پلیس فتای استان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست پلیس فتای گیلان اظهار داشت: در اظهارات شاکی آمده بود که فردی با ایجاد صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با توهین و استفاده از کلمات رکیک، او را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی کرده است.

سرگرد پورمستمند یادآور شد: شاکی با بیان اینکه فرد مزاحم با گستاخی تمام بیان داشته با توجه به اینکه صفحه اینستاگرامی جعلی است و مالک شماره تلفن من نیستم، پلیس نمی‌تواند ردی از من پیدا کند.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تخصصی، این شرور فضای مجازی را شناسایی و در شهر رشت دستگیر کردند، گفت: شرور ۲۹ ساله در بررسی فنی پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرپرست پلیس فتای استان گیلان با اشاره به اینکه کاربران فضاى سایبر، تهدیدات افراد سرکش و قلدر در این فضا را جدى نگیرند و از آن هراسى به دل راه ندهند، تصریح کرد: هنگام بروز مشکل و مواجهه با هرگونه تهدید از سوى این افراد با استعانت از قانون و مراجع قضایی قادر خواهند بود،  افراد سرکش و زورگو را به زیر آورده و از دست آنها در امان باشند.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده جرائم مشابه یا سایر جرائم رایانه‌ای موضوع را سریعا از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/ع

دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی در رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.