راه مقابله با تحریم آمریکا تقویت فرهنگ کار و کارگری است/ تولید واقعی، رونق دهنده اقتصاد و اشتغال

تولید واقعی، رونق دهنده اقتصاد و اشتغال است و افزایش کمیت و کیفیت کالا‌های عرصه رابرای تولید بیشتر و درآمد زایی فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، تولید داخلی برمبنای اقتصاد مقاومتی می‌تواند زمینه‌ای را برای به کارگیری نیرو و توان داخلی ایجاد کند و با تولید داخلی واقعی بستر اشتغال زایی و گردش اقتصادی در کشور ایجاد شود.

لرستان با داشتن آمار بیکاری بالا و صنعت راکد، نیازمند برنامه ریزی‌های لازم در جهت تولید داخلی است و در این بین خلأ شرکت‌های دانش بنیان در استان لرستان حس می‌شود. زیرا با توجه به افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروی کار، تعدادی از آن‌ها به کلان شهر‌هایی مانند تهران مهاجرت کرده و این نه تنها سبب افزایش جمعیت و تمرکز نیروی متخصص در این کلان شهر‌ها می‌شود، بلکه استانی همچون لرستان با از دست دادن نیروی متخصص نمی‌تواند پیشرفت‌های لازم را داشته باشد؛ بنابراین نیازمند ایجاد مراکز تولید داخلی در استان می‌باشد.

راه مقابله با تحریم آمریکا تقویت فرهنگ کار و کارگری است/ تولید واقعی، رونق دهنده اقتصاد و اشتغال است

بخشی از مشکل اقتصاد کشور، مدیریت‌های نارسا است

رهبرمعظم انقلاب در شروع سال ۹۸ ذکر کردند: مشکل اساسی کشور، همچنان مشکل اقتصادی است، بخصوص در این ماه‌های اخیر، مشکلات معیشتی مردم زیاد شد. بخشی از این‌ها مربوط است به مدیریت‌های نارسا در زمینه‌ی مسائل اقتصادی که این‌ها حتماً بایستی جبران بشود.
ایشان همچنین کاهش ارزش پول ملی قدرت خرید مردم و کم‌کاری و یا تعطیل بعضی کارخانجات به‌عنوان مشکلات مهم اقتصاد کشور یاد و تأکید کردند: بر اساس مطالعه و همچنین نظرات کارشناسان، کلید حل همه این مشکلات توسعه تولید ملی است.

راه مقابله با تحریم آمریکا تقویت فرهنگ کار و کارگری است/ تولید واقعی، رونق دهنده اقتصاد و اشتغال است

اگر همه کارگر شوند کشور توسعه پیدا می‌کند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، در دیدار با تشکلات کارگری و کارفرمایی که در بیت امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد و اظهار داشت: واقعیت امر این است که مظلوم‌تر از قشر کارگر نیست، هر کس مدافعی دارد، ولی متأسفانه کارگران مظلوم هستند.

میرعمادی افزود: اگر بخواهد حقوق عقب بیفتد حقوق کارگران عقب‌افتاده و اگر کمترین افزایش حقوق باشد برای کارگران است، ولی اگر خدماتی درشت ارائه شود برای درشت‌ها است و کوچک‌ترین خدمت برای کارگران است و به همین دلیل بوده که اقتصاد دچار مشکل است.
وی عنوان کرد: وقتی کسی ۱۸ میلیون تومان حقوق بگیرد و یک کارگر یک میلیون تومان حقوق بگیرد آیا این اقتصاد درست می‌شود؟ علت مشکلات این است که ما ارزش کار و کارگر را درک نکرده و فرهنگ کار را در جامعه نهادینه نکرده‌ایم.

نماینده، ولی فقیه در استان لرستان بیان کرد: در طول تاریخ کسی را نمی‌توان پیدا کرد که کامل‌ترین و بافضیلت‌ترین انسان‌ها باشد جز پیامبر (ص) که دستی غیر از دست کارگر را بوسه نزده است، اگر این عمل پیامبر (ص) است معلوم می‌شود که چقدر برای کارگر ارز قائل شده است، اما ما چقدر برای قشر کارگر برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و تقسیم اعتبارات کرده‌ایم؟

میرعمادی اظهار داشت: اگر بانک‌ها، کارشناسان، طلاب و ... همه به سمت کار بیایند آن‌وقت است که رونق تولید ایجاد می‌شود؛ آمریکا به دنبال تحریم شدید اقتصادی است و ادعا دارد که نفت ما را به صفر برساند، راه مقابله با تحریم امریکا تقویت فرهنگ کار و کارگری است.
وی عنوان کرد: همه باید زحمت بکشیم و کوشش کنیم و دست بیگانگان را قطع کنیم، اگر امروز در ژاپن تولید است به خاطر این است که تن به کار مفید می‌دهند، ما رونق تولید را نباید از کارگر ساده انتظار داشته باشیم چراکه رونق تولید با نهادینه شدن فرهنگ کار عملی می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان لرستان بیان کرد: اگر فرهنگ کار نهادینه شود آن‌وقت است که کار ارزش پیدا می‌کند، مقام معظم رهبری فرمودند کار و کارگر ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است که مخاطب مقام معظم رهبری جامعه و مردم است.

آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: باید این تحریم آمریکا را یک فرصت بدانیم، مشکلات اقتصادی باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی حل شود، امارت، عربستان و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس اقتصاد مصرفی دارند که اقتصاد ذلت‌بار است و ما باید از این درس بگیریم.

میرعمادی افزود: امنیت شغلی و افزایش حقوق باید متناسب با تورم و مشکلات جامعه باشد و از کارگران حمایت شود، متأسفانه بیکاری در استان لرستان به یک بحران بزرگ تبدیل‌شده است، این حادثه سیل نیز بر بیکاری استان افزود که باید در این زمینه فکر اساسی شود و این موضوعات سبب شده که سرمایه‌گذاری در استان کاهش پیدا کند.

وی عنوان کرد: برای استان لرستان دو چیز بزرگ‌تر و عبادت بوده که آن ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری است، اگر دولت بستر لازم اشتغال را ایجاد کند مردم برای خودشان شغل ایجاد می‌کنند، اشتغال و سرمایه‌گذاری راه نجات استان لرستان است.

راه مقابله با تحریم آمریکا تقویت فرهنگ کار و کارگری است/ تولید واقعی، رونق دهنده اقتصاد و اشتغال است

تهدید یک سونامی بیکاری در لرستان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حسین سلاحورزی، نائب رئیس اتاق بازرگانی کشور در جلسه مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار داشت: معمولاً سهم لرستان در شاخص‌های اقتصاد کلان تناسبی با منابع و سهمش از سرزمین و جمعیت نداشته است.

سلاحورزی افزود: همیشه درآمد سرانه و سهم ما از تولید خالص در لرستان نصف نرم کشوری بوده و همیشه هم نرخ تشکیل سرمایه در این استان از میانگین کشوری خیلی کمتر بوده که باعث این بیکاری انباشته در استان شده‌است؛ چشم‌اندازی که برای لرستان بدون سیل در سال ۹۸ در نظر گرفتیم با این وضعیت موجود فرق می‌کند.

وی عنوان کرد: در سال ۹۸ به‌خاطر مشکلاتی که در اقتصاد کلان کشور وجود دارد و بخشی از آن نیز ناشی از تحریم‌هاست پیش‌بینی ما این است حجم اقتصاد ما کوچک‌تر و صادرات در حدود یا ۲۳ درصد کاهش خواهد یافت.

نائب رئیس اتاق بازرگانی کشوربیان کرد: شکاف عدم توسعه یافتگی لرستان در سال ۹۸ بیشتر می‌شود که با احتساب شرایطی که در اثر سیل ایجاد شده به‌ویژه خسارت ۷۰۰، ۸۰۰ میلیاردی که به حوزه کسب‌وکار‌ها و صنعت، معدن و تجارت وارد شده، بیکاری افزایش می‌یابد و نرخ تشکیل سرمایه هم منفی می‌شود.

سلاحورزی افزود: ترس من از حفظ وضعیت موجود و تهدید یک سونامی بیکاری در نیمه دوم سال است به‌همین دلیل باید تلاش کنیم تا حداقل وضعیت موجود حفظ شود.

راه مقابله با تحریم آمریکا تقویت فرهنگ کار و کارگری است/ تولید واقعی، رونق دهنده اقتصاد و اشتغال است


به گزارش خبرنگار ما این در حالی است که امروز تنها ۳۰ درصد ظرفیت برخی از کارخانه‌ها و تولیدی‌ها در کشور فعال است، در صورتی که با سیاست‌های درست، تولید رونق پیدا می‌کند و این کارخانه‌ها به صورت چند شیفته فعال خواهند شد و نرخ اشتغال تا چند برابر افزایش می‌یابد. اگر چه به دلیل محدویت‌های موجود، سرمایه گذاری در همه بخش‌های اقتصادی امکان پذیر نیست، اما اگر تولید رونق پیدا کند ظرفیت‌های موجود در کشور می‌تواند موجب شکوفایی صنعت کشور شود، و در کنار توجه به بازار ۸۰ میلیونی داخلی، می‌توان از بازار حدود چهارصد میلیونی منطقه نیز برای رشد صنعت بهره برد.

راه مقابله با تحریم آمریکا تقویت فرهنگ کار و کارگری است/ تولید واقعی، رونق دهنده اقتصاد و اشتغال است

گزارش از پاک منش

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: کارگر ، تولید داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.