گوهرانه/۴

چرا باید حجاب داشته باشیم؟

حجت الاسلام و المسلمین میر لوحی می‌گوید قرآن از زنان می‌خواهد برای ارزشمند شدنشان در جامعه با حجاب در معرض دید حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجاب همچون صدفی گوهر وجود بانوان را در دل خود محفوظ می‌دارد و سدی در برابر نگاه نامحرمان است؛ در حقیقت حجاب پاسبان، محافظ و هادی برای زنان است؛ حجاب حریم خصوصی را مستحکم می‌کند به این معنا دزدان حرمت‌ها نمی‌توانند به عفاف زنان تجاوز کنند. چنانچه هر دستی را از گنجینه‌های بانوان کوتاه می‌کند؛ الماسی که در یک بوتیک بزرگ محافظت می‌شود و دسترسی به آن کار محال است؛ با این نگاه به حجاب، هیچگاه حجاب اجباری نمی‌شود؛ حجاب زیباست هدیه‌ای که آنقدر گرانمایه است که خداوند چند آیه از قرآن کتاب آسمانی را به آن اختصاص داده است و این مهم تنها یک معنا دارد که زنان در پیشگاه خداوند صاحب مقام والایی هستند و در صورتی که به دستورات الهی عمل کنند بهترین جایگاه‌ها را از آن خود خواهند کرد؛ سالهاست خیلی از آدم‌ها سعی دارند نام خود را در گینس یک ارزش مادی ثبت کنند‌. ای کاش به این فکر می‌کردیم نام خود را در گینس معنوی که یکی از آن‌ها حجاب و عفاف است، ثبت کنیم؛ حجاب خیلی زیباست؛ ارزش بانوان و دختران با حجاب و عفاف معنا پیدا می‌کند.

با عفافم من نیز یک فرشته ام ! / احکامی برای رنگ ها در حجاب و عفاف / بانوان اینگونه در دیدگان نامحرمان راه نروند !

چرا آیه حجاب بر پیامبر (ص ) نازل شد؟

بر اساس روایات بسیار روزی زن و مرد جوانی در یکی از کوچه‌های مدینه با هم روبرو شدند در حالی که زن روسری خود را کامل روی سر و گردن خودش نکشیده بود. پسر چشمش به این صحنه افتاد و خیره شد و زمانی به خود آمد که سر و صورتش خون آلود شده بود. نزد پیامبر (ص) رفت و به شکایت ماجرا را تعریف کرد؛ آن گاه جبرئیل (ع) از آسمان آمد و آیه حجاب نازل شد.

برهمین اساس سید محمد حسین میرلوحی پژوهشگر معارف اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با تایید بر چگونگی حکایت نازل شدن آیه قرآن در خصوص زن و مرد جوان در مدینه و اشاره به لزوم توجه به تفسیر آیه حجاب برای امنیت بانوان، دختران و جامعه اظهار کرد: بر اساس حکم فقهی؛ هر گوهر زیبایی ابتدا صاحب دارد و زیبایی‌اش به این است که همیشه و همه جا در دسترس همگان نیست؛ زن به عنوان گوهر لطیف و زیبای خلقت در مرحله جسمانی و نیز به عنوان یک حقیقت انسانی در مرحله ارزش گذاری‌های وحیانی و حتی فلسفه مادی باید موجودی غیر دسترس و دور از نگاه هوس آلود قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این آیات ابتدا با دستور به مردان مومن در رابطه غض بصر و کنترل نگاه؛ از زنان که دلربایی گوهر جسمانی آن‌ها بدیهی خلقت آن‌ها و استمرار نسل بشر است می‌خواهد که در موقع حضور در جامعه برای راحت‌تر زندگی کردن و ارزشمند شدنشان با حجاب در معرض دید حاضر شوند.

حجاب از منظر قرآن

حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی با اشاره به احکام حجاب در قرآن تصریح کرد: چند مفهموم در آیه حجاب به کار رفته و دستور کنترل نگاه به زنان در این آیه آمده است؛ زنان باید بدانند حق ندارند دست دل را مطلق تاعنان به چشم سپارند؛ هر آنچه دیده بیند دل کند یاد؛ زنان نیز به هر صحنه‌ای که محرک آنهاست نباید چشم بدوزند و باید زینت‌های خود را از دیگان نامحرمان دور کنند.

این کارشناس مذهبی افزود: پوشش زنان باید به صورت عمومی طوری باشد که دل و ذهن افراد دیگر به سمت بهره برداری جنسی نرود.

حجاب فقط پوشاندن اعضای بدن است؟

حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی با تاکید بر اینکه حکم قرآن در خصوص حجاب پوشاندن زینت هاست، عنوان کرد: هر آنچه به عنوان زینت زن تلقی می‌شود  از جواهرات تا نوع آرایش و موارد دیگر باید از نگاه نامحرمان پوشانده شود.

وی افزود: زنان موظفند پوششی را انتخاب کنند که به هیچ وجه دیده نشود؛ البته علما از این آیه، دستور معصومان الهی (ع) و سیره آن‌ها دریافته‌اند؛ تنها قسمت‌های  مجاز مچ دست و گردی صورت است.

با عفافم من نیز یک فرشته ام ! / احکامی برای رنگ ها در حجاب و عفاف / بانوان اینگونه در دیدگان نامحرمان راه نروند !

 مواردی که باید برای محرمان رعایت شود

حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی با اشاره به اینکه آیه حجاب به عنوان یک سند الهی برای امنیت بانوان و دختران و ارزش واقعی آن نازل شده است، تاکید کرد: بر هر زنی واجب است زینت‌های خود را پنهان کند تا امنیت داشته باشد؛ این حکم برای نامحرمان آورده شده، ولی رعایت برخی موارد برای محرمان نیز ضروری است؛ احکام الهی حد و مرز مشخصی را برای مردان و زنان تعیین کرده حتی برای محرمان احکامی در خصوص نوع پوشش و عفاف توصیه شده است. در صورتی که زینت محرک جنسی باشد فرقی بین محرم و نامحرم ندارد.

احکام رنگ‌ها در حجاب و عفاف

حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی در خصوص حکم فقهی پوشش، گفت: باید انتخاب پوشش به گونه‌ای باشد که محرک نباشد؛ این پرهیز از تحریک را می‌توان در احکام رنگ نیز بیان کرد؛ به لحاظ عرفی و روانشناسی اثبات شده که برخی رنگ‌ها باعث جلب توجه و تحریک می‌شود و این پو‌شش‌ها ممنوع است.

این کارشناس مذهبی افزود: همچنین پوشش نباید حجم بدن را مشخص کند و غالبا باعث جلب نظر و تحریک شود. نوع راه رفتن نباید همراه با خرامیدن و آشکار شدن زینت‌ها باشد.

ملائکه‌ای از جنس دختران و بانوان با عفاف

حجت الاسلام و المسلمین میر لوحی تصریح کرد: عفاف نوع زیست است که برای خود و دیگران باعث پاکدامنی می‌شود این عنوان در دیدگاه اسلامی آن قدر والاست که آمده انسان عفیف در ردیف ملائکه الله فرض می‌شود و در صورت تببین درست، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد. 

وی افزود: سبک زندگی ما از خورد، خوراک، خواب، پوشش، گفتار، رفتار و... باید طوری باشد که هم خود و هم دیگران دچار کمترین تحریک غریزی و شهوانی شوند. مواردی که در آیه حجاب به آن تاکید شده حجاب به عنوان یکی از مصادیق عفاف است و در آیات دیگر به زنان دستور داده شده که در هنگام گفتگو با نامحرم سنگینی را حفظ کند و صدای خود را نازک نکنند یا در آیات متعدد گرفتن دوست از جنس مخالف را منهی اعلام کرده است.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: براساس روایات، حضور غیرضروری زنان در جایی که مردان هستند از مصادیق خلاف عفت است؛ استفاده زن از عطر در جایی که مردان حضور دارند، حرام است.

حجاب در آخر زمان چگونه است؟

حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف در آخر الزمان فرقی با زمان‌های دیگر ندارد؛ همه در هر زمان و مکان موظف به رعایت اصول عفاف و حجابند، اظهار کرد: این پذیرفته است که ابزار‌ها تغییر می‌کنند و در بستر زمان می‌توانند پیشرفته شوند، اما نباید این پیشرفته شدن به این معنا باشد که اصل مواردی که درباره حجاب و عفاف گفتیم، اندک خدشه‌ای پیدا کنند.

با عفافم من نیز یک فرشته ام ! / احکامی برای رنگ ها در حجاب و عفاف / بانوان اینگونه در دیدگان نامحرمان راه نروند !

 آیا چادر فقط حجاب است؟

حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی با اشاره به اینکه ما در یک نگاه کلی برای مسلمان بودن می‌توانیم حداقلی یا حداکثری عمل کنیم، بیان کرد: کسانی را که روی لبه حلال و حرام عمل و فقط برای ردن نشدن از خطوط قرمز تلاش می‌کنند و نزدیک منطقه خطر هستند، مسلمان حداقلی می‌نامیم و کسانی که به شکرانه نعمات بزرگ الهی بر آن‌ها و جلب رضایت خدواند دستوراتش را به نحو احسن عمل کنند، مسلمان حداکثری می‌نامیم.

وی افزود: درست است که با حجاب اصول پوشیده شدن همه جا جز وجه و کفین فقط آمده است و این با بسیاری از پوشش‌های معمول امروز جامعه ما ممکن است، اما آنچه که ما را به سمت اسلام حداکثری می‌برد به طور زیبا و خدا پسندانه‌ای در چادر‌های سنتی ما رعایت شده است؛ قطعا به صورت فقهی چادر تنها حجاب واجب نیست و آنچه به عنوان روسری و مانتو با رعایت اصول از پیش گفته از جمله دوری از تحریکات مختلف باشد، مورد تایید اسلام است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه صرف چادر سرکردن رعایت حجاب و عفاف نیست، افزود: در عصر ما مدل‌های مختلفی از چادر آمده که کارکرد پوشش کامل چادر را از دست داده است و فقط اسم چادر و دلخوشی برای برخی دختران خانواده‌های مذهبی شده که بتوانند خانواده مذهبی خود را راضی کنند. چادر باید به گونه‌ای باشد که در زیر آن روسری و پیراهنی که بر تن دارند به عنوان یک پوشش محرک از نظر تنگی و رنگ تلقی نشود؛ جلوه نمایی برخی از دختران در فضای مجازی به اصطلاح چادری از بلایای عصر ما شده است که باید مورد توجه خانواده‌ها باشد.

آیا حجاب مخصوص زنان است؟

حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی با تاکید بر اینکه نوع پوشش و آرایش پسران جامعه، یکی از نکات مورد توجه و دغدغه عرصه فرهنگ است، گفت: در قرآن همانند زنان برای مردان نیز دستور حفظ حجاب و عفاف آمده است؛ مردان هم باید طوری انتخاب پوشش کنند تا باعث توجه نظر افراد جامعه به برجستگی‌های جنسی نشود؛ بسیاری از پوشش‌ها، پیرایش‌ها و آرایش‌های حضور مردان در جامعه قطعا مورد تایید اسلام نیست و حرمت فقهی رعایت نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، عفاف و حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۸
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۰۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
بهترین مطلب رادراینجا خواندم واینکه خیلی عالیه مطمئنم بااین سخن ها خیلی ها باحجاب میشوند
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۳:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام
کتاب نون داغتو نشون نده که رایگان هم هس از گوگل دانلود کنین
بخونین
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۲۱:۵۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام من یک دختر محجبه هستم و نماز میخورم به خاطر همین نمیتونم لاک بزنم یا به خودم برسم موهامو بیرون بریزم اما تمام فامیل های ما ناخن هاشونو کاشتن و آرایش میکنند و موهاشو بیرون میریزد من هم پیش اونها احساس می کنم که عقب موندم لطفاً به من بگید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۲۱:۴۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام من یک دختر مانتویی هستم اما حجاب رو به طور کامل رعایت میکنم نماز هم میخونم و به همین دلیل نمیتونم لاک بزنم و وقتی میرم داخل جامعه هیچکی همرنگ من نیست و من احساس میکنم خیلی عقب موندم. به فایده های حجاب و عفاف هم خیلی معتقدم اما همه موهاشون رو بیرون میدن و زیبا هستن و ناخن هاشون رو میکارن و .....
لطفا به من بگید باید چیکار کنم واقا احساس کمبود زیبایی میکنم ولی در واقع که تو خونه به خودم میرسن زیبا میشم و همه فکر میکنن من همیشه زشتم
Iran (Islamic Republic of)
لادن
۰۹:۴۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
چطوره که هیچکی توی قانون راهنمایی رانندگی صداش در نمیاد؟ حتی وقتی دکتر بهشون داروی تلخ و زهرمار میده هیچ حرفی نمیزنن و نسخه پزشکیشون رو میخورن؟
حالا خدا که انسان رو آفریده به عنوان یه پزشک به انسان ها نسخه داده که حجاب به خاطر خودمون باید رعایت بشه. پس چرا اینجا که خالق مون داره حرف میزنه،صدامون در میاد و حرف گوش نمیدیم !؟
مگه ما نمیدونیم که مرد از نظر عاشق شدن در برابر زن ضعیفه؟ بعد وقتی مرد چهره ی بی حجاب و آرایش شده ی ما رو ببینه، به خاطر زیبایی چهره ای با ما ازدواج میکنه نه زیبایی باطنی. بعد وقتی که مرد یه زن زیبا تر از من پیدا بکنه،من رو طلاق میده و با اون خوشگل تره ازدواج میکنه. ارزشش رو داره که به خاطر رعایت نکردن حجاب، زندگیم رو با طلاق دادن نابود کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۳۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
به نظر من مهم انسانیت هست و حجاب هر کس به خودش مربوطه ​و اول اینکه ما در انتخاب دین ازادی داریم
من حجابم را رعایت میکنم ولی واقعا رفتار دیگران فرقی نمیکنه
خیلیا جوری رفتار میکنن انگار هرکس حجاب کامل داره ساده هست
به سختی میتونم لباس هایی پیدا کنم که بدن رو کامل پوشش بده و چادر هم گرون ههست امیدوارم مردم متوجه بشن که دخترای چادری ساده نیستن و اونایی که حجاب رعایت نکردن شاید مشکل داشتن یا نتونستن لباس مناسب پیدا کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
با سلام من خودم یه دختر مانتویی هستم ؛ولی خیلی حجاب رو دوست دارم
وکلا از آدم‌های مومن واقعی خیلی خوشم میاد ؛
چون خدا وپیغمبر رو میفهمن وبخاطر همین از خیلی از گناه ها دوری میکنن
ولی متاسفانه از آدم‌های اراذل واوباش متنفرم
نمیدونم چرا
ولی ذاتا از بی بند وباری متنفرم ؛
راست میگید بی بند وباری در جامعه بیداد میکنه
من خودم عاشق چادر ‌حجابم ولی از واکنش اطرافیانم ....
من خودم عاشق تمام امامان ‌پیامبران هستم ؛
وکلا شهیدان رو خیلی دوست دارم ؛
چون به نظر من مردان واقعی اینان هستن ؛
که از جونشون برای ناموس های وطن گذاشتن ؛
تا آسیبی نبینن ؛
Iran (Islamic Republic of)
ستایش حیدریان
۲۱:۵۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
راست میکه
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۳:۳۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
سلام ما انسان خلق شده ایم نه حیوان ما اشرف مخلوقاتیم در وجود ما حیا و عفاف و غیرت و.حساسیت به ناموس گذاشته شده که فرق بین ما و حیوانها همینها هست حالا تکلیفمان مشخص و راه روشن است میخواهیم قدم به سمت حیوانیت بلکه پست تر از حیوانیت برداریم یا اینکه میخواهیم حقیقت و انسانیت خودمان را حفظ کنیم کدامیک ؟
Iran (Islamic Republic of)
Melika
۱۴:۴۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
من از پسرا متنفرم. خیلی متنفرم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
من نگاه نمیکنم ولی اینقدر بی حجابی شده میخوام سرمو بالا کنم ۱۵ تا میان جلو چشم حالا میگن نگاه نکن تو خیابون ۱۰۰۰ تا دختر بی حجابه چیکار کنم ؟ باید کجا نگاه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
زن ها صداشون طبیعی نازک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
در مورد لباس بنظرم فقط باید رنگ های تیره پوشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
یعنی چی آخه فقط رنگ قرمز تحریک کننده ست برای مرد ها همین
Iran (Islamic Republic of)
نرجس
۱۹:۳۵ ۲۲ تير ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
فرزند انقلاب
۲۲:۴۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
تورا خدا به گوش مسئولین برسونید، که جلوی این بی حجابی ها رو بگیرن، یعنی واقعا نمیبینن، یا........
سر شهید حججی وامسالشون برای چی رفت؟!
دست حاج قاسم عزیز چرا قطع شد؟!
برا این بی حجابی ها؟!
برا این بی عفتی ها؟!
برا اینکه توی یه کشور اسلامی این طوری خانما خودشون رو چوب حراج بزنن؟!
این شهدا رفتن به خاطر انقلاب و خون هایی که ریخته شد،رفتن به خاطر ولایت، رفتن به خاطر اسلام،حرف همه اینا چیه:
خواهرم سرخی خونم را به سیاهی چادرت هدیه کردم،پس امانت دار خوبی باش".
بخدا آدم این مانتو جلو بازا رو میبینه، دیگه خجالت میکشه بره توی خیابون.
رهبرمظلومم،حاج قاسم عزیز، شهید حججی سرافراز ،دیگر شهدا خودتون برامون دعا کنید،که به بیراهه نریم.
اللهم عجل الولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اسلام نگفته سرتون به کار خودتون باشه؟
اگه خجالت میکشی توخیابون این چیزا رو میبینی خب نرو بشین تو خونت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
حتی اگه همه ی زنان و دختران هم اینطوری باشند تو باید درست نگاه کنی واقعا که بهت واقعا که واقعا میری بهلباس های زن ها و دخترا نگاه می کنی واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۳:۵۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
تو یکم چشماتو بگیر خب. چرا همش ما محدود بشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
آی تویی که میگی چشماتو بگیر

چرا تو حجاب نکنی ؟ عروسک دست سازی مگه هرکس بخواد تو رو داشته باشه!؟
چرا ؟ مردای هرزه ای که چماشون فقط به اینه که بگیرن تورو مثل عروسک های خیمه شب بازی برقصونن ، عقل داشته باشی میفهمی نبیاد به سازشون برقصی
Iran (Islamic Republic of)
یا زهرا سلام الله علیها
۲۲:۰۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
حجاب عالیه
عالی براش کمه امیدوارم هممون درکنار حجاب ظاهری حجاب درونیمون رو حفظ کنیم
خدا عاقبت هممون رو بخیر کنه الهی امین التماس دعا یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۸
می خام حجاب داشته باشم
اما از واکنش اطرافیانم برایم مهم است
اما با زهم حجاب را دوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
یا زهرا
۲۰:۰۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
آفرین به انتخابت که گوهر وجودی خودت رو شناختی. توکل بر خدا کن که فرداخدا حسابرس هست نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۱۳:۲۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
من با اینکه میدونم لباس استین بلند خیلی گرمه حتی چادر هم میزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب من رو از چشمان هرزه گر ها نجات میده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۰۷:۴۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
با ‌‌‌دقت بیشتری ‌‌‌‌‌‌مطالب‌ را بخونید متوجه ‌‌‌‌‌‌‌می‌ شوید قرآن ‌‌‌هم‌ مرد و ‌‌‌هم زنان را ‌‌‌به ‌‌‌‌‌‌رعایت‌حجاب و ‌‌‌‌‌‌‌عفاف‌ توصیه کرده...بستگی ‌‌‌به خودمون دارد چه ‌‌‌‌‌راهی را انتخاب کنیم
Iran (Islamic Republic of)
عاشق حجب
۰۷:۳۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب خیلی خوبه باعث امنیت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
محفوظ بودن و پاکدامنی برای سلامتی زن مفیدتره و زیبایی او را با دوام تر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب نشانه ی زیبایی روح و اندیشه توست
Germany
مرتضی
۱۸:۲۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌حریم‌ ‌‌‌‌‌‌‌خوبی‌ برای عزت ‌‌‌‌‌‌‌‌خانواده و جامعه ‌‌‌‌است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقا قرآن فقط در مورد حجاب زنها گفته در مورد ظلم در حق مستضعفین هیچی نگفته در مورد عدالت هیچی نگفته در مورد توزیع برابر ومساوی ثروت یک کشور هیچی نگفته در مورد کاخ نشینی و کوخ نشینی مستضعفین هیچی نگفته یک ماه دیگه محلته خانه ام تمام میشه با این وضع مسکن کجا برم زنم رو طلاق دادم با یه بچه بیشتر بخاطر مسکن تو جنوب تهران زندگی میکنم چرا کسی کاری نمیکنه چه اتفاقی افتاده مگه مسکن تحریمیم مگه چند درصد خانه به تحریم ربط داره که تا این حد گران شده همون چیزی که میگید حفظ حجاب آیا مسکن حفظ حجاب خانواده و زن نیست مسکن که غذا نیست که بگیم نمی‌خوریم خدایا آرزوی مرگ داریم خدایا بکش ما را راحت بشیم از این زندگی یانجاتمون بده اینم وضع بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
یه مسئله ای باب شده در مورد هر موضوعی صحبت میشه میان میگن فقط و فقط و فقط و فقط باید در مورد اقتصاد حرف زده بشه و بقیه چیزها ارزش موضوع بودن رو ندارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
هر چیزی جای خود برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
شماهایی که میگید هرچیزی جای خود
هرچیزی جای خود یعنی اینکه جلوی بدحجابی گرفته بشه و همزمان به مسائل اقتصادی هم رسیدگی بشه نه اینکه هرچی میشه بگیم به خاطر این شل حجابیهاس و این همه دزدی و بیکاری و اختلاس رو کلا فراموش کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نظرمن مردها باید عینک‌های خیلی تیره بزنن که این بشود حجاب چشمان مردها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
متاسفم براي طرز فکرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
واقعا برات متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
یا خدا خدایا منو از دست این نجات بده بدون عینک خیلی تیره هم میشه درست نگاه کرد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سیما
۱۵:۰۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
همون طور که از اسمش پیداست حجاب سبب نگهداشتن فاصله اجتماعی و حالات ارتباط اجتماعی است اما به نظرم بهتر هست تو هر موقعیتی حد تعادل باشه تا هر فردی با توجه به دل خودش و حسی که داره و اعتقاداتش پوشش خودشو داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۴:۴۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب مورد نظر اسلام باید : به جز گردی صورت و دستها ؛ از مچ به پایین ، کل بدن زن و برجستگی های آن را ، بپوشاند و نازک ، تنگ ، و تحریک کننده هم نباشد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
به خدا حجاب مصونیت است.از طرف یک مرد غیر مذهبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی نباید رنگای شاد بپوشیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۳ تير ۱۳۹۹
نه متاسفانه نمیتونیم اگه میتونستیم که مجبور نبودیم تو مدرسه بااون لباسای سرمه ای باشیم و از گرما آب پز شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
اتفاقا اسلام میگه لباس شاد بپوش واسه همسرت !♡
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب ‌‌ ‌‌و عفاف ‌‌‌از هزاران سال گذشته ‌‌‌ت ‌‌‌‌‌‌‌‌ایران بوده
Iran (Islamic Republic of)
ده هشتادی
۱۳:۳۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
من ده هشتادی دخترای محجبه رو بیشتر می پسندم شما چطور؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ده هشتادی
۱۳:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
من عاشق حجابم هست حجاب کاری می کنه که همه بهت احترام بذارند همه اهل دلها تو را محجبه دوست دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
افتخار زن مسلمان حضرت فاطمه زهر است وما به خود میباشیم بخاطر حجاب فاطمی وزینبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
پسندیدم اما ا نذاشتی برای اسم حضرت فاطمه قسمت زهرا ش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب دردانه نعمت اسلام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نظر من حجاب مرواریدی است که باید حفظ شود
Iran (Islamic Republic of)
ساحل
۱۲:۲۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
من ‌‌‌یک ‌‌‌سوال برام ‌‌‌‌‌‌‌‌‌پیش آمده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اسلام‌‌ رنگ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های‌ شاد ‌‌‌را توصیه ‌‌‌‌‌‌میکند پس ‌‌‌‌‌چرا‌ نباید ‌‌‌لباس رنگی‌پوشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
جلب توجه نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما در کشوری زندگی میکنیم که به نام مقدس( اسلامی) مزین است .قانون حاکم بر آن هم اسلام است پس چرا نباید قانون اسلامی را رعایت نکنیم؟!!!
چگونه است که وقتی خودرو خود را در کنارتابلو توقف ممنون پارک میکنیم پلیس جریمه سنگین برای آن مینویسد ولی برای بد حجاب وبی حجاب
که قانون را رعایت نمی کنند جریمه در کار نیست؟ ؟؟؟؟؟
Netherlands
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
مگه زنها و دخترها ماشینن ؟؟؟ انسان دارای احساس است .احساس زیبایی پسندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب‌کامل‌به‌تنهایی‌سرآمد‌همه‌زیباییهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
ماشین نیستن ولی بی حجابی خسارت هایی جبران ناپذیر تر از پارک ممنوع به بار میاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
واقعا متاسفم که یه دختر یا حتی زن رو داری با یه ماشین مقایسه میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اولا این که مگه زنا و دخترا ماشینن؟!دوما کی گفته جریمه ای در کار نیس اتفاقا هست جریمه برای بدحجاب یا نقدیه یا حبس یا ضربه شلاق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
گشت ارشاد چیه پس تاز ه تو هم درست نگاه کن باید به بد حجاب ها و بی حجاب ها فقط توصیه بشه نه جریمه دیگه تو خیلی خنگی
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۲:۰۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا ‌‌‌وضعیت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حجاب الان‌ در ‌‌‌حد‌ فاجعه است ‌‌‌ما نباید شاهد ‌‌‌‌این معضلات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشیم‌ باید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌به‌ حال خودمون بگرییم‌ ‌‌‌‌چرا کسی کاری نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۰۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب عشقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
ارزش زن خیلی بالاست باید دختران و زنان ما قدر خودشون را بدانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
کدام آیه ها راجع به نوع پوشش گفته معرفی کنید بریم بخونیم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۵۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سوره احزاب آیه 59 تا 60
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نظر من حجاب بهترین موهبت الهی است
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا
۱۱:۲۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
نه من حالا کاری ندارم چرا حجاب مردان یه کم مطلب میذارن که باید رعایت کنن ولی کامل درباره مردا هیچ وقت نبوده که وظیفه ی اونا هم مهمه که رعایت کنن
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۱:۳۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
دقیقا با نظز شما موافقم
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۱:۴۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
دقیقا منم نظزشما رو دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
به دلیل ساختار متفاوت زن هست که مرد نیازی به حجاب نداره. زن با دیدن تحریک نمیشه. به همین دلیل زن باید باحجاب باشه ولی مرد زیاد لازم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
کاملا باهات موافقم
-
خودم
۱۱:۱۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
رفته بودیم نیاسر و باغ فین متاسفانه وضع حجاب گردشگران افتضاح بود و تعدادی از خانم ها که کم هم نبودند در ملا عام کشف حجاب میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
جلوشونو بگیرن تا قبح بی حجابی شکسته بشه
Iran (Islamic Republic of)
چادرم زیباست
۱۱:۱۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
من حجاب رو دوست دارم عاشق چادرم هستم چون زیبا ترین لباس ست
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۴:۰۵ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
خوشبحالت. کاشکی منم مثل تو بودم...
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۱۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
از واجبات دین اسلام است یعنی اگر کسی حجاب خود را رعایت نکند مسلمان نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
آره عزیزم اگه قوانین اسلام رو رعایت نکنی، مسلمون که نیستی، بماند، کافر هم به حساب میای چون داری جوونای امثال منو از راه به در می‌کنی
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۰۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب گوهر طلایی است از طرف خداوند که هرخانمی رعایت کند مانند مرواریدی در صدف از چشم نامحرمان درامان میماند
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۰۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
لطفا درباره حجاب مردان هم مطلب بذارید که آقایون هم وظیفه دارن حجابشون رعایت کنن .مطالب خیلی خوبی بود .سپاس
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۰:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
چه‌‌ ‌‌‌‌رنگ هایی ‌‌‌را نباید بپوشیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
والا اینطور که مشخصه جز رنگ مشکی نباید هیچ رنگی بپوشیم
Netherlands
م
۱۰:۵۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
مشکل همین باید است تا باید وجود داشته باشد حتی حرف حساب فرهنگی هم اثرش را از دست میدهد .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام، باید که همیشه حرف بدی نیست، برای حفظ جانت باید کمربند ایمنی ببندید، باید یه زمان مشخصی پشت چراغ قرمز بایستی باید سر ساعات فلان دارو را بخوری و..... دهها مورد دبگر که در جامعه مدنی رعایت میشود، شاید از نظر بعضی افراد این قوانین اجبار باشد ولی برای حفظ آرامش و آسایش بشر است، خداوند سازنده بشراست زیر و بم انسان را بهتر از خود شخص میداند. همانطور که سازنده یک وسیله برای حفظ آن دفترچه راهنما و دستورالعمل تهیه میکند و باید های دستورالعمل های بشری را برای یک کالای مادی معمولی دقیق رعایت میکنیم ،ولی در برابر دستورات الهی با چرا و نباید و....... جبهه میگیریم. البته در قرآن اکثر موارد خصوصا حجاب، مرد و زن رو موظف به رعایت آن میکند، ولی چون زن زیباتر است بهتر است از قلب و چشم های مریض خود را بر حذر دارد.
Iran (Islamic Republic of)
14
۱۲:۱۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام، وقتی اسلام را می پذیریم، تکالیفی بر عهده داریم، حلال و حرام و باید و نباید ها...در این باید و نبایدها بحثی نیست، اگر نحوه بیان آن به شما خوب نبوده و طرز نگاه شما متفاوت است این بحثی دیگر است...
خداوند پس از پیامبران الهی بسیار در نهایت در اسلام توسط چهارده معصوم علیهم السلام و قران برنامه زندگی و رسیدن به قرب الهی را برای انسان تکمیل، تبیین و اتمام حجت نموده است...
خداوند که خالق انسان است بهتر از هر کسی خوب و بد آن را می داند و انسان را راهنمایی کرده است...
چطور در استفاده از وسایل برقی مثل یخچال و ماشین لباسشویی از دستورات و راهنمای استفاده از آنها پیروی می کنیم و هرگونه اشتباه و عمل نکردن به آنها مشکل در کاربرد و رسیدن به هدفمان در استفاده در آنها خواهیم داشت، عمل نکردن به دستورات الهی در قران و کلام چهارده معصوم علیهم السلام نیز ما را در رسیدن به قرب الهی که هدف غایی آفرینش است، دچار مشکل خواهد نمود... البته که خداوند کریم و رحیم است، غفارالذنوب و ستارالعیوب است و در توبه همیشه باز است، و همچنین بخشش و فرصت جبران و شروع هزارباره...
حجاب در تمام ادیان الهی بوده و فقط مختص اسلام نیست...
در مردن و بالاخص در زنان (که جلوه عظمت خالقی است که زیبایی را دوست دارد و زیبا آفرده است)، نمایان نمودن زیبایی های خدادادی هنری نیست، این جسم روزی به خاک سپرده خواهد شد و برای این دنیا و فناپذیر است، مهم جلوه درونی و روح ودل ماست که باید زیبا و باوقار و پر مغز و الهی تربیت شود تا به سعادت و قرب الهی دست یافت... اگر بتوانیم جلوه زیبای درونمان را نمایان نماییم هنر است و همه در کنار هم درخانواده و جامعه از زندگی در این دنیا هم لذت واقعی را خواهیم برد...
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۳۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر شما ‌‌‌ خیلی عالی پاسخ دادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
مشکل از بايد ها نيست مشکل از ماست که ايمانمونضعيف شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب حفظ زینت است
آخرین اخبار