پیشنهاد نخست‌وزیر ایتالیا به پوتین برای همکاری در حل‌وفصل بحران لیبی

نخست‌وزیر ایتالیا در حاشیه نشست «کمربند و جاده» در چین با رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد و پیشنهاد داد دو کشور در حل‌وفصل بحران لیبی با یکدیگر همکاری کنند.

پیشنهاد نخست‌وزیر ایتالیا به پوتین برای همکاری در حل و فصل بحران لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا، که در نشست «کمربند و جاده» در چین شرکت کرده بود در حاشیه این نشست با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دیدار کرد و پیشنهاد داد در حل و فصل بحران لیبی با یکدیگر همکاری کنند.

بنابر اعلام خبرگزاری «آنسا»، گفتگوی میان دو طرف «جدی» بود و کونته نظرات خود در خصوص وضعیت در این کشور آفریقایی را به پوتین منتقل کرد و از او خواست به منظور دست‌یابی به یک راه‌حل مشترک در خصوص بحران لیبی با یکدیگر همکاری کنند.

این گزارش‌ها پس از آن منتشر می‌شود که رئیس دفتر فرماندهی کل ارتش ملی لیبی در ۲۴ آوریل اعلام کرد دولت بخش شرقی لیبی بسیار مشتاق است همکاری‌های دفاعی خود را با روسیه گسترش دهد. در اوایل ماه آوریل سال جاری میلادی تنش‌ها در لیبی پس از آن نیرو‌های خلیفه حفتر حملاتی را برای اشغال طرابلس، پایتخت این کشور انجام داد، بالا گرفت.

بنابر گزارش‌ها، ارتش ملی لیبی تحت هدایت خلیفه حفتر تاکنون در مسیر حرکت خود به سوی طرابلس تعدادی از شهر‌ها و مراکز مهم، از جمله فرودگاه بین‌المللی طرابلس، را اشغال کرده است. به گفته دبیرکل سازمان ملل از آغاز جنگ در پایتخت لیبی تاکنون حدود ۳۹ هزار نفر از مردم طرابلس آواره شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار