مروری بر زندگینامه مرضیه حدیدچی دباغ؛

شیرزن وطن؛ بانویی که فرمانده‌ی سپاه همدان شد (قسمت دوم)

کانال ریحانه وابسته به دفتر رهبر انقلاب، با انتشار مطلبی به قسمت دوم از زندگینامه‌ مرحوم مرضیه حدیدچی دباغ پرداخت.

شیرزن وطن؛ بانویی که فرمانده‌ی سپاه همدان شد (قسمت دوم)به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کانال ریحانه از کانال‌های وابسته به دفتر رهبر معظم انقلاب، با انتشار مطلبی به زندگینامه‌ مرحوم مرضیه حدیدچی دباغ، بانویی که در مقطعی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان شد، پرداخت. قسمت اول این مطلب به مخاطبان ارائه شده و اکنون قسمت دوم آن را تقدیم شما می‌کنیم.

 در متن قسمت دوم این مطلب که با عنوان «شیرزن وطن» منتشر شده، آمده است:

مرضیه دباغ بعد از آزادی از زندان و بهبود نسبی، از کشور فرار می‌کند و به لندن می‌رود و با آمدن محمد منتظری به لندن، دایره فعالیت‌هایش گسترش پیدا می‌کند.
 خانم حدیدچی در سفری که به عراق می‌رود به محضر امام شرفیاب می‌شود و وضعیت خودش و خانواده و بچه‌هایش را که در ایران مانده بودند، بازگو میکند و از امام کسب تکلیف می‌کند. امام به او می‌گویند: "در همان‌جا بمانید، ان شالله اوضاع تغییر می‌کند و همه با هم برمی‌گردیم" این صحبت امام، مرضیه را در تلاشش برای مبارزه مصمم‌تر می‌کند. مرضیه بعد از این به لبنان و سوریه می‌رود و آموزش‌های نظامی می‌بیند. در پاریس و لندن به فعالیت ضد رژیم شاهنشاهی می‌پردازد و آنگاه که امام به فرانسه تبعید می‌شوند، به آنجا نزد امام می‌رود.

 خانم دباغ بعد از پیروزی انقلاب و در اسفند ماه ۵۷ به ایران بازمی‌گردد. او تنها زنی بود که در جمع تصمیم‌گیران تشکیل سپاه پاسداران حضور داشت و خود نیز مسئولیت سپاه همدان که مهم‌ترین پایگاه غرب کشور بود را تا اواسط سال ۶۰ عهده‌دار شد.
سپس ۳ دوره نماینده مجلس شورای اسلامی شد. او مسئولیت زندان‌های تهران را نیز مدتی به عهده داشت. همچنین بازرسی زندان‌های کل کشور را نیز عهده دار بود.
یکی دیگر از افتخارات این بانوی مبارز، مسئولیت رساندن نامه امام راحل به گورباچف بود که به همراه آیت‌الله جوادی آملی و محمدجواد لاریجانی به این ماموریت رفت.
مرضیه حدیدچی، صبح پنجشنبه ۲۷ آبان ۹۵ پس از گذراندن دوره‌ای بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران دعوت حق را لبیک گفت.

شیرزن وطن؛ بانویی که فرمانده‌ی سپاه همدان شد (قسمت دوم)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدا رحمتش کنه