موهبتی خبر داد؛

راه‌اندازی پایگاه بیمه شدگان بیمه سلامت در سال ٩٨/ آغاز صدور دفترچه بیمه سلامت برای مددجویان

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: صدور دفترچه بیمه مددجویان کمیته امداد از سه روز قبل آغاز شده است.

راه‌اندازی پایگاه بیمه شدگان بیمه سلامت در سال ٩٨/ صدور دفترچه بیمه سلامت برای ممدجویان کمیته امداد آغاز شده استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت در نشست هم اندیشی با خبرنگاران با اشاره به صدور دفترچه بیمه برای ممدجویان کمیته امداد اظهار کرد: مددجویان کمیته امداد پیش از این دارای کارت بیمه کمیته امداد بودند و از نشاندار شدن رنج می‌بردند، با کمک مهندس فتاح مددجویان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و این اتفاق در راستای تجمیع بیمه‌ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: از سه روز قبل صدور دفترچه بیمه مددجویان کمیته امداد آغاز شده است و از مددجویان خواهشمندیم به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

موهبتی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل ٢ بیماری آغاز شده است، گفت: مهمتر از مدیریت هزینه اثر آرامبخش آن است چرا که بیماران باید از برکات خانواده بهره‌مند شوند و در ۶ استان تهران، همدان، گیلان، اردبیل و کرمان و یزد افتتاح طرح اجرایی شده است.

وی ادامه داد: ظرف ٢ ماه آینده نتیجه این طرح را بررسی کنیم و در مرحله اول بیماران بستری در آی سی یو و بیماران نارسایی قلبی هدف قرار گرفته اند و در مرحله بعدی زردی نوزادان، سکته مغزی و سرطان تحت پوشش بیمه‌ای خدمات مراقبت در منزل قرار می‌گیرند.

مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: دستورالعمل‌های لازم ابلاغ شده و ما در آئین نامه‌ها مشخص می‌کنیم که بیماران چه تعداد روز می‌توانند از خدمات مراقبت در منزل با پوشش بیمه‌ای استفاده کنند، تغییر رفتار مردم و پذیرش این امر از سوی مردم کمی دشوار بوده و نیازمند فرهنگ‌سازی است.

موهبتی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی قرار بود تا ٣١ تیر ماه به نتیجه برسد و ما این کار را شروع کرده‌ایم و این بحث را در یک شهر از هر ٣١ استان دنبال می‌کنیم و رویکرد ما پایلوت استانی بود.

وی افزود: در بیمارستان‌های دولتی رسیدگی الکترونیکی را در دستور کار قرار دادیم و در تمام بیمارستان‌های یزد رسیدگی به پرونده‌ها الکترونیک انجام می‌شود و در ۶٠۵ استان استحقاق سنجی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته بحث نسخه نویسی و استحقاق سنجی برای بخش‌های مختلف به ویژه سرپایی انجام شده است، قرار بود این کار برای تمام شهر‌های سراسر کشور اجرایی شود که محصول نسخه نویسی الکترونیکی همان پرونده الکترونیک سلامت است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور، ادامه داد: در سال گذشته معاونت IT راه‌اندازی و مرکز ارتباطات ۱۶۶۶ ایجاد شده است که قرار بود این پروژه تصویری شود، همچنین در سال گذشته خوشبختانه بیمه سلامت توانست سالنامه‌های ۹۵ و ۹۶ را به چاپ برساند و بر اساس نظام‌نامه آماری تعداد بیمه شد‌گان هر روز به صورت پیامک به اطلاع افراد ذی‌ربط می‌رسد.

موهبتی بیان کرد: قراراداد پایگاه بیمه‌شدگان درمان  نهایی شده است و ظرف ۶ ماه اول امسال انجام می‌شود.

اجرای طرح رسیدگی الکترونیکی به اسناد در دو سوم بیمارستان‌های اصفهان

وی با اشاره به اینکه حذف دفترچه بیمه، نسخه نویسی الکترونیکی و رسیدگی الکترونیکی به اسناد از جمله اقدامات مهم بیمه سلامت در سال گذشته بود، افزود: در بحث رسیدگی الکترونیک به اسناد که از استان اصفهان آغاز شده است تقریباً دو، سوم بیمارستان‌های دولتی در این موضوع ورود پیدا کرده‌اند و این طرح در این مراکز در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور بیان کرد: نسخه نویسی الکترونیکی و رسیدگی الکترونیکی به اسناد همچنین نظام ارجاع در ۶ استان کشور به صورت پایلوت آغاز به کار کرده است و امروزه ما در حدود ۲ میلیون هم‌پوشانی دفترچه‌های بیمه داشتیم که من معتقدم که این کار باید با سرعت بیشتری انجام شود.

هدفمند کردن بیمه شد‌گان رایگان  از برنامه‌های مهم سازمان است

وی با اشاره به اینکه در زمینه تمدید، تعویض و صدور دفاتر بیمه کنترل وجود دارد، ادامه داد: نقش راهنما‌های بالینی توصیه‌ای است و یکی از اقدامات ما هدفمند کردن بیمه شد‌گان رایگان است و خوشبختانه امروزه گروه افراد ثروتمند دیگر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار ندارند.

۳۴ میلیون بیمه شده رایگان بیمه سلامت در کشور داریم

موهبتی با اشاره به اینکه بیمه ایرانیان در سال گذشته توسعه پیدا کرده و آمار این افراد به حدود ۶۰۰ هزار نفر رسیده است، ادامه داد: در حال حاضر ۳۴ میلیون بیمه شده رایگان بیمه سلامت در کشور وجود دارد که این آمار باید کاهش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور بیان کرد: در سال گذشته خرید خدمت با بودجه مصوب انجام شده است و اقداماتی مانند ادغام کمیته امداد و تحت پوشش قرار گرفتن افراد مجهول‌الهویه در سازمان بیمه سلامت انجام شده است.

۷۰ درصد از بدهی آذر ماه مراکز دولتی پرداخت شده است

وی گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد از بدهی آذر ماه مراکز دولتی پرداخت شده است و ما در سال ۹۷، ۲۶۰ ملاقات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم.

موهبتی در خصوص کاستی‌های سازمان بیمه سلامت گفت: نظارت کم بر روی دفاتر پیشخوان یکی از کاستی‌های ما محسوب می‌شود و متأسفانه در زمینه تکریم ارباب رجوع اطلاع رسانی خوبی انجام نشده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور یادآوری کرد: در سال گذشته تعامل خوبی با اصحاب رسانه داشته‌ایم که امیدوارم امسال این تعامل و همکاری افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار