طرح اپل برای مبارزه با اعتیاد به تلفن همراه

مدیرعامل اپل با معرفی طرح جدید این شرکت برای کاربران خود از پروژه‌ای بزرگ برای مبارزه با اعتیاد به تلفن‌های همراه هوشمند سخن گفت.

اپل در حال کار بر روی پروژه‌ای برای مبارزه با اعتیاد به تلفن همراه استبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل به‌تازگی از پروژه اپل برای مبارزه با اعتیاد به دستگاه‌های هوشمند سخن گفت. او از ایده‌ جدیدی با عنوان Screen Time نام برد و استفاده از آن را برای چنین پروژه‌ای بسیار مفید دانست.

جهان در ده سال گذشته دچار تغییرات گسترده‌ای شده است و به جرأت می‌توان گفت ورود دستگاه‌های هوشمند به حوزه‌های مختلف زندگی، رفتار و عادت‌های شهروندان در نقاط مختلف دنیا را متحول ساخته است. این تغییر رفتار در کودکان و نوجوانان بسیار بیشتر از بزرگسالان دیده می‌شود. امروزه کودکان و نوجوان در اوقات مختلف شبانه‌روز و در شرایط گوناگون از تلفن همراه و یا دیگر دستگاه‌های هوشمند استفاده می‌کنند و ساعت‌ها به کار با این دستگاه‌ها می‌پردازند.

درگیری بیش از اندازه کودکان با دستگاه‌های هوشمند سبب نگرانی والدین و مسئولان در کشورهای مختلف جهان شده است. این گونه رفتار علاوه بر کاهش بسزای فعالیت‌های بدنی در سنین رشد، فعالیت‌های عادی مغز را نیز با مشکل رو‌به‌رو می‌کند. حال اپل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان در صدد برآمده است تا با بهره‌گیری از ایده‌های نوین تلاش خود را بر تغییر این رویه در جهان معطوف کند.

بر اساس پروژه جدید اپل دستگاه‌های هوشمند این شرکت به ویژگی خاصی به نام Screen Time مجهز می‌شوند. این ویژگی والدین را قادر می‌سازد با تنظیم زمانی محدود برای کار کردن با دستگاه، میزان فعالیت فرزندان خود را کنترل کنند. هر کدام از والدین با قرار دادن رمزی مشخص بر روی گوشی‌ تبلت و سایر دستگاه‌های اپل از ورود مجدد کودکان خود به دستگاه جلوگیری می‌کنند.

اپل در حال کار بر روی پروژه‌ای برای مبارزه با اعتیاد به تلفن همراه است

به عنوان مثال زمانی که فرزند شما گوشی هوشمند خود را برداشته و مشغول بازی با آن می‌باشد، دستگاه به طور خودکار و پس از دقایقی به طور از پیش تعیین شده خاموش می‌شود و اگر کودک قصد ورود دوباره به گوشی خود را داشته باشد باید رمز ورود را از پدر و مادر خود درخواست کند. البته مدیر عامل اپل این برنامه را تنها محدود به کودکان و نوجوانان ندانسته و گفته است: «ما با Screen Time در تلاش برای مدیریت زمان‌بندی همه کاربران هستیم و می‌خواهیم از اعتیاد بیش از حد به گوشی‌های هوشمند جلوگیری کنیم».


بیشتر بخوانید: فیس‌بوک در تلاش برای افزایش امنیت کاربران


انتهای پیام/

برنامه ویژه اپل برای مبارزه با اعتیاد به دستگاه‌های هوشمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار