مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد خبر داد؛

۱۰ هزار هکتار از اراضی اسدآباد زیر کشت گندم دیم

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: ۱۰ هزار هکتار گندم دیم در شهرستان اسدآباد کشت شده است.

۱۰ هزار هکتار از اراضی اسدآباد زیر کشت گندم دیمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سقراط بیرنگ  مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به بارش های سال جاری، بیان کرد: در سال زراعی پیش رو، اراضی دیم اسدآباد از جمله گندم دیم از وضعیت خوب و مطلوبی برخوردار بوده و ۱۰ هزار هکتار گندم دیم در شهرستان اسدآباد کشت شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه در سال زراعی جدید به صورت صددرصد این اراضی به کشت گندم دیم اختصاص داده شده  است، گفت: بر اساس پیش بینی‌ها ۲۵ هزار تن محصول گندم دیم از اراضی اسدآباد ، توسط ۵ هزار کشاورز گندمکار برداشت خواهد شد.

بیرنگ  در ادامه با بیان کرد: ۶ درصد اراضی دیم استان همدان به اسدآباد اختصاص دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در بارش‌های شدید اخیر بیش از ۸ هزار هکتار از مزارع این شهرستان دچار سیلاب و آبگرفتگی شد، گفت:  این بارش‌های سیل آسا بر کشت‌ها گندم، جو، کلزا و یونجه تأثیر گذاشت است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد میزان خسارت به ۸ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان ناشی از بارش‌های سیل آسای اخیر را ۴۰ تا ۱۰۰ درصد اعلام کرد.

بیرنگ با بیان اینکه این بارش‌ها افزون بر ۱۴۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی شهرستان در بخش‌های مختلف وارد کرده است، گفت:  در به دنبال این سیلاب  بیش از ۸۰۰ واحد دامی و علوفه‌ای تخریب و ۳۵۰ رأس دام و سبک و سنگین تلف شد.

انتهای پیام/د.ا

پیش بینی‌ برداشت ۲۵ هزار تن محصول گندم دیم از اراضی اسدآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سعید فروزان
۰۴:۰۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
قابل توجه عیس کلانتری که مخالف کشت گندم در مملکت بوده و میگفت باید از خارج وارد کنیم
آخرین اخبار